Evenimentul Zilei, august 2005 (Anul 14, nr. 4169-4199)

2005-08-23 / nr. 4191

SPORT Clujul se mai încordează o dată După parcursul senzațional în „Intertoto“, fotbaliștii lui Dorinel Munteanu încearcă să se califice azi: la Lens, în turul I al Cupei UEFA CFR Cluj întâlnește azi în deplasare formația franceză RC Lens (ora 21.00, ora României), în manșa secundă din finala Cupei UEFA Intertoto. Elevii lui Dorinel Munteanu speră să repete jocul bun de la Vaslui, din etapa a 3-a a Diviziei A, când au învins cu 3-0, și să se califice în premieră în turul I al celei de-a doua competiții fotbalistice europene intercluburi, în primul meci, disputat la Poalele Feleacului, acum două săptămâni, CFR și Lens au terminat la egalitate (1-1). Cazați la hotelul președintelui . Delegația clujeană a aterizat ieri, la ora 13.20, pe aeroportul din Lille. Jucătorii și staff-ul tehnic s-au urcat apoi în autocar, parcurgând distanța de 60 de kilometri până la Lens. „Feroviarii“ au fost cazați la hotel „Du Golf“, al cărui proprietar este președintele de la RC Lens, Gervais Martel. „Secundul“ Gică Mihali a jucat împotriva celor de la Lens pe vremea când activa la Guingamp. „Acum, lucrurile s-au schimbat. Au trecut zece ani de atunci. Spectatorii echipei-gazdă sunt gălăgioși și pasionali prin tradiție. Ne va fi greu, dar nu imposibil pentru a ne califica“, crede fostul internațional. Florin Dan. In cabina piloților > Superstițios, mijlocașul Florin Dan a ținut morțiș să stea în cabina piloților până la aterizare, „îmi plac avioanele și am vrut să văd cum e în cabină. Aterizarea a fost reușită, tocmai pentru că am fost eu în cabină“, a glumit el. Fotbaliștii clujeni au solicitat clubului francez un autocar, în ziua meciului, pentru a le transporta echipamentul la stadion. Cum oficialii de la Lens le-au refuzat cererea, clujenii au recurs la varianta închirierii unui autocar, plătind o sumă piperată. Antrenorul Dorinei Munteanu nu se teme de RC Lens, deși adversarii clujenilor au spulberat pe teren propriu din Lens Ovidiu Blaj u.C Ö NERĂBDARE. Cine se va bucura la sfârșitul meciului de pe arena „Felix Bollaert“? Francezii sau clujenii? PRIME 130 de milioane de lei . Arpad Paszkany, patronul de la CFR, are încredere deplină în parcursul european al echipei sale: „Când echipa evolua în Divizia B, am câștigat un meci cu 10-0. Recent, am reușit doar 0-0 cu Jiul, la Cluj. Nici un meci nu seamănă cu altul. Sper să fim într-o formă mai bună decât Lens și să ne calificăm“, în cazul în care CFR se va califica în turul I al Cupei UEFA, Paszkany îi va răsplăti pe jucători cu câte 130 de milioane de lei. Finanțatorul clujenilor a făcut și o declarație comică pe aeroportul din Lille: „Din cauza turbulențelor din aer, a fost pentru prima oară în viață când n-am nimerit friptura cu furculița“ formația Auxerre (scor 7-0), în etapa a patra a campionatului francez. „Sunt fragili în defensivă. Auxerre a prins o zi mai slabă. Și noi am i-am bătut pe vasluieni cu 3-0. Nu mi-e frică deloc de Lens. Vom pune mult suflet în joc, fiindcă n-avem ce pierde“, a ținut să precizeze „Munți“. FINALA CUPEI UEFA-INTERTOTO-MANI$A SECUNDA I ILILc Miclaur arorre RC Lens-CFR Cluj Stadion: „Felix Bollaert“, ora 21.00 .ranik Cir Intrenon ilinc V Ubtrv L Rarr Thomer intenani M Tnini arhnr -1. 1 Panintemm* n D. Muntear ARȘI LA BUZUNAR Dinamoviștii au rămas fără bani 1 Laurențiu Ciornei După rapidiști, ale căror prime de joc au fost blocate până la finalul acestui an, și dinamoviștii au motive de tristețe. Eșecul neașteptat din partida cu Farul (0-1, duminică seară, gol marcat de Dinu Todoran, în minutul 70 pe arena din Șoseaua Ștefan cel Mare) le-a spulberat elevilor lui loan Andone șansa de a încasa câte 3.200 de dolari. Potrivit ultimului Regulament de Ordine Interioară, impus la Dinamo de noul președinte executiv loan Becali, „câinii roșii“ nu mai primesc bonusuri după fiecare victorie. Pentru a încasa banii, dinamoviștii trebuie să înregistreze patru succese consecutive. Fiecare victorie este recompensată, în acest caz, cu câte 800 de dolari. Până la meciul cu constănțenii, dinamoviștii aveau în cont trei izbânzi: 3-1 cu ciprioții de la Omonia Nicosia (în manșa întâi turul 11 preliminar al Cupei UEFA), 4-1 cu Oțelul Galați și 3-0 Cu Pandurii Târgu-Jiu (ambele jocuri, în campionat). „Marinarii" lui Grigoraș le-au stricat însă calculele „Noi am avut ghinion, ei au avut noroc“, a sintetizat, imediat după meciul cu Farul, antrenorul Ioan Andone. Deși pe stadion, după meci, suporterii l-au aplaudat pe Andone, pe site-ul 14 . Marți, 23 august 2005 . Evenimentul zile oficial al fanilor, „dinamomania.net“, au apărut ieri mai multe mesaje care-l contestau pe temperamentalul tehnician. Ciprioții, optimiști