Ellenőr, 1881. január (13. évfolyam, 1-54. szám)

1881-01-28 / 48. szám

».«■. al- m...-ar-T -■■■--a- —- r._.—r.vi~=' ■■ ■ - HIRDETÉSEK. Jf 20541 5 Ajánlati tárgyalási hirdetmény.­­ A­­Szeged és Csongrád között levő 84, 851, 85­, 87, 88 és 2­89 számú tiszai átmetszéseknek tervszerű kibővitési munkálataira ezennel zárt ajánlati tárgyalás hirdettetik. Említett munkák részint szárazbani földkiemelésből és a ki- £ emelt földnek vezértöltésbe való beépítéséből, részint viz alatti kot- £ gm­rásból állanak. £ A szárazban végezhető munka 338, 205-23 köbméterre, a viz 2 g alatti kotrás 397179-38 köbméterre van előirányozva. 9 Vállalkozni szándékozók felhivatnak, hogy írásbeli ajánlataikat £ £­ 50 kv bélyeggel ellátva, 29000 frt bánatpénznek készpénzben, vagy £ S a feltétfüzetben elősorolt értékpapírokban a budapesti m. kir. köz- £ £­ ponti állampénztárnál megtörtént letételét igazoló nyugtával együtt £ f| legkésőbb 1881 évi márczius 1-én déli 12 óráig a közmunka és 2 A közlekedési minisztérium segédhivatali igazgatójánál nyujtsák be. —­­ Az ajánlatok borítékjaira világosan ráirandók következő szá­­m­á vak: „Ajánlat a 84, 851, 85”, 87, 88 és 89 számú tiszai átmet- £ A széfek kibővitési munkálataira.“ — Az ajánlatban minden egyes £ ■ rétegben végzendő munka egység ára, valamint az átmetszésből ki-­­­­l kotrott anyag elszállításáért a részletes vállalati feltételek 4-dik §-ában megállapított távolságoknál nagyobb hordtávolságra eső ár- 9 javítási díj számmal és betűvel kiírandó. « £ Ajánlat csakis mindkétnemű munkára együttesen fogadható £­ S el s köteles vállalkozni szándékozó kimutatni, hogy legalább is há­ £ gy rom jó karban levő kotrógép és a hozzátartozó hajók felett szabadon £ S rendelkezik. s. A vállalat alapjául szolgáló szerződési tervezet és feltétfüzet, a részletes vállalati feltételek, a tervek, előmérték és ködszámítás a fi­ú szegedi m. kir. folyammérnöki hivatalnál naponta délelőtt 9-12 és­­­­ délután 3-6 óráig megtekinthetők . A szabályszerűen benyújtott zárajánlatok folyó évi márczius­­ 1-én déli 12 órakor fognak a közmunka és közlekedési kir. minis­­terium nagytermében felbontatni s a felbontásnál az ajánlattevők is személyesen jelenlehetnek. —­8 Budapest, 1881 évi január hó (|­ A közm. és közi. m. kir. minisztériumtól. J 999999999999999999999999999* Hirdetmény. A pesti hazai első takarékpénztár egyesület ré­széről közhírré tétetik: 1. Hogy az 5% vagy 4 %% mellett elhelye­zett betétek kamata — mennyiben a felmondási határidőre nézve a betevő és az egyesület között külön egyezség nincs — folyó évi martius 1. nap­jától 4%-at szállittatik le; fennhagyatik azonban a t­­er. feleknek az eddigi kamat élvezés, ha egy évi visszafizetési határidőt fogadnak el s ez iránt a fenti határidőig azon pénztárnál, hol a pénz letételett nyi­latkoznak s ezt betéti könyveikre feljegyeztetik, mely czélból úgy az anya mint a fiókpénztárak hivatalos helyiségei i. é. február hó végéig (ünnep és vasárna­pokat kivéve) délután is 4—6 óráig nyitva tartatnak. 