Délvilág - Csongrád Megyei Hírlap, 1992. december (49. évfolyam, 282-306. szám)
1992-12-01 / 282. szám
• Székkutasi takarék I • Vásárhelyi futóárok Joggal pályázhatna a megyében „az év bűncselekménye” kitüntető címre az a mesteri sorozat, amelynek szentesi nyomozók jártak a végére. A hat előzetes letartóztatott (mind szentesi lakos) és 18 szabadlábon védekező gyanúsított - társtettesek, orgazdák - rovására összesen 145 vagyon elleni bűncselekményt, 112 rendbeli okirattal visszaélést, 8-10 rendbeli orgazdaságot és egyrendbeli lőszerrel viszszaélést írnak. A bűncselekmény-sorozat felderítése során keletkezett iratok 3-4 ezer lapra tehetők, az okozott kár pedig becslés szerint kétmillió forint körül lehet. Ez az összeg apránként csordogált össze tavaly márciustól idén augusztusig, amikor is lefülelték az elkövetőket. Mint az ügy előadója szemléletesen összefoglalta: Szentes, Csongrád, Hódmezővásárhely, Szarvas, Veszprém és Budapest területén - a parázs és a szentkép kivételével - minden mozdíthatót loptak az urak. Szervezetten, bűnszövetségben, üzletszerűen. A Dallas Ewing olajtársaságának nincs ekkora forgalma - és akkor még csak az üzemanyagról beszéltünk! Az előzetes letartóztatásban lévő Nemes Ferenc pézsmavadászként jól ismerte a pusztákat, tudta, hol állomásoznak Lineár öntözőrendszerek. Sorstársaival, Fórián Zoltánnal és Koncz Károly Zoltánnal több ezer liter gázolajat fejtek ki a masinákból. Előbb megfelelő hordókat és kannákat loptak a Termál Tsz-ből, meg Csongrádról utánfutót, így éjszakánként akár kétszer is fordulhattak. Az üzemanyagot „társaságon belül” és külső vevőknek is értékesítené, féláron. Nagy keletre volt. E körből Fórián és Koncz urak más üzletágban is érdekeltek. Az ugyancsak előzetes letartóztatásban lévő Török Antal és Gazsi János társaságában például birkalopásból pénzeltek. Töröknek rendszerint naprakész ismeretei voltak arról, mikor melyik gazdaság vásárol fel bárányt. Hatosával, huszonötösével lopkodták a jószágot a hodályokból, aztán a meghirdetett helyeken eladták őket. Körülbelül 110 bárány és anyabirka fordult meg a kezük közt. Kiderült, hogy a vevőik sorában olyan tsz is akadt, amelyik a saját birkáit vásárolta vissza tőlük. Nem mondhatni, hogy válogatósak voltak ők négyen, a gázpalackban is jó boltot láttak. Egy ízben a magyartési cseretelepről 202 (Folytatás a 3. oldalon.) Az év bűntényét Szentes jegyzi Olajban (is) megcsúfolták a Ewingokat! ■ Földárverések januárban is A Csongrád Megyei Kárrendezési Hivatal január 4-11 közötti földárverési hirdetményét holnapi, szerdai lapszámunkban közöljük. Az érintett települések: Kövegy, Szeged, Öttömös és Makó. A kínálat helyenként igen változatos , gyep, erdő, szántó és legelő egyaránt megtalálható benne. Azok, kik még nem költötték részvényre, vásárlási utalványra jegyeiket, talán épp e hirdetmény kapcsán esnek gondolkodóba. A kárpótlás végrehajtásának a nagyja még hátravan, de a mondás most is érvényes lehet: „amit ma megvehetsz, ne halasszad holnapra.” Kovács Oszkár jugoszláv miniszterelnök-helyettes hétfőn benyújtotta lemondását, s két napon belül ő Milan Panic kormányának harmadik tagja, aki távozik a kabinetből. Kovács Oszkár azzal indokolta leköszönését, hogy Milan Panic jelöltette magát a szerb elnöki tisztségre, s mivel a szocialista pártnak - amelynek Kovács Oszkár is tagja - van saját jelöltje (Slobodan Milosevic) erre a