Evenimentul Zilei, decembrie 2018 (Anul 27, nr. 8381-8397)

2018-12-03 / nr. 8381

Chiar și în aceste dificile circumstanțe politice interne, putem exercita un mandat rezonabil la Președinția UE" Declarația zilei Drepturi egale în UE Europarlamentarul Maria Grapini a inițiat o scrisoare către Consiliului European prin care cere tratament egal și accesul României în Schengen. Până în prezent, scrisoarea a fost semnată de 15 eurodeputați români. Se așteaptă ca și alții să semneze, apoi va face public numele lor și va înainta cererea pentru prima reuniune a CE, SFÂNTUL ZILEI Stareț la două mănăstiri Sfântul Cuvios Gheorghe de la Cernica s-a născut în 1730 la Săliștea Sibiului. La vârsta de 20 de ani ajunge la Athos și este uns diacon la M-rea Vatoped. Devine ucenicul vestitului duhovnic și cărturar Paisie Velicicovchi, pe atunci stareț la Vatopedu, în 1763 îl însoțește pe Paisie în Moldova, la M-rea Dragomirna, iar în 1765, din cauza ocupației austriece, se mută cu părintele său duhovnicesc la M-rea Secu, apoi la M-rea Neamț. Tulburat de desele mutări, vrea să revină la Athos, drept care trece în Țara Românească. Aici este convins de mitropolitul Grigorie II să reînvie Schitul Cernica, părăsit de 30 de ani, unde este numit stareț în 1781. în cinci ani, transformă Cernica într-o mănăstire înfloritoare, cu 102 călugări. în 1793, mitropolitul Filaret II îi încredințează și M-rea Căldărușani, conducându-le efectiv pe amândouă până la moartea sa, pe 3 decembrie 1806. Este îngropat la Cernica. (A.P.) TRAGEREA LOTO I rI ^ Loto 6/49 39.46.15.11.7.25 Loto 6/49 suplimentar: 33.7.19.47.11.25 17,4,37,16,27 +1 Inltor cimlimor 17,27,26,23,30 + 15 Loto 5 din 40, 22,40,6,20,34,35 Loto 5 din 40 suplimentar: 35,11,7,37,9,32 4,6585 4,6599 4,6580 * K 4,1001 4,1194 Actualitate 03.12. Evenimentul zilei, Luni, 3 decembrie 2018 Mesajul poliției că bărbații frumoși sunt violenți, o știre între cancan și adevăr Georgeta Petrovici Fake news pe pagina de Facebook „Poliția Română“. Conform paginii care, în ciuda numelui, nu e cea oficială, oamenii legii dau sfaturi „utile“ de Ziua Națională tinerelor românce, să caute să se îndrăgostească de băieți urâți, aceștia nu le vor bate. Postarea, în care apar și imaginile necenzurate ale unor tineri ce au devenit protagoniștii celui mai nou dosar de cercetare de pe rolul IPJ Prahova, a devenit virală, având duminică, peste 1.700 de comentarii și peste 10.000 de distribuiri: „Noi l-am arestat iar după 8 ore de arest ea și-a retras plângerea și a ales din nou să locuiască cu el, nu avem cuvinte". Informația se susține doar în prima propoziție, restul fiind invenție. Marius Popescu, ofițerul de presă al IPJ Prahova, a declarat pentru EVZ că vineri, colegii săi au fost inflamați de agresiunile care au loc între cei doi tineri, într-un apartament din Ploiești. „Cei doi au fost depistați și duși aveți grijă fetelor... mai bine luați un băiat urât fizic dar să aibă grijă de voi., pentru că aparențele fizice vor dispărea., și veți rămâne cu sufletul împăcat .. măcar., nu ca această tânără care a ales un fizic frumos cu bătaie., noi l-am arestat iar după 8 h de arest ea și-a retras plângerea și a ales din nou să locuiască cu el., nu avem cuvinte la audieri, unde fata a depus plângere și s-a deschis un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunii de loviri și alte violențe, coroborată cu Legea 217 (violența în familie) și violarea vieții private - pentru că tânărul a postat pe Facebook imaginile în care își bate iubita. Tânărul a afost reținut pentru 24 de ore, iar sâmbătă, 1 decembrie, fiind prezentat instanței cu prounere de arestare preventivă, a primit mandat pentru 30 de zile. în acest moment el se găsește în arestul Poliției. Iubita sa s-a prezentat la Medicină Legală, unde s-a constatat că are nevoie de 7 - 8 zile de îngrijiri medicale“, a declarat ofițerul de presă de la IPJ Prahova. Sursele EVZ arată că cei doi iubiți locuiau împreună de o lună. Fata, care are 18 ani, este din Buzău, iar în urma episodului de vineri s-a întors acasă, la părinți. Pe de altă parte, la nivelul IGPR, abia duminică s-a aflat de existența paginii de Facebook clonă care, există, de altfel, de peste patru ani și e urmărită de peste 24.000 de persoane, între care și numeroși polițiști Poliția Române 10 ore Ci Noiembrie, lună record pentru Evenimentul zilei Capita Evenimentul Zilei și Capital își continuă ascensiunea în rândul site-urilor de știri. După ce în luna octombrie 4.175.541 de români au ales evz.ro, în luna recent încheiată încă 500.000 de români au decis să acceseze constant cel mai bun portal de