Drum Nou, aprilie 1971 (Anul 28, nr. 8157-8182)

1971-04-20 / nr. 8173

? Pag. 2 La 2 mai, start în : „Ştafeta semicentenarului P.C.R. 1921 - 1971” La 2 mai se va da startul în una din cele mai importante acţiuni de masă dedicate glorioasei aniversări a partidului : „Ştafeta semicentenarului P.C.R. 1921—1971“. Timp de 7 zile, ştafeta organizată de Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizică şi Sport, în colaborare cu organele centrale de stat şi obşteşti cu atribuţii in domeniul educaţiei fizice şi sportului, va parcurge toate judeţele ţării, ducînd mesajele care vor raporta conducerii partidului cele mai importante realizări în activitatea sportivă. Ele vor sublinia totodată recunoştinţa şi preţuirea tineretului, a oamenilor muncii de la oraşe şi sate faţă de partid, pentru condiţiile mereu mai bune ce le sunt create de a practica educaţia fizică şi sportul preferat, pentru construcţiile şi amenajările sportive al căror număr creşte de la an la an. Ştafeta este organizată pe cinci trasee, după cum urmează: traseul nr. 1 cu plecarea din judeţul Timiş, la 3 mai; traseul nr. 2, cu plecarea din judeţul Satu Mare, în ziua de 2 mai ; traseul nr. 3, cu plecarea din judeţul Maramureş, la 2 mai ; traseul nr. 4, cu plecarea din judeţul Botoşani, la 2 mai şi traseul nr. 5, cu plecarea din judeţul Constanţa, la 4 mai. Judeţul nostru face parte din traseul nr. 3, care va parcurge : Baia Mare — Zalău — Cluj — Bistriţa — Tg.-Mureş — Miercurea-Ciuc — Sf. Gheorghe — Braşov — Tîrgovişte — Ploieşti — Bucureşti. După programul stabilit, judeţul nostru va prelua ştafeta la 6 mai, ora 18, de la judeţul Covasna, urmînd ca cele trei motociclete, două maşini şi cei 8 sportivi care formează ştafeta judeţului Braşov să pornească mai departe în 7 mai spre Tîrgovişte. Ştafeta noastră este alcătuită cu sprijinul filialei A.C.R. şi al clubului sportiv Steagul roşu. Toate ştafetele de pe cele cinci trasee vor trebui să sosească în Bucureşti pe data de 8 mai, urmînd ca în 9 mai, municipiul Bucureşti, care va organiza o ştafetă combinată, să preia ştafetele judeţelor. Apoi, într-un cadru festiv, pe stadionul Republicii, în aceeaşi zi, va avea loc prezentarea mesajelor tuturor sportivilor din ţara noastră, adresate conducerii partidului. Cu acest prilej pe stadionul Republicii se va organiza o importantă acţiune sportivă de masă. Ziua de 15 martie va ramine înscrisă cu majuscule in viaţa de sportivă a Monicai Hariga. In această zi de primăvară, Monica a urcat pe podiumul învingătorilor, cucerind titlul de campioană a României la tenis de masă în proba de simplu junioare. Ea a cucerit nu numai satisfacţiile unei victorii de necontestat, ci a reuşit să înnobileze un şir de rezultate valoroase care au recomandat-o drept o autentică speranţă a tenisului de masă românesc. Talentata elevă a antrenorului Vasile Zamfir, a cîştigat trei ediţiiconsecutive ale concursului republican pentru copii, iar acum doi ani si-a adjudecat „medalia de bronz" in confruntarea cu cele mai bune junioare. Urcînd cu repeziciune pe treptele performanţei sportive, Moni- Tenis de masă Monica hariga