Élet és Tudomány, 1971. július-december (26. évfolyam, 27-53. szám)

1971-08-20 / 34. szám

Pininfarina, a híres olasz autótervező egy Ferrari 512-S alvázára tervezte a holnap autóját, a „Modulo”-t. A tervezésben neves orvosok, pszichológusok és közlekedési szak­emberek vettek részt. A 4480 mm hosszú és 980 mm magas autó 12 hengeres motorja 550 LE-s, és üzemanyagbefecskendező szi­vattyúját elektronikus logikai áramkörök irá­­nyítják. Belső világítása az elektrolumi­­neszcencián alapul: az átlátszó műanyag­lapok az elektromos áram hatására külön­böző színekben és fényerővel világítanak A DAIR irányító rendszerbe bekapcsolt ko­csiknak ilyen a szerelvényfala. Jobbra fent a fényjelző berendezés, lent a kocsi mini­­komputere A Chrysler 300-X kísérleti kocsi elektronikus szerelvényfala (kormánykerék helyett két elektromos kapcsolóval történik az irányítás) A Ford gyár pályázatát nyerték meg az esseni műszaki főiskola diákjai ezzel a terv­vel. A 3 méter hosszú, műanyag karosszé- Angol tervezők ilyennek képzelik a jövő autóját. A négyszemélyes Vauxhall-SRV erőforrása gázturbina, vagy forgótárcsás A General Motors gázturbinás kísérleti

Next