posztra, nem maradhat a kormányban. Szombaton Radmila Milentijevic tárcanélküli miniszter, vasárnap pedig Nikola Sainovic gazdasági miniszter vált meg tisztségétől. Kovács is lemondott „Megígérte, meg is ajánlt" Vásárhely és környéke (7. oldal) ________~.. . Maszek lett a közjegyző? CSONGRÁD MEGYEI HÍRLAP 1992/282 december L, kedd Ára: 8,90 Ft Jó ütemben, sőt részben atervezettnél is gyorsabban halad Vásárhelyen a szennyvíztisztító építése. A kivitelező, kihasználva a viszonylag kedvező időjárást, nagy erőkkel végzi a szükséges munkálatokat. Ennek eredményeként az iszaptároló-tartály szerkezete már mintegy háromnegyed részéig elkészült, de a biológiai tisztító építése is az ütemterv szerint halad. A fővállalkozó egyébként a közelmúltban a vásárhelyi polgármesteri hivatal műszaki irodáján bemutatta a telep kezelő- és villamosirányító épületére vonatkozó elképzeléseit, amelyet a város építési szakértője el is fogadott. Ezt követően persze még meghallgatják a városfejlesztési bizottság építésügyi albizottságának véleményét is. Amennyiben ők szintén egyetértenek a javaslattal, akkor felépülhet egy olyan többszintes épület, amely utal a funkciójára és illeszkedik környezetéhez. Természetesen az épület minden feladat elvégzésére megfelelő helyet biztosít, így például a második emeleten olyan tárgyalót alakítanak ki, ahonnan majd az egész telep jól belátható lesz. A telepen egyébként a szennyvíztisztító mellett - városi beruházásból - készül még a csatornahálózat főgyűjtőjének mintegy fél kilométernyi szakasza, amelynek műszaki átadására a tervek szerint december 3-án kerül sor. N. R.J. Hilhelyi tiszta víz Képeinken a biológiai tisztítórész, illetve az iszapkezelő és gázhasznosító tartályok építése látható. (Fotó: Hárs László) (5. oldal) ~N ' Z' Csikós Andrással készült riportunk a 4. oldalon Kerékpárral Dardzsilingbe - avagy egy rendhagyó vállalkozás Állítólag a vállalkozások korát éljük. Ám még manapság is meghökkentő a kaland, amire egy 23 éves aradi fiatalember készül. Kovács Csaba, aki - szokása szerint - kerékpárral jár Budapestre, felkeresett bennünket Vásárhelyen, hogy elmondja, mekkora fába vágja a fejszét. Amikor először beszélt erről az ötletről, őszintén szólva, nem is vettem komolyan, olyan valószínűtlennek, kivitelezhetetlennek éreztem. Ám jobban végiggondolva a dolgot, ha a kézdivásárhelyi Jakabos Ödön gyalog megtette ezt az utat, miért ne tehetné meg valaki kerékpárral is? Csaba ugyanis arra készül, hogy elkerekezzen Körösi Csoma Sándor halálának 210. évfordulójára a nagy magyar utazó és kutató sírjához Dardzsilingbe. • Mikor lesz ez az évforduló pontosan? 1994. április 4-én, akkor szeretnék megérkezni Csorna Sándor síremlékéhez. • Hogyan képzelted el ezt az utat? Elsősorban technikailag, de fizikailag, pszichésen is támaszt ez nehézségeket. Az utat mindvégig kerékpárral szándékozom megtenni, erre az alkalomra már nézegettem is megfelelő prospektusokat, tárgyaltam is egy-két céggel, ugyanis egy különleges kerékpárra lesz szükségem, amely megfelel bármilyen terep, időjárás követelményeinek, és főként olyan masszív, hogy kibírja a sok ezer kilométeres utat, nem közönséges terheléssel, lehetőleg technikai problémák nélkül. Ezenkívül szükségem lesz olyan különleges öltözékre is, amely lehetővé teszi, hogy bármilyen hőmérsékleten, bármilyen időjárási viszonyok között zavartalanul folytat (Folytatás 2. oldalon.)