junioara nr.1 a ţarii ca Hariga a fost titularizată in echipa de senioare Rapid Braşov, evoluind alături de surorile Korodi, alte două jucătoare care au cunoscut ascensiunea sub mina priceputului antrenor. La 14 ani neîmpliniţi, Monica Hariga şi-a măsurat forţele cu cele mai bune „palete" ale ţării, dind in repetate rinduri emoţii unor jucătoare care cunoscuseră de mult timp afirmarea. Toate aceste replici au fost tot atitea mărturii ale talentului, deschizindu-i larg drumul escaladării celor mai inaite „piscuri". Acum, aflindu-se in ultimul an de juniorat, a ţinut cu tot dinadinsul să se despartă de tînăra generaţie cu cununa de lauri pe frunte. Un veritabil „examen de maturitate" pe care valoroasa jucătoare l-a trecut cu calificativul de excelent. Adeptă a jocului ofensiv şi posesoare a unor calităţi fizice deosebite, Monica Hariga a dominat cu autoritate recentul turneu de la Braşov, impresionind pe specialişti, antrenori, spectatori şi adversari. Ce bucurie mai mare poate avea o elevă in clasa a X-a decit să treacă pragul şcolii cu tricoul de campioană naţională. Toţi colegii şi colegele de la Liceul nr. 1 sunt mindri de a avea in mijlocul lor o asemenea sportivă. Monica Hariga are toate şansele să ajungă o mare jucătoare. Suntem convinşi că noua campioană a junioarelor va dovedi şi in viitor aceeaşi seriozitate şi dăruire in pregătire. St. P. tă. " ters: Afl V Divizia C Liderul şi-a păstrat avansul cu emoţii Chimia Făgăraş — Carpaţi Sinaia 1-0 (0-0) Liderul a trecut prin mari dificultăţi pînă ce şi-a adjudecat cele două puncte. Puternica dominare exercitată de făgărăşeni încă de la începutul jocului nu s-a bucurat de o finalizare corespunzătoare. Atacul Chimiei s-a apropiat în repetate rînduri de careul advers, dar apărarea oaspeţilor a intervenit cu multă decizie, împiedicîndu-i pe localnici să şuteze la poarDupă pauză, presiunea gazdelor s-a accentuat şi mai mult, obligîndu-i pe oaspeţi să se apere cu desperare în 89 jucători. Pe măsură ce timpul trecea, asediul făgărăşean devenea tot mai puternic, dar pădurea de jucători din faţa porţii adverse era un baraj spre deschiderea scorului.Totuşi în minutul 83, într-un final dramatic, Ioniţă a înscris golul victoriei cu o lovitură de cap. Arbitrul Ion Ciucă (Rîmniciu Vîlcea), a condus bine, dar a trecut cu vederea un henţ în careul oaspeţilor. Tr. LANCEA FOTBAL Divizia B După partida de duminică, litera „C“ a devenit pentru „metromişti“ mare cît Tîmpa! Metrom Braşov — Metalul Tirgovişte 0-2 (0-2) Fără să mai fie nevoie şi de drama de duminică, iubitorii fotbalului din Braşov erau săturaţi pînă peste cap de evoluţiile nesatisfăcătoare ale echipelor divizionare de sub Tîmpa. în asemenea situaţie, orice progres, fie el cît de mic, are darul să entuziasmeze. Aşa se explică de ce ne-am bucurat atit de mult atunci cînd am văzut că în echipa Metrom a fost transferat Vătav, ca rod al unei lăudabile colaborări între clubul sportiv Tractorul şi asociaţia sportivă Metrom, fapt pentru care cele două conduceri, şi în special prima, merită sincere felicitări. Deşi această condiţie era o deschizătoare de pîrtie pentru victoria echipei braşovene, nu ne-am făcut prea multe iluzii. Diferenţa de valoare dintre cele două formaţii şi maii ades de poziţie în clasament (oaspeţii stau liniştiţi în plutonul fruntaş, în timp ce „metromiştici" sunt agăţaţi cu desperare de salvatorul loc 14) ne-a determinat să avem unele rezerve asupra rezultatului final. N-am fi putut crede însă că echipa antrenată de VI. Grosaru va avea soarta unui automobilist ce se răstoarnă imediat după ce se dă startul. Oricît de dramatică ar părea afirmaţia, dar gazdele au ieşit din cursă chiar în minutul 2 ! O acţiune iniţiată de Pavlovici şi Pîrvu i-a surprins pe fundaşii centrali ai braşovenilor... numărînd jucătorii de pe teren, astfel că Pîrvu a fost oprit doar cu preţul unui fault la marginea careului; lovitura liberă a fost transformată de C. Ionescu care a trimis balonul în colţul sting al porţii braşovene, fără ca Szalad să clipească măcar din ochi. Peste alte 24 minute portarul brașovean a degajat în picioarele lui Pîrvu, aflat la numai 18 m de butul gazdelor, contribuind prin această gafă la reeditarea fazei din minutul 2 ; jucătorul metalurgist nu a putut fi stopat decit prin fault de Petrescu, iar C. Ionescu l-a „executat" din nou pe Szalad, transformînd lovitura liberă de la 16 m în colţul drept al porţii. Deci, două goluri care au semănat, ca doiuă picături de apă, avînd acelaşi realizator şi aceiaşi vinovaţi. Intre aceste două faze, gazdele au încercat să restabilească semnul egalităţii, „muşcînd" tot mai mult din teritoriul oaspeţilor. Din păcate însă tentativa de atac a „metromiştilor" s-a redus doar la plimbarea balonului între centrul terenului şi careul advers. Singurele intenţii de finalizare au aparţinut lui Vătav care în minutul 24 l-a obligat pe Stănescu să respingă în corner o lovitură liberă de la 25 m, iar un miinut mai tîrziu a reluat cu capul o centrare de pe partea stingă. După „căderea" celui de-al doilea gol, jucătorii braşoveni şi-au pierdut şi mai mult capul. Nici unul dintre combatanţi nu a avut curajul să treacă la timonă. Nervozitatea a pus complet stăpînire pe „metromişti", care, sub imperiul unei infringeri catastrofale, au acţionat cu mai multă spaimă decit nişte toreadori aflaţi pentru prima oară în arenă. Jucătorii de la Metrom mai mult au vorbit şi comentat deciziile arbitrului decit au jucat. Cele două avertismente date de arbitrii lui Selymessi III şi. Gane, precum şi eliminarea lui Petrescu (min. 75) sunt tot atitea dovezi pentru indisciplina existentă în formaţia braşoveană. Este adevărat că arbitrul Mircea Bică a fluierat după... inspiraţie. Conducătorul jocului l-a eliminat cu prea mare uşurinţă pe Petrescu, pentru ca în schimb să tolereze apţi, jocul oaspeţilor din repriza secundă, uitînd printre altele să-i dea măcar un avertisment fundaşului Buciumeanu. Dar greşelile de arbitraj au fost mult prea mici în comparaţie cu evoluţia dezolantă a gazdelor, care s-au mulţumit doar să înalţe balonul in careu advers, declanşînd o veritabilă ploaie de cornere (fără rezultat) la poarta metalurgiştilor. Printre puţinele faze de gol s-au numărat şi cele din min. 29 cînd