Hídfő Könyvtár, 1967 (2. évfolyam, 1-4. szám)

1967-07-01 / 3. szám

ZENEMŰVÉSZET Magyar művész-sors A szibériai ólombányától — Törökországig A középeurópai népek tragédiáját le lehet mérni a kiirtott százezreken, szétűzött milliókon, a szabadságharcos magyarok, len­gyel, észt, román intellektüelek, proletárok sorsán keresztül. A leg­jobb mérce azonban — legalábbis szerintünk — egy magyar mű­vész­sors. A művész nem politizál, hanem mennyországig muzsi­kálja Bartók, Kodály, Beethoven, Haydn egy-egy művét, a hall­gatónak feltárja Európát, a kétezer éves keresztény kultúrát. S ekként a művész a pánszláv-zsidó bolsevizmus elsőszámú köz­ellensége lesz. A tömpe-orrú szifiliszes „felszabadító“, a „Krisztus­arcú“ mongol baka színvonalával szemben ő a szellemi színvonal, a csasztuska-író proli-dilettánsokkal ellentétben ecsettel, csellóval, tollal ő az igazi „anti-bolsevista“ harcos. Tehát őt kell kiirtani, megsemmisíteni, ólombányába hurcolni. Vájjon ki vette észre, hogy az 1945-ös rémuralom idején Hó­­mann Bálint, a legnagyobb magyar történelemtudós éhenhalt a rákosista börtönben, hogy ott pusztult el a páratlan történelem­filozófus Báchkai Béla, hogy ott kínozták dr. Málnási Ödönt, Fiala Ferencet és halálos injekciókat adagoltak a magyar meg­újhodás egyik legkitűnőbb szellemi emberének, Matolcsy Mátyás­nak? Statisztikát nem tudunk csinálni, de azt merjük állítani, hogy az egész bolsevista rémuralom célja mindig is a magyar szellemi elit megsemmisítése volt. Szitnyay Zoltántól Tollas Tiborig, a Fü­veskert íróiig mindig ezeket kellett kiirtani, börtönbe zárni, hiva­tásuktól eltiltani, vagy fizikailag elpusztítani, mint ifj. Csűrös Zol­tánt, a magyar festőművészet legnagyobb ígéretét, aki a Képző­­művészeti Főiskola kapujában kezében fegyverrel halt meg 1956 november 5-én a pánszláv gyilkosokkal szemben. És várjon véletlen volna-e hogy Dohnányi Ernőnek, a két Va­­szary-fivérnek, Vaszary Piroskának, Muráti Lilinek, Szeleczky Zi­tának, Gárdos Kornéliának, Wass Albertnek, Nyírő Józsefnek, Milo­­tay Istvánnak külföldön kellett bújdosnia, amikor a világ összes népügyészei nem tudtak volna rájuk bizonyítani semmit ami ko­runk divatos bávaságával, a „humanizmussal“ ellentétben állott volna? Várjon miért kell Gáli Ferencnek, az egyik legnagyobb ma­gyar festőművésznek, vagy Juszkó Bélának és még oly sok má-

Next