Familia, 1870 (Anul 6, nr. 1-52)

1870-10-18 / nr. 42

494 § 7. Adunarea generala se tiene celu pucinu odata pe anu. § 8. Decisiunile se făcu prin majoritate de voturi a celoru de fatia. § 9. Agendele adunării generale sunt: a) a-si alege unu presiedinte si unu vicepresiedinte pentru unu periodu de trei ani; aceștia sunt totodată presiedinte si vice-presiedinte comitetului (§. 11.) b) a alege unu comitetu pentru administrarea afaceriloru sale; c) a esamina reportulu comitetului si a decide asupra lui; d) a alege comisiunile necesarie; e) a vota spesele anuale ; f) a discută asupra midiloceloru in favorulu Societății; g) a defige loculu si’timpulu pentru viitori’a adunare generala. Cap. IV. Comitetulu Societății. § 10. Resiedinti’a comitetului deocamdată e Pest’a. § 11. Comitetulu se compune din srepte membri, anume: din presiedintele si vice-presiