Familia, 1868 (Anul 4, nr. 1-45)

1868-07-01 / nr. 23

Faia enciclopedica si beletristica cu ilustratiuni. Cancelari’a redactiunei \ PEST’A1 i Luni ,1/13 juliu Iul Ese totu a opt’a di Pretiuni pentru Austria pe jul. - dec...........................4 fl. — Pentru Romania pe jul.—dec. unu galbenii. •a Nr. 23. Straj’a lui Leopoldu Nr. 4. \ unde sunt a se adresa manuscriptele si banii de prenumeratiune. | 1868. \ ©EORfflW MOOT. Avemu inaintea nóstra portretulu unui barbatu care prin geniulu seu, prin zelulu, devotamentulu si rar’a sa iubire de patria si naţiune a contribuitu atâtu de multu la propăşirea, si redicarea nunumai a patriei sale natale, dar’ a intregei naţiune romane. Pentru ca din anii cei fragedi ai copilăriei sale n’a sciutu si n’a voitu a face distingere intre romanu si romanu, si sufletulu seu de poetu a gasitu totu deuna accente dulci si caldurose pentru romanulu din Moldova , de preste Prutu, din Bucovin’a, de la Muresiu, de la Oltu, si de peste culmile Balcanului. Cardele armoniosei sale liie au resunatu pentru a flagela adese ori vitiulu ori unde l’ar’ vedé, pentru a lumina calea maretiului venitoriu a naţiunii romane, si pentru a latî entusiasmulu, devotamentulu si iubirea in tóte partile României. Ar trebui o mana de maestru pentru a face adeveratulu portretu a unoru astfeliu de bărbaţi. Noi vise voimu a da aice numai o notitia scurta, pe câtu amu potutu aita, despre datele esenţiale ale vieţii sale. Acestu barbatu atâtu de cunoscutu Romaniloru in tóate partile si alu cărui nume va ilustra una din cele mai frumoase pagine in istori’a literaturei romane, — se trage dintr’o familia de vechia noblétia, care după o traditiune dateaza de pretempulu lui Stefanu celu mare. In adeveru in