2. A pénztárjegyek kamatozása mai naptól kezdve következőkép állapittatik meg: 15 napi felmondás mellett B, 30 » » n 3*/s, 00 , , „ 4%» ezen kamatozás a jelenleg forgalomban levő pénztár­jegyekre szintén kiterjed, az azokon kitüntetett fel­mondási határidők lejárta napjától fogva, mely határ­idő jelen hirdetmény első megjelenésétől számittatik. Budapest, 1881. január 24. Az igazgatóság. [(Utínnyomat nem ol­jaztatik) Kimerítő árjegyzékek, melyekben a helyes mértékvé­­telről szóló utasítások is találhatók, kívánatra ingyen bekül­detnek. Vidéki megrendelések, a pénz­­beküldése vagy után­vét mellett pontosan teljesittetnek. Meg nem felelő ám szí­vesen kicseréltetik. Budapesten, kér­lők számára Komodczipö eberlas­tingból v. bőrből Czugos czipő, a legfino­mabb everlastingbe vagy bőrből, lakko orral, szegezett vág rámu­s talppal. . Bőr-czugos topán legi­nomabb zerge bőrbe vagy magrinból diva­tos kiállítású, szil formában vágva . Urak számára Komodczipő, bőrbl vagy nemezből . Regatta wichses vág sagrinbőrből, szege­zett talppal . . Czagos czipő wichsei bőrből v. orosz jack tenből szegezett é srófos dupla talpp. Csizmák hátul varrál tak, vízmentes jack tenből háromszoros, szegezett és srófo dupla talppal . . • ex 1880 Bzám-i­­Cs. kir- kizár. s legújabban­­ ruganyos sértői. Legfelsőbb jóváhagyás folytán alalk­ottnak a sérvkötő gyártás terén bámulatra ragadó találmá­nyáért 1943-ik szám alatt kizárólag szabadalom ada­tott. Hosszú évi tanulmányozás, mint szintén az élénk részvét folytán tett gyakorlati tapasztalatok kiderítették, miszerint úgy az Amerikából behozott Bogánd-féle, a legutóbbi időkig a legjobbak, sem az itteni piac­on árult úgynevezett ruganyos sérvkötők nem képesek megfelelni azon czélnak, melyeket hoz­zájuk a sérvbajban szenvedő köt, tudniillik a sérv teljes tökéletes visszatartását s az az által eszközölt szűkítését a sérvnyilásnak. Sőt egy itteni kereskedő imént említett úgynevezett ruganyos sérvkötői még azon hátránynyal is bírnak, miszerint a test hőmér­séklete folytán ruganyosságukat elveszti, használ­­hatlan, sőt károsokká is válnak azáltal, hogy a szen­vedő által azok jóhiszeműleg tovább is viseltetnek. Ezen hátrányt egészen mellőzi a kizárólag szabadal­mazott Pollitzer-féle ruganyos sérvkötő, ez a test melege által nem támadtatik meg, muganyos marad, teljesen hozzáillik a testhez , ily módon biztos visz­­szatartást eszközöl, számos esetben még a sérv tel­jes meggyógyulását is. A Pollitzer-féle csász. kir. szabadalmazott ruganyos sérvkötő épen úgy használ­­tatik, nappal a legnagyobb erőfeszítő munkáknál, mint éjjel alvás közben, a­nélkül hogy a sérvbajban