Gane a vrut să intre cu mingea pînă-n poartă, din minutul 58 cînd Bărbulescu a respins în corner şutul lui Selymessi III şi din minutul 62 cînd acelaşi Gane a şutat fulgerător pe lingă bară. Dominarea braşovenilor nu putea duce la alt rezultat atit timp cît nu a avut o „rampă de lansare". Gabor şi-a potrivit balonul mai mult decit vinătorul puşca la ochi, iar Gane n-a dovedit că a jucat atîţia ani în divizia A, fiind de multe ori în „contrafază". Cu o asemenea linie mediană e limpede că ordonarea acțiunilor ofensive a fost imposibilă. Dar nu-i mai puţin adevărat că nici atacanţii nu s-au obosit prea mult. Selymessi III a alergat prea mult fără rost ca să mai poată avea forţă de finalizare, Furnică şi Vătav n-au dat satisfacţie aşa cum speram cu toţii, iar I. Nicolae a jucat atît de slab incit a fost înlocuit cu. . . fundaşul Bădiţoiu. Comportarea sub orice critică a „metromiştilor" i-a dezarmat pînă şi pe oaspeţi, care, neştiind ce să creadă, s-au retras în jurul propriei cetăţi. A fost suficient ca metalurgiştii să iasă în final la contraatac pentru ca să notăm două mari ratări ale lui Pîrvu, care a şutat fie afară (min. 88), fie în bară (min. 89). Aceste schimbări de scor nu ar mai fi avut însă nici o importanţă. Alarmant este că braşovenii au pierdut un nou meci acasă şi odată cu el majoritatea şanselor de a rămîne în divizia B. Pentru „metromişti" litera „C" a devenit mare cît Tîmpa ! . . . Şt. PERVULESCU ETAPA VIITOARE (25 aprilie) : Poiana - F. C. Galaţi, Portul — Ştiinţa, Politehnica — C.F.R., Metalul Bucureşti - Metrom, S.N.O. - Sportul studenţesc, Dunărea - Progresul, Metalul Tîrgovişte — Ceahlăul, Flacăra — A. S. Armata. CLASAMENT 1.A.S.A. 21134 4 51-21 30 2.Sp. studenţesc 21123 6 29-22 27 3.Metalul Tîrg. 21122 7 26-20 26 4.Progresul 21105 6 24-18 25 5.Ceahlăul 21112 8 23-2224 6.Dunărea 21103 8 20-21 23 7.Metalul Buc. 21 94 8 25-16 22 8.C.F.R. 21 86 7 33-27 22 9.F. C. Galați 21 94 8 26-22 22 10.Știința 21 84 9 22-23 20 11.Portul 21 84 9 15-22 20 12.Poiana 21 75 9 20-21 19 13.S.N.O. 21 75 9 18-27 19 14.Metrom 21 5511 15-27 15 15.Politehnica 21 6213 17-25 14 16.Flacăra 21 1614 13-43 8 Alte rezultate ale etapei : Oltul Sf. Gheorghe — Minerul Bălan: 2—1 (1-0); Caraimanul Buşteni - Tractorul Braşov: 0—1 (0—1); Lemnarul Odorheiu Secuiesc — Torpedo Zărneşti: 1-0 (0-0); Carpaţi Braşov Colorom Codlea: 3-0 (1-0); Chimia Oraşul Victoria — Viitorul Gheorgheni: 3-0 (3-0); Unirea Cristuru Secuiesc — Vitrometan Mediaş: 4—1 (2—1); Forestierul Tg. Secuiesc - C.F.R. Sighişoara: 3-1 (0-0). CLASAMENTUL DUPĂ XXII ETAPE: PROGRAMUL APRILIE 1971: XX!!-a : ETAPEI A XXIII-A DIN 25 Torpedo Zărneşti — Forestierul Tg. Secuiesc; Minerul Bălan — Chimia Făgăraş; Colorom Codlea - Tractorul Braşov; Viitorul Gheorgheni — Oltul Sf. Gheorghe; Carpaţi Braşov - Caraimanul Buşteni; C.F.R. Sighişoara — Unirea Cristuru Secuiesc; Carpaţi Sinaia — Chimia Oraşul Victoria; Vitrometan Mediaş - Lemnarul Odorheiu Secuiesc. G. C. Chimia Făgăraş Oltul Lemnarul Tractorul Carpaţi Sinaia Caraimanul Viitorul C.F.R. Minerul 22 17 3 22 17 1 22 11 5 22 10 6 22 11 3 22 11 2 22 9 4 22 8 5 2 54-13 37 