Familia, 1866 (Anul 2, nr. 1-44)

1866-07-10 / nr. 20

ta enciclopedica si beletristica cu ilustratiuni .Ese in fiecare septemana odata, adeca dominec’a nnilari’a redactiunei si Stratz a lui Leopoldu Nr. 18. N ii unde sunt a se adresa manuscriptele si banii de prenumeratiune. Epistolele nefrancate nu se primescu si opurile ■ anuala, anonime nu se publica. PESTEA I contienendu o cala si diumetate. Pretiulu pentru Austria pe Jul. Dec................................4 fl. — i pe Jan.—Dec................................8 fl. — cr. ! Pentru Romania . i pe Jul. —Dec. unu galbenu si diumetate. cursu CONSTANTINII NEGRI E data de la provedintia, ca in impregiurârile cele mai grave se se iveasca apostolii cei mai devotați causei sânte, cari prin foculu celu cerescu a mintei luminate si animei nobile aprindu speranti’a de o viétia mantuitoare in fiintiele asuprite de soarte. — In astfelu de impregiurari critice era națiunea romana in Moldova sub domnirea lui Sturza, dar’ nenorocirea mai multu descepta si imbarbata pre o națiune seu fiintia de vietia, si asiea moldovenii inca se desceptara. — Câtiva barbati talentuosi si zelosi, ca nisce apostoli lucrau necontenitu pentru pregătirea unui venitoriu mai maretiu. Intre acesti apostoli a insemnatu istoria si pre binemeritatulu barbatu, alu caruia portretu ilustreza acesta pagina. Numele Constantinii Negri e bine cunoscutu mai alesu publicului cetitoriu care se intereseaza de prosperarea natiunei in genere. Cei ce se deprindu cu politic’a, pucinu mai’nainte, adeseori au auditu acestu nume amintindu-se in afacerile României. Constantinu Negri s’a nascutu in Moldova, din un’a din cele mai bune familie, cari de la mosi-stram o si au pastratu amerea patriei si natiunei ca pre o traditiune sacra. — N’avemu ce ne mira 20 Constantinii Negri.