szenvedő hivatásában a legkevésbé is háborittatnék. Ezen tény a legfőbb orvosi tekintélyek által lön elismerve, mint az itt következők által: professor Kovács a sebészeti koroda elnöke, Dr. Gross Lajos magyar kir. egészségügyi tanácsos, Dr. Gittek Ignácz királyi törvényszéki orvos által, s egyedül csak ezen szerencsés találmánynak köszönhető, hogy alólirott a cs. kir. kizárólagos szabadalom engedélyezése által ezen a sérvkötő-készítés terén oly ritka kitüntetésben részesittetett. Alólirott egyszersmind nagy raktárt is tart angol, franczia aczél-sérvkötőkből, függesztő ké­szülékeket (suspensorum) gummiból, szövötteket, mint szinte szarvasbőrből. A szarvasbőr- és gummisus­­pensorim­nok czélja, hogy a tágulást megakadályozzák. Méhfecskendők, légpárnák, ágybetétek, period­­táskák, proservativumok, gummiharisnyák és minden­nemű gammi-áruczikkek. Sérvkötőknél kérem megjelölni, jobb, bal vagy kettős-e mint szinte a test bőségét is. Kaphatók urak, hölgyek és gyermekek számára. Árak: egyolda­lúnak darabja 6—10 fit, a kettősnek darabja 10—16 fit, gyermekeknek felével olcsóbb. Legnagyobb raktár mindennemű kesz­tyűkben prágai bőrből, nagyban és kicsinyben. Valódi Reithofer-gummi-esőköpeny kámzsával 2, 15, 20, 25, 30 frt darabonként. Valódi szarvas­­bőrnadrág 16, 22, 25 egész 30 frt darabja. Meg­­endeléseket utánvéttel eszközöl azonnal POLITZER MÓRICZ, 3. k. kötszerész, Budapest, Deák-Perencz utcza 5. sz. szabadalm. »▼ltot Pozsony — Trencsén­­i­g Személy- Vegyes Vegyes­vonat 1S vonat 12 vonat 16 11 Állomások i n. in. i n­. in. i. n. in. s­z. oszt. IV. oszt. IV. oszt. H _ _______________________ óra | perez | óra | perez | óra | perei Csatlakozások a cs. kir. szab. osztr. államvasut vonataihoz. Budapestről Gyorsv. 2. Szem­v. 8. Szemv. 6. Bécsből ___________Szemv. 5._________ Szemv. 9. — Pozsony (Vendégl.) Ind. 1 30 7 00 37 6 Récse „ 1 47 7 21 8 01 12 azt-György „ 2 02 7 39 8 19 18 Bazin „ 2 18 8 01 8 45 25 Vfodor-Senkvicz „ 2 36 8 22 9 10 36 Cziffer 3 02 8 52 9 41 Érk. 3 19 9 14 10 03 45 Nagyszombat (vendégl.) Ind 3 30 9 31 mi muT 54 Lócz-Bresztovány „ 3 59 9 59 62 Galgócz-Lipótvár „ 4 22 10 30 70 Kosztolány­i, 4 39 10 51 Bn n L . Érk. 4 58 11 16 80 Pöstyén ID(J. 5 n n 26 90 Brunócz .» 3 34 11 54 Érk. 5 49 12 13 98 Vágujhely (Vendégl.) ^ |««| 12 2­ 104 Bohuslavicz » | 0 23 |1 12 42 110 Melsicz |6 401 1 02 120 Trencsén Érk. 1 28 Trencsén — Pozsony Nagyszombat — Szered 218 | 216^ ------------------------— ——-i erg X ,, , , sz. vegyes vonat •g fe Állomások ---------------------— ■3* L. II., III. és IV. oszt. óra perez óra | perez Csatlakozások a fővonal vona­­y T jo Vegyesv­­taihoz. "I ' 11. 