4 40-17 35 6 43-29 27 6 45-20 26 8 45-26 25 9 31-30 24 9 19-28 22 9 30-30 21 22 10 1 11 25-43 21 Torpedo Forestierul Colorom Carpaţi Chimia Unirea Vitrometan 22 22 22 22 22 22 22 9 3 10 22-41 21 8 2 12 29-39 18 8 1 13 25-44 17 7 2 13 38-34 16 5 6 11 29-38 16 6 3 13 28-55 15 5 1 16 25-41 11 1 DRUM NOU n # SportS Campionatul judeţean Etapa a 19-a s-a încheiat cu un bilanţ net favorabil gazdelor care au cîştigat 11 puncte din cele 14 posibile. Singurele puncte în deplasare au fost cucerite de primele două clasate. Liderul a terminat victorios la Feldioara datorită golurilor marcate de Şenol şi Coşeriu, iar Măgura a făcut meci egal la Braşov cu FLidromecanica, una din revelaţiile acestui sezon. I.C.I.M. Braşov a realizat „scorul etapei" în dauna unei echipe care se află la a patra înfrîngere consecutivă, în timp ce Precizia Săcele şi Prefabricate Braşov au realizat diferenţe minime. Întîlnirea de la Făgăraş dintre două echipe în plină ascensiune s-a soldat cu victoria meritată a Utilajului prin golurile înscrise de Binig (min. 50) şi Zöldi (min. 72). Tot cu scorul de 2-0 au cîştigat şi jucătorii de la Celuloza, în concluzie o etapă calmă, cu rezultate scontate şi cu puţine goluri. George PETRESCU I.C.I.M. Braşov Precizia Săcele ! Hidromecanica Braşov ! Prefabricate Braşov ! Celuloza Zărneşti ! Ceramica Feldioara ! Utilajul Făgăraş — Olimpia Sînpetru 5-0 — Textila Prejmer 1-0 — Măgura Codlea 1-1 - Bazaltul Racoş 1-0 — Victoria Bod 2-0 — Politehnica Braşov 0-2 — C.F.R. Braşov 2-0 PORT BASCHET Divizia A Voinţa Braşov - Constructorul Bucureşti 52-43 (25-11) Partida desfăşurată sîmbătă în sala Tractorul nu s-a ridicat nici un moment la valoarea diviziei în care activează cele două formaţii. Braşovencele au jucat cu Vogel Dumitru care nu a efectuat nici un antrenament toată săptămâna pentru că a luat parte la examenele de la I.E.F.S., cu Balogh care nu se simţea bine şi fără Ciurtea, sancţionată, pe bună dreptate, disciplinar de către antrenor. Cu toate acestea, Voinţa a fost superioară Constructorului. Voinţa a condus permanent: 2—0; 9— 2; 14—2; 22—6 şi 25 —11 la pauză. In partea doua a întîlnirii, braşovencele „sting motoarele", permiţîîid oaspetelor să acţioneze mai lejer în atac şi să înscrie cu mult prea multă uşurinţă, în aceste condiţii, după primele minute de la reluare, gazdele înscriu numai două puncte faţă de cinci ale bucureştencelor, ajungîndu-se la 27— 16. De aici înainte, arabele echipe înscriu în egală măsură: 31— 19; 40-31; 48—40; 50 —43 şi 52—43 în finalul întîlnirii, în favoarea braşovencelor. La formaţia pregătită de prof. Gheorghe Roşu se manifestă în acest final de campionat o accentuată oboseală. De altfel într-o discuţie avută cu Octavia Simon, căpitanul echipei Voinţa, înaintea jocului, ni se relata acelaşi aspect: „Sîntem obosite! A fost un campionat lung şi am avut un lot restrîns ca valoare, ceea ce ne-a uzat foarte mult". Se impune deci lărgirea lotului, o echilibrare valorică a jucătoarelor. Cele tinere — Ruicu, Vasiliu, Leca, Baboia, Badea — vor trebui să muncească mai mult pentru a ajunge la valoarea primelor jucătoare ale echipei, putînd