Cuvîntul Nou, noiembrie 1988 (Anul 21, nr. 5209-5234)

1988-11-11 / nr. 5218

Organ al Comitetului Județean Covasna al P.C.H şi al Consiliului Popular Județean Anul XXI Nr. 5218 -p.I - ——---------------- Vineri 11 noiembrie 1988 4 pagini — 50 bani ÎN SPIRITUL EXIGENŢELOR FORMULATE DE TOVARÂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU EXPORTUL - realizat ritmic, la cote superioare de calitate şi eficienţă ! Luna noiembrie are în primplanul activităţii ce se desfăşoară în industrie un obiectiv de maximă importanţă pentru fiecare sector, pentru fiecare întreprindere, e vorba de realizarea integrală, în condiţii de calitate ireproşabilă, a producţiei incluse în planul pe ultimul trimestru al anului. Prioritate absolută în cadrul acestei preocupări generale are, desigur ,producţia destinată pieţelor externe. Eforturi pentru realizarea ritmică a producţiei, pentru pregătirea şi livrarea din timp a mărfurilor solicitate de partenerii de contract de peste hotare s-au făcut în toate cele zece luni care au trecut de la începutul acestui an. Şi, trebuie să o spunem, nu fără folos. Spre satisfacţia noastră, întreprinderea de izolatori exectrici de joasă tensiune şi întreprinderea mecanică din Tîrgu Secuiesc, ele în primul rînd, dar şi I.A.M.E., I.M.A.S.A., U.J.C.M., I.J.P.I.P.S., inspectoratul silvic şi U.J.E.COOP., toate din Sfîntu Gheorghe, s-au achitat cu bine de obligaţiile asumate faţă de beneficiarii externi, creîndu-şi un avans consistent în înfăptuirea sarcinilor din planul de export pe anul 1988. Mai mult, I.I.E.J.T. a reuşit să stabilească un adevărat record în materie, înregistrînd indici foarte înalţi de îndeplinire a planului: 179 la sută în cazul exportului pe relaţia C.T.S. şi 129 la sută în cel al exportului pe devize convertibile. Şi nu numai I.I.E.J.T., ci şi întreprinderea mecanică, al cărei raport plan-realizări indică o depăşire a sarcinilor pe zece luni de circa 40 de procente. Prin urmare, acolo unde s-a muncit cu tragere de inimă, acolo unde s-au luat măsuri pentru ca producţia destinată exportului şi livrările să se deruleze conform graficelor întocmite, rezultatele au consistenţă. Eforturile trebuie însă considerabil intensificate în intervalul următor, pentru că, pe ansamblu, exportul este inferior prevederilor planului. E adevărat, cu mici excepţii, producţia pentru pieţele extern. N. VILCEANU (Continuare in pag. a 3-a) ■ Spor de productivitate Foarte consistentul spor de producţie marfă industrială (68 milioane lei), cu care întreprinderea de ţigarete a intrat în luna noiembrie, are ca principal suport productivitatea muncii, a cărei cotă se situează cu 10 procente deasupra sarcinii de creştere aferente intervalului ianuarie-octombrie. Explicaţia spectaculosului salt al rodniciei runcii o găsim in preocupările oamenilor de aici pentru îmbunătăţirea performanţelor tehnice ale utilajelor din dotare, mai buna organizare a activităţii, folosirea judicioasă a capacităţilor şi a timpului de lucru, pentru ridicarea calificării şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului muncitor. ■ Depăşiri ale sarcinilor Preocupîndu-se îndeaproape de lărgirea şi diversificarea gamei sortimentale, de creşterea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, pregătind şi lansînd din vreme în fabricaţie comenzile lansate de partenerii de contract de peste hotare, colectivul întreprinderii de aparataj şi motoare electrice de pe platforma industrială a municipiului Sfîntu Gheorghe şi-a creat un important avans în realizarea planului de export pe anul 1988. La exportul pe relaţia cliring ţări socialiste, plusul acumulat este de 3,5 la sută, iar la cele devize convertibile, de 4 la sută, toate produsele expediate beneficiarilor externi promovînd dificilul examen al competitivităţii. In aceste zile, la I.A.M.E. se fac eforturi pentru finalizarea comenzilor aflate în lucru, pentru pregătirea pînă în cele mai mici amănunte a producției anului viitor. Eforturile pe care colectivul de muncitori, maiștri, ingineri şi tehnicieni de la întreprinderea de izolatori electrici de joasă tensiune din Tîrgu Secuiesc le fac în aceste zile, sunt subordonate realizării ritmice, integrale, a sarcinilor din planul pe ultimul trimestru al anului. Imaginea pe care v-o prezentăm este din secția de ceramică. Și la Catalina, ca în toate comunele județului, pentru specialiști s-au construit blocuri cu apartamente