16. — Nagyszombat (Vendégl.) Ind. 9 50 I 10 20 ■ 8 Keresztúr-Apaf ., 10 10 I 10 40 I 14 Szered Érk. 10 27 Szered — nagyszombat Tg 217 1 213 x 1 t . , sz. vegyes vonat Állomások--------—-------------­-« I., II., III. és IV. osztály 6-1 £___________________________óra perez | óra I perez — Szered Ind. 11 18 ■ 10 — 8 Keresztúr-Apaj­a 11 37 I 5 19 14 Nagyszombat (vendégl.) Érk. 11 57 I 5 39 -----------------------------------------------------JÜBBBgg Csatlakozások a fővonal vona- Személyv. Teher vonat­­aihoz. 17. 18. személysz. 47 Jegyzet: A keretben levő számok az esti 6 órától reggeli 5 óra 59 perczig számított éjjeli időt jelentik. A vonatok érkezési és indulási ideje a budapesti idő szerint van kitéve. A t. ez. utazók kényelmére 45 perczc­el a 12., 16. és 18. sz. von. indulása előtt és 11., 13., és 17. sz. von. érkezte után Pozsonyban Tramway-vonatok közlekednek a királydombtól és vissza. Az államvasut és a vágvölgyi-vasut közti összeköttetés társaskocsik által tartatik fenn. Budapest, 1880. október havában. Az igazgatóság. M. kir. államvasutak. Vág­völgyi vonal. MENETREND. Érvényes 1880. november hó 10-étől kezdve. i g Személy- Vegyes T«herroir»t ■“1 vonat 17 vonat 11 fi Állomások 1 n. m­-­l n­. m­. L n.­m. 11 oszt. Iv. oszt. IV. oszt. J ___________________ óra | perei óra perei óra | perei — Trenc­én Ind. 8 — 3 00 11 Melsicz „ 8 23 3 30 16 Bohuslavicz „ 8 35 8 45 „, ... ... ,. , , Érk 8 48 4 01 22 Vágujhely (Vendégl.) Ind_ 9 _ 1 13 30 Brunócz 9 19 4 36 .. ., . , Érk 9 39 4 69 40 Pöstyén Indi 9 47 5 11 50 Kosztolány „ 10 14 5 39 58 Galgócz-Lipótvár „ 10 45 6 66 66 Lócz-Bresztovány „ 11 13 6 33 „ , , „ É­k. 11 32 6 56 75 Nagyszombat (Teelégl.) Ind 12 22 7 09 6 2 84 Cziffer „ 12 46 7 36 6 24 96 Modor-Lenkvici „ 1 20 8 07 6 54 102 Bazin „ 1 43 8 36 7 19 108 Szt-György „ 2 —­8 56 7 33 114 Récse ., 2 18 9 22 7 57 120 Pozsony (Vendégl.) Érk. 2 30 9 37 8 12 Csatlakozások a cs. kir. szab. osztr. államvasut vonataihoz. Budapestre Gyorsv. 1 Szemv. 7. Bécsbe Szemv. 6. DDéli "vonalai. A Zákány-Fiumei vonal MENETRENDE. Érvényes ISSO. September 1-étől kezdve. E menetrendnél a budapesti idő irányadó. Fiumei Zákány 1­ 1. számú 11. számú 3. számú , gyors­vonat vegysi-vonat személy­vonat a Állomás­­, II., m. r., II., in, ív.­­, II., HL, ív. 22 osztály osztály osztály ^______________________________óra perez óra jperez óra |percz Fiume .... indulás 6 00 6 20 11*8 Buccari .... , 6 33 7 07 7-9 Meja........................... „ — — 7 42 7 4 Plase............................. , 7 23 8 20 8 9 Lie ............................. , — — 9 06 7- 4 FuZine.......... „ 8 10 9 35 I 8-8 Lökve............................. , 8 30 10 06 j 8"4 Delnice .... „ 8 47 10 30 12-8 Skrád........................... „ — — 11 04 : 16 • 4 Cameral-Moravice (vend.) , 9 56 12 07 8- 8 Vrbovsko .... „ — — 12 30 6-7 Gomirje .... „ — — 12 48 14-2 Ogulin .... „ 10 43 1 30 17-5 Tónin .... , — - 2 11 10-4 Generalski-Stol . . „ 11 22 2 37 17-3 Dugaresa .... „ — — 3 16 0­­ 1 . .. (érkezés 12 01 3 42­­11-2 Károly város (vend.) Jindulág 12 07 3 52 6 15 20 0 Jaska............................ , 12 35 4 34 7 05 j 8 7 Zdencina .... „ — — 4 53 7 30 ( érkezés 1 20 5 40 8 20­­23 8 Zágráb (vendégül) .­­.^ , u -J—T 9 M 12- 9 Sesvete .... „ — — 6 30 9 27 10- 1 Dugoselo .... „ 2 17 6 48 9 44 6’4 Bonjakovina ... „ — — 7 01 9 57 9- 9 Verbovec .... „ 2 45 7 28 10 19 8-2 Gradec .... , — — 7 45 10 34 11- 5 Körös .... , 3 13 8 11 10 55 16 5 Lepavina .... „ — — 8 49 11 26 13- 3 Kaproncza .... „ 3 57 9 20 11 49 8*5 Drnje............................ „ — - 9 37 12 4 6-0 Zákány (vendéglő) érkezés 4 20 9 50 12 15 Kanizsa ... „ 15 27 H 01 1 41 Budapest érkezés 7 35 11 39 Csatlakozások: Zágrábban: Sziszek, Steinbrück, és Trieszt felé és felől. Zákányban: Barcs, Mohács, Eszék, Brod, Báttaszék, Bécs és Budapest felé és felől. A vastagabb keretbe nyomatott számok az esti 6 órától reggeli 5 óra 59 perczig számított éjjeli órákat jelentik. Budapest, 1880. augusztus hóban. Az igazgatóság. Magyar Isk­. Zákány—Fiume S3 2. számú 12. számú 4. számú­­S , gyors-vonat vegyes-vonat személy-vonat 0 Állomás I- n., ín. l, il. iii. ív. l.il.iii., ív ^ osztály osztály osztály ^____________________________ óra [perez óra |perez óra |perez mmmaammm 1 Budapest .... ind. 5 00­­­7 451 7 10 Kanizsa .... , 11 '7­2* |­5 101 2 30 Zákány (vendéglő). . „ 12 10 3 50 6-0 Drnye.............................„ — — 6 36 4 05 8-5 Kaproncza . , 12 34 6 55 4 25 13- 3 Lepavina..............„ — — 7 22 4 55 16- 5 Körös.................... 1 22 7 52 5 28 11-5 Gradec............................. — — 8 12 5 51 8- 2 Verbovec............„ 1 54 8 34 9- 9 Bozjakovina . . . . „ — — 8 52 6 31 6-4 Dugoselo............................ 2 18 9 06 6 47 10- 1 Sesvete..............„ — — 9 27 7 11 in­n VA zv / n­­érk. 2 53 9 50 7 35 12 9 Zágráb (vend.) . . . jind 3 13 10 07 8 00 23 8 Zdencina........................... „ — — 10 59 8 52 8-7 Jaska................................ „ 3 59 11 19 9 11 00 o wa ix / t\ 4 25 11 59 9 51 20 0 Károly város (vend.) . ( — 'ind. 4 31 12 22 11- 2 Dugaresa............ „ — — 12 50 17- 3 Generalski-Stol ... „ 5 15 1 41 10- 4 Touin..............................— — 2 15 17-5 Ogulin.......................... „ 6 07 3 20 14- 2 Gomirje............ „ — — 3 57 6- 7 Vrbovsko.......... „ — — 4 20 8-8 Cameral-Moravice (vend.) „ 7 05 5 20 16-4 Skrád................................ , — — 12- 8 Delnice...............„ 8 07 7 02 8-4 Lökve................................ „ 8 24 7 31 8-8 Fuíine................................ „ 8 50 8 09 7- 4 Lié................ „ — — 8 39 8- 9 Plase................ „ 9 28 9 10 7-4 Meja................................ „ — — 9 37 7*9 Buccari.......................... , 10 06 10 05 11- 8 Fiume................érk. 10 35 10U2 I Blad BsdafAnaiby A, SsSnyv*sydftj

Next