ca oricînd să figureze fără nici o ezitare în echipa de bază Punctele au fost marcate de: Simon 22, Nedelea 19, Ruicu 5, Safla-Bunica 4, Balogh 2 pentru Voinţa; Odobescu 13, Giurea 10, Pruncu 8, Pruteanu 6, Gugu 4, Pescăruş 2 pentru Constructorul. Au condus bine: I. Balázs — Tg. Mureş şi A. Caraman — Timişoara. V. DAN Divizia B Steagul roşu Braşov — Comerţ Tg. Mureş 51-59 (25-32) Formaţia din Tg. Mureş este de departe cea mai bună echipă a diviziei secunde. Pe lingă faptul că în lot are doi jucători de 1,96 m şi trei de doi metri (Zedula, Benţe şi Mogoş), are experienţa primei divizii naţionale în care a activat în ediţia trecută. Disputată în aer liber, partida a dat cîştig de cauză oaspeţilor. De subliniat că datorită intemperiilor, stegarii nu au avut posibilitatea de a se pregăti săptămîna trecută decît de două ori. Meritul braşovenilor este că nu au permis oaspeţilor să se distanţeze prea mult, avînd chiar conducerea, la începutul întîlnirii: 8—1; 8—7 sau au fost egali în unele perioade: 10—10 şi 16—16. In partea a doua a jocului, cu opt minute înainte de final, gazdele s-au apropiat la un punct diferenţă: 40—41, dar greşelile elementare comise puse la adversar, dublu dribling şi două ocazii clare ale lui Simon ratate au permis oaspeţilor să se distanţeze şi să forţeze victoria: 42—49 şi apoi 51—59. Dacă Ababei, Catincescu şi Simionescu (o tînără speranţă de 1,97 m.) au evoluat bine, convingător, în schimb Szabó şi Simon au jucat sub valoarea lor, nereuşind să înscrie nimic „din afară", ceea ce a cîntârit foarte mult în balanţa rezultatului final. întîlnirea a fost condusă bine de: T. Berger şi M. Negulescu - Bucureşti. V BUCUR Volei divizia B Echipele din Braşov învinse acasă Feminin : VOINŢA BRAŞOV - MEDICINA TG. 0-3 (2-15, 13-15, 11-15) Lipsită de trei dintre jucătoarele de bază (Ieremia, Margea şi Chiseliţă), Voinţa Braşov a fost o pradă uşoară datorită şi jocului ,,lamentabil" practicat de întreaga echipă în faţa formaţiei Medicina Tîrgu Mureş. Este adevărat că Medicina este o e Rezultatul meciului dintre cele două formaţii studenţeşti a stat sub semnul întrebării pînă la fluierul final al arbitrului. Evoluţia scorului pe seturi a fost favorabilă de ambele părţi din iluzia victoriei cînd uneia, cînd alteia dintre combatante. Universitatea a cîştigat în firial partida, datorită unui plus de atenţie la preluări şi pase. Politehnica, deşi a avut un blocaj care a funcţionat bine, nu a putut cîştiga deoarece linia a doua a fost penetrabillă. De asemenea, oboseala şi-a spus cuvîntul mai ales în setul cinci cînd studenţii braşoveni reuşesc să reducă scorul cu care erau conduşi de la 5-12 la 9-13, dar pierd în final la cinci puncte diferenţă şi cu aceasta meciul. Principalii realizatori de la Politehnica: Adrian Prescurniţă, coordonatorul principal al echipei, Aurel Stănescu şi Marius Teodorescu, doi trăgători foarte subtili cu o bună detentă şi o orientare perfectă în joc. De-a lungul celor 105 minute cît a durat întîlnirea, Politehnica a folosit următorii Fază din meciul de rugbi Precizia Săcele—Voinţa Timişoara. Foto: V. SECĂREANU Echipă