moderne, confortabile. TEZELE PENTRU PLENARA C.C. AL P.C.R. — MOBILIZATOR PROGRAM DE ACŢIUNE PENTRU PARTID ŞI POPOR Învăţămîntul agrozootehnic de masă — cadru propice pregătirii profesionale a lucrătorilor din agricultură Nu peste mult timp va începe anul de învăţămint agrozootehnic de masă, precum şi instruirea cadrelor de conducere şi de specialitate - cadru optim pentru perfecţionarea pregătirii profesionale a tuturor lucrătorilor din agricultură. După cum sublinia secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, „Revoluţia agrară - ca şi revoluţia tehnico-ştiinţifica in general - nu se poate realiza decit cu oameni cu o concepţie nouă, revoluţionară, cu o bună pregătire profesională, politică şi culturală, cu oameni hotăriţi să facă totul pentru a înfăptui neabătut obiectivele stabilite de partidul şi statul nostru in domeniul agriculturii." învăţămîntul agrozootehnic de masă constituie un bun prilej pentru dezbaterea concretă in toate unităţile a tehnologiilor, intensive de cultură, de creştere şi îngrijire a animalelor, cunoaşterea şi generalizarea experienţei unităţilor fruntaşe, însuşirea temeinică a măsurilor de bună gospodărire a pămintului, astfel ca in orice condiţii de climă să se realizeze producţii dintre cele mai bune, pentru înregistrarea unor rezultate economice superioare. învăţămîntul agrozootehnic de masă se va desfăşura în perioada 15 noiembrie a.c. - 28 februarie 1989, timp în care se vor dezbate 10-12 teme (una pe săptămină), cele mai multe dintre acestea fiind urmate de demonstraţii practice. în judeţul nostru au fost organizate 344 de cercuri : 92 pentru cultura cerealelor şi plantelor tehnice, 8 — legumicultură, 90 — zootehnie, 61 - mecanizarea agriculturii, 26 - industrie mică şi prestări de servicii, 33 — conducerea tractorului, 15 - noul mecanism economic si 19 cu profil mixt in zonele necoope- D TOMA (Continuare in pag a 3-a) îndrumare, coordonare şi control permanent al întregii activităţi Discuţia purtată zilele trecute cu tovarăşul Valeriu Pădure, secretarul organizaţiei de Partid de la întreprinderea de prelucrare a maselor plastice din Sfîntu Gheorghe ne-a relevat faptul că există o preocupare atentă, susţinută şi permanentă din partea biroului organizaţiei de bază faţă de întreaga activitate desfăşurată de organizaţiile de masă şi obşteşti din această unitate. Aflăm, astfel, că membrii B.O.R. au, conform repartizării, răspunderi concrete în legătură cu activitatea grupelor sindicale şi a organizaţiilor de tneret. Aceştia participă cu regularitate atît la adunările de grupă sindicală, cit şi la adunările organizaţiilor U.T.C., iar o dată pe lună, în cadrul unei şedinţe de birou, raportează in legătură cu modul in care s-a desfăşurat activitatea. „Preocupările noastre se îndreaptă, cu deosebire, în direcţia îmbunătăţirii activităţii organizaţiilor de tineret, principala noastră rezervă de creştere Viaţa de pra PARTID continuă, numerică şi calitatvă, a organizaţiei de partid. Secretarul comitetului U.T.C. pe întreprindere, tovarăşul Ioachim Gîrbea, desfăşoară o muncă susţinută, este un bun cunoscător al problemelor tineretului şi un bun organizator. Aşa se face că propunerile din adunările organizaţiilor U.T.C. sunt materializate cu operativitate. Astfel s-a realizat, în cadrul unor acţiuni de muncă patriotică, gardul care imprejmuieşte incinta întreprinderii, terenurile de sport pentru amatorii de handbal, volei, minifotbal şi tenis de cîmp, lucrări de înfrumuseţare în cartierul din zona Gării. Pentru munca depusă la amenajarea pârtiei de schi de la Băile Şugaş, tinerii noştri au primit felicitări din partea municipalităţii. Participanţi activi şi conştienţi la acţiunile de recuperare a materialelor refolosibile, tierii de la I.P.M.P. au colectat, în zece luni din acest an, 19,5 tone de metal, la Dan MANOLACHESCU (Continuare in pag. a 3-a) rmm~^ '—fTitUMĂJ DELICTE SAVÎRŞITE DE CEI CARE AR TREBUI SA LE PREVINĂ (Agenţia TASS) Tilhării cu mina armată, atacuri asupra locuinţelor, violuri, ascunderea unor obiecte furate, conducerea în stare de ebrietate — iată mîîhai cîteva dintre crimele pe care le săvîrşesc ... unii angajaţi ai poliţiei din New York .Chemaţi să apere ordinea publică şi învestiţi pentru aceasta cu prerogative corespunzătoare, ei folosesc destul de frecvent P°osibilităţile de care dispun în scopul... rotunjirii venite(Continuare in pag. a 4 a)