înfrângerea „câinilor“ a produs bucurie în Cipru, acolo unde, joi seară, Dinamo va disputa returul cu Omonia Nicosia. Ciprioții, proaspăt câștigători ai Supercupei, cred că șansele lor de calificare în turul întâi al Cupei UEFA sunt destul de mari, în ciuda eșecului suferit acum două săptămâni în România. „Cele trei goluri primite la București, în urma unor erori copilărești, reprezintă un handicap important. Este greu să remontăm, dar nu imposibil. Omonia vrea și poate obține calificarea. Dinamoviștii se tem de noi, a spus-o și antrenorul Ioan Andone, după partidatur. Oricum, jucătorii noștri au evoluat cu sufletul și, în inferioritate numerică, au menținut scorul la un nivel care ne permite să sperăm în calificare“, se menționează pe site-ul oficial al grupării cipriote Antrenorul olandez al echipei Omonia, Henk Houwaart, a fost cuprins și el de optimism, declarând că „jucătorii mei sunt motivați. Am făcut cu ei mai mult pregătire psihologică și sunt convins că putem elimina echipa din România“. TENSIUNI. „Ando“ a avut și zile mai bune cra>suO Ö Cupa UEFA Intertoto Astăzi, în manșa a doua a finalelor Ora Meciul Postul in tur 22.00 Marseille -Deportivo La Coruna M6 0-7 23.00 FC Valencia-SV Hamburg DSF 0-1 . Câștigătoarele se vor califica în primul tur al Cupei UEFA. Tragerea la sorți pentru stabilirea partidelor din primul tur din Cupa UEFA se va desfășura vineri, de la ora 14.00. 501, scor la fotbal! STORK. Echipa feminină de fotbal amator SK Berlaar a pierdut meciul disputat sâmbătă, în Cupa Belgiei, cu formația KV Mechelen, cu incredibilul scor de 1-50; învinsele n-au beneficiat de serviciile portarului titular, care a preferat să asiste la un concert rock. Secretarul grupării SK Berlaar a declarat însă că va solicita federației să acorde victoria echipei sale, deoarece formația adversă a trecut pe foaia de joc 16 jucătoare în loc de 15. (Luminița Grigore) Nunweiller, demis ELVEȚIA. Responsabilii echipei de fotbal Yverdon au renunțat la serviciile antrenorului Radu Nunweiller, sub a cărui conducere formația a promovat în prima divizie la sfârșitul sezonului trecut. Această decizie a fost luată după ce, în primele șase etape ale campionatului, Yverdon a înregistrat cinci înfrângeri și o remiză. (Luminița Grigore) Unguri la Rapid, ruși la Dinamo DEUGÁRI.O brigadă din Ungaria va arbitra meciul Vardar Skopje-Rapid București, programat joi, de la ora 20.00, în manșa secundă din turul doi preliminar al Cupei UEFA Partida va fi condusă la centru de Janos Megyebiro, care-i va avea ca asistenți pe Tibor Vamos și Zsolt Szpistak. La meciul Omonia Nicosia-Dinamo București, programat tot joi, de la ora 20.30, în cadrul aceleiași competiții, UEFA a delegat o brigadă din Rusia, avându-l la centru pe Igor Zaharov, ajutat la cele două tușe de Vladimir Bobik și Lev Antonov, în partideletur, Dinamo s-a impus cu 3-1, în timp ce Rapid a câștigat cu 3-0. (Luminița Grigore) Fotografie compromițătoare SUSPICIUNI. Presa braziliană a publicat o fotografie în care atacantul Ronaldo, starul echipei spaniole de fotbal Real Madrid, apare alături de un cunoscut traficant de droguri Instantaneul a fost făcut în luna iunie, la o petrecere desfășurată la Rio de Janeiro. Săptămânalul brazilian „Istoe“ publică și o transcriere a unei convorbiri telefonice între doi traficanți de ecstasy, în discuție apărând și numele lui Ronaldo. Atacantul brazilian va fi interogat de poliție la sfârșitul acestei luni. (Luminița Grigore) Una caldă, douăzeci . Florin Cernat a marcat, în minutul 84, ultimul gol pentru Dinamo Kiev în meciul disputat duminică, în deplasare, în fața formației Vorskla Poltava, scor 4-0, contând pentru etapa Florin Cernat a șasea din campionatul de fotbal al Ucrainei. Mijlocașul român a fost rezervă, fiind trimis pe teren în minutul 68, în campionat, Dinamo ocupă locul secund, la patru puncte de liderul Șahtior Donețk. Dorel Mutică a fost autorul unui autogol în meciul pe care echipa sa, Lombard Papa, l-a terminat la egalitate, scor 3-3, duminică, în deplasare, în fața grupării Ferencvaros. Fundașul român a marcat în minutul 38, când Ferencvaros conducea deja cu 1-0. în meciul amical dintre Palermo și Athletic Bilbao, încheiat cu scorul de 5-6 după loviturile de departajare, „italianul“ Paul Codrea a ratat ultimul penalty. (Luminița Grigore) Chivu, dorit de AC Milan TftANiFK Cotidianul italian „Tuttosport“ susține că Silvio Berlusconi, patronul echipei de fotbal AC Milan, vrea să-l achiziționeze pe fundașul Cristian Chivu, de la AS Roma. Gruparea premierului italian intsionează să-l transfere pe fundașul brazilian Ciro de la Sao Paulo, urmând ca apoi să-l cedeze pe sudamerican la AS Roma, în schimbul românului. (Luminița Grigore).