greu de depăşit, dar evoluţia echipei Voinţa a fost pur şi simplu ridicolă. In seturile doi şi trei jucătoarele de la Voinţa au încercat să opună o rezistenţă adversarelor, fapt reflectat şi de rezultatele seturilor, dar fără convingere, fără nerv, înfrîngerea n-are nici o scuză din partea jucătoarelor de la Voinţa Braşov. jucători : A. Stănescu, D. Neghină, A. Prescurniţă, A. Voinescu, M. Ostafi, A. Mirlea, M. Teodorescu, D. Gherman şi V. Raica. Săcelenii au cîştigat perfect meritat după un joc în care virtuţile rugbiului frumos, deschis, au fost afişate pe întreg parcursul celor 80 de minute de ambele formaţii. Precizia a confirmat încă odată în acest retur de campionat că este capabilă de jocuri valoroase, apreciate de puţinii spectatori care vin deocamdată la rugbi. Dar drumul început spre rugbiul spectaculos este de bun augur, iar rezultatele nu se vor lăsa aşteptate prea mult. Gazdele au dovedit o superioritate evidentă în jocul pachetelor de înaintaşi unde Pireş, Marin, Dumitrescu şi Komaromy au acţionat la un bun nivel tehnic şi tactic. Scorul a fost deschis de oaspeţi care au profitat de o greşeală a fundaşului Lukacs , Petrovici reuşind o încercare transformată de Sava : 0—5. Săcelenii, prin şarje repetate spre buturile adverse, reuşesc egalarea foarte curînd (minutul 14) printr-o încercare realizată de Datu şi transformată de Lukacs. Apoi Roşoiu aduce avantaj pentru Precizia tot printr-o încercare (min. 21). Victoria începe să se contureze în minutul 30 cînd Pries culcă balonul în botul Voinţei. Lukacs transformă şi... 13—-5. După pauză Păunei II mai reuşeşte o încercare (min. 47) pe care acelaşi Lukacs o transformă : 18— 5. Acesta va fi rezultatul final pentru că, pînă la sfîrşit, apărările (în special cea a Voinţei) sînt foarte atente şi în general jucătorii au început să dea semne de oboseală. A arbitrat foarte bine D. Vişan din Bucureşti, o partidă în care Precizia a folosit următoarea formaţie : Dumitrescu, Pascovici, Komarony — Mielu, Dudas — Prres, Păunei II, Marin — Postu, Voinea — Tocu (Munteanu), Ursoi, Datu (Botgros), Roşoiu — Lukacs. V. SECĂREANU MURES Masculin : POLITEHNICA BRASOV - UNIVERSITATEA TIMIŞOARA 2-3 (6-15, 15-7, 9-15, 15-5, 10-15). Rugbi divizia B Precizia Săcele - Voinţa Timişoara 13-5 (13-5) Nr. 8173 HANDBAL - Divizia B Asalt pentru cucerirea unui loc fruntaş 9 Tractorul Braşov — A.S.A. Tg. Mureş 19-14 (9-8) Returul actualului campionat al diviziei B constituie o grea piatră de încercare pentru tractoriştii braşoveni. Ei trebuie să recupereze o apreciabilă diferenţă ce îi separă de ierarhia superioară a clasamentului. Şi începutul este de bun augur. Militarii din Tg. Mureş constituie una din aceste grele încercări, făcînd parte din eşalonul de care am amintit. Din aceste motive, braşovenii au abordat întîlnirea cu mult aplomb, decişi să nu lase nimic oaspeţilor. Dacă în prima parte a jocului tractoriştii au evoluat mai slab în apărare, în schimb în cea de-a doua repriză au jucat mai agresiv, mai atent la om, fapt ce a permis ca diferenţa să crească. Acelaşi lucru îl putem spune şi despre forţa ofensivă a echipei. în