știri. Astfel, conform datelor furnizate de SATI al Biroului Român de Audit al Transmedia, 4.683.435 de oameni au accesat evz.ro. Iar pentru asta vă mulțimi în ceea ce privește numărul de pagini afișate, evz.ro a înregistrat o nouă creștere, număru de afișări din noiembrie fiind de 38.305.273. Capital.ro nu a fost mai prejos, iar creșterea sa este mult mai accentuată. SATI arată că în luna octombrie 3.053.244 de oameni au vizitat site-ul de profil economic, iar în noiembrie încă 400.000 de utilizatori au decis că merită să se informeze din Capital, care a înregistrat și un număr de afișări pe măsură: 42 611850. Doctorul zilei, unul dintre „copiii” Editurii Capital și Evenimentul, a înregistrat 690.438 de utilizatori unici și 1.865.023 afișări. Astfel, EVZ a depășit nu doar site-uri concurente, ci și portaluri ale unor televiziuni. Consilier prezidențial, călcat de hoți. Delia Dinu, consilier al președintelui României, și-a găsit casa spartă de hoți, chiar pe 1 decembrie, după ce s-a întors de la manifestările de la București și de la Alba Iulia, prilejuite de Ziua Națională. Locuința ei se află în localitatea Domnești din județul Ilfov. Polițiștii au deschis un dosar penal pentru furt calificat Busu a fost externat Actorul Florin Busuioc a fost externat de la Institutul „Prof Dr. C.C. Iliescu” din București, după ce i s-au montat două stenturi, în urma infarctului miocardic suferit pe 6 noiembrie. Cunoscutul prezentator al rubricii meteo de la PRO TV va urma un tratament antigregant, prevenind astfel accidentele vasculare Un sexagenar a vrut să arunce în aer blocul pentru că l-a părăsit soția Suparat ca i-a părăsit nevasta după zeci de ani de căsnicie, un bărbat a decis să se răzbune inclusiv pe vecinii lui. Duminică dimineață, un bunicuț din comuna arădeană Vladimirescu a deschis gazul la ambele butelii deținute în apartament, apoi s-a înfășurat într-un covor și a aprins o brichetă. A urmat o explozie teribilă și un incendiu. Pompierii, care au ajuns la fața locului cu mai multe autospeciale, spune că toți locatarii din blocul cu două etaje ieșiseră deja singuri din apartamente, speriați de deflagrație. Bărbatul în vârstă de 60 de m/fe&mw 3 cat incidentul a fost, de altfel singurul rănit, dar și el, superficial. „Duminica dimineața, la ora 5.30, a avu loc un incendiu în localitatea Vladimirescu la un bloc P+2. Incendiul a fost ulterior unei explozii provocate în mod intenționat de către proprietarul unuia din cele 2 apartamente de la parterul blocului, a transmis purtătorul de cuvânt al ISU Arad. Sursele EVZ arată că acesta a fost recent părăsit de soția sa, și, pe fondul acestui fapt, de necaz, sexagenarul a deci să arunce în aer blocul în care a locuit cu nevastat de zeci de ani. (Georgeta PetroVicIf'ss'jt ° £ I dTM Credincioșii se roagă pentru hoții care le-au prădat biserica Parafrazând biblicul principiu „întoarce și celălalt obraz“ credincioșii unei parohii călcată de hoți se roagă pentru ca Dumnezeu să lumineze mintea infractorilor. Probabil în scopul ca tâlharii să devină cândva, mai devreme sau mai târziu oameni cinstiți. Tragicul incident s-a petrecut în Parohia Aradul Nou, cu hramul Sfântului Mare Mucenic Gheorghe, în noaptea de joi spre vineri. Nelegiuiții au spun ușa locașului, cotrobăind peste tot după odoare și bani. în final, au plecat cu 1.350 de lei, strânși în cutia milei. A doua zi, oamenii au chemat poliția. După care au scris pe pagina de Facebook a Asociației Ortodoxe „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe“, de pe lângă această parohie, următorul mesaj: „Luminează Doamne mintea hoților care ne-au spart azi-noapte sfânta biserică și ne-au luat puținii bănuți” Noilor autobuze din București nu le priește frigul Autobuzele turcești, marca Otokar, cumpărate de Primăria Capitalei pentru STB au probleme cu frigul de la noi din țară. Sâmbătă au apărut imagini cu un autobuz nou la care intervenea o echipă de mecanici, după ce, potrivit unor surse STB, „i-a sărit siguranța generală de la frig”. „Toate cele 30 de autobuze noi sunt în traseu și sunt funcționale. începând de pe 1 decembrie, primele 30 de autobuze noi,, achiziții^0*rifhäfläsleriiPtalei, au intrat pe 5 trasee de transport în comun. însă, liderul Sindicatului Șoferilor din STB, Valer Ciobănescu, are o cu totul altă variantă: „Autobuzele turcești sunt un dezastru. Nici nu au ieșit bine pe traseu că au și început să se retragă cu probleme tehnice! Șoferii au purtat uniforme, costume noi dar nu au căldură în cabine. Unul dintre ei mi-a arătat că avea fix 6 ° C în cabină. Era înghețat bocnă în costumui cel nou”. (Andrei Vișan)nB00f £ 0<J