Délmagyarország, 1984. július (74. évfolyam, 153-178. szám)

1984-07-07 / 158. szám

5 Szombat, 1984. július 7 Lófej­űek, pöfögök a vaspályán ! Képek a szegedi tömegközlekedés 100 évéből T­íz napon át kísérhették fi­gyelemmel lapunk olva­sói azt a sorozatot, amely­­ivel a július 1-én századik szü­letésnapját ünneplő szegedi ló­vasút, gyakorlatilag tehát a sze­gedi tömegközlekedés indulásá­ra emlékeztünk. A sorozat szer­zőpárosa — Terhes Sándor, a Szegedi Közlekedési Vállalat és Nagy István, a Dél-magyarorszá­gi Tervező Vállalat munkatársa — hosszú kutató- és gyűjtőmun­kája eredményét tárta olvasó­ink elé. Úgy hisszük, hiteles korképet rajzoltak. A szegedi lóvasút története egy kicsit a város története is — a kor írá­sos dokumentumai, a jegyző­könyvek, a sajtócikkek révén bepillanthattunk a múlt már­­már elfeledett világába. Személyes emlékeket csak ke­vesen őrizhetnek a századfor­dulós évekből, a közlekedési vállalat archívuma, a levéltár gyűjteménye, a Szegedi Napló bekötött lapjai szolgáltak hát támaszul a történet íróinak. Akik egyébként egyéni kíváncsi­ságuk, érdeklődésük, s ügysze­retetük sugallatára kezdtek hoz­zá a búvárkodáshoz. Most a szegedi tömegközlekedés első negyedszázadát dolgozták föl. (Reméljük, nem hagyják abba a kutatást, s a villamosközlekedés dokumentumaival is megismer­tetik egyszer olvasóinkat.) E sorozat lezárásául hadd ajánljuk az olvasó szíves figyel­mébe és jóindulatába mai kép­összeállításunkat, mely korabeli felvételek felhasználásával ké­szült. A részvénytársaság a vontatási energiát itt állította elő Lóvasúti kocsi a Széchenyi téren Kétvágányú volt a hídon átvezető vonalszakasz A villamosvasút műhelye Szóló motorkocsi a Stefánia mellett A Kölcsey utcai villamos Teherszerelvény a vízművek előtt Lóvasút a Széchenyi téren

Next