primele minute, atacul a funcţionat reţinut, ratînd copilăreşte. în schimb la reluare, fazele de finalizare au fost mai atent construite iar contraatacurile lansate de Török au mers mai precis la „om" adică la Vlădăreanu sau Rosenauer. Jocul începe foarte echilibrat: 1—0; 1—1; 2—1; 2—2; 2—3; 3—3; 3—4; 4—4, pentru ca Tractorul să se desprindă pentru prima dată la două puncte în min. 13: 6—4 şi apoi în min. 20: 7—5. După alte patru minute egalitatea reapare pe tabela de marcaj: 7—7. La pauză diferenţa este minimă: 9—8 în favoarea tractoriştilor, ceea ce anunţă o dispută aprigă pentru repriza secundă. Dar la reluare, Bening şi apoi Rosenauer reduc la tăcere formaţia oaspete pentru că diferenţa de goluri creşte: 11—8. Din ce în ce mai atenţi în atac, fac ca scorul în min. 48 să devină net: 14—9 şi după alte şapte minute diferenţa să devină de şase puncte: 18—12. O deconectare a braşovenilor a permis oaspeţilor să se apropie la cinci puncte diferenţă: 19—14. Punctele au fost marcate de: Hubess 4, Vlădăreanu 4, Bening 3, Rosenauer 3, Klein 2, Soveja, Căpăţînă, Bede pentru Tractorul: Odae 5, Bucioacă 2, Samsudean 2, Szabó B. 2, Moşcaș 2, Stoica pentru A.S.A. Au condus cu scăpări în repriza secundă: Ion Dumitrescu — Romeo Iamandi — Buzău. Dan VINTILA Şah categoria B Politehnica Braşov a debutat cu două victorii După cum se ştie, sîmbătă, 17 aprilie a.c., au început la Poiana Braşov primele întîlniri ale categoriei B la şah. întrucît dinconfiguraţia iniţială a turneului, de 10 echipe mixte, a lipsit Vagonul Arad, meciurile primelor runde au reunit în fața tablelor cu 64 de pătrate doar cîte opt formaţii, din nouă. Deci, conform tragerii la sorţi, urmează ca în fiecare rundă o echipă să fie liberă. Jucînd, sîmbătă, cu Dobrogea Nouă - Constanţa, Politehnica Braşov a cîştigat cu 4—3 (Hîncu — Mititelu 0—1; Greavu Al. - Martin 0—1; Enescu — Radu 1—0; Brînzei — Pelican 0—1; Anca — Alexandrescu 1—0; Olteanu — Mastac 1—0; Nistor - Moldoveanu 1—0). Și în etapa de duminică Politehnica a încheiat tot cu o victorie, respectiv 5-2 cu Sănătatea Bacău (Greavu Ad. — Perșa 1-0; Greavu Al. — Iarovici 1—0; Enescu — Tancu 1-0; Brînzei — Dinistranschi 1—0; Anca — Costea 0-1; Olteanu — Şovăială 0—1; Nistor — Verbal 1-0). Alte rezultate: I.P.G.G. Bucureşti-Politehnica Bucureşti 3 1/2-3 1/2 (Seimeanu - Drimer 0-1 ; Varabiescu - Wolff 1/2-1/2; Chiricuţă - Stoica 0-1; Cheşca - Alexe 1/2—1/2; Niculescu — Bogdan 1/2—1/2; Achim - Tomosiu 1-0; Astman - Călin 1-0) ; Comerțul Craiova - Constructorul Galaţi 3-4 (Anghelovici - Carp 0-1; Porcescu — Andreescu 1/2-1/2; Popescu N. - Verduf 1-0; Nistorescu — Iancovici 1-0; Popescu E . Miroslav 0—1; Popescu N. - Neofit 0- 1; Miluț - Dăscălescu 1/2-1/2); Someşul Satu Mare — Metalurgistul Cugir 5 1/2 —1/2 (Szabó Iuliu — Zaharie 1—0; Gal— Crăinicescu 1/2—1/2; Varga — Vîlceanu M. 1/2-1 /2; Balogh - Blajan 1-0; Szatmári - vilceanu A. 1—0; Szilágyi — Vîlceanu O. 1— 0; Varga — Nedea 1/2—1/2) ; Metalurgistul Cugir — Comerţul Craiova 2-5; Dobrorgea Nouă - Constanţa - I.P.G.G. Bucureşti 2 1/2-4 1/2; Politehnica Bucureşti - Someşul Satu Mare 5 1/2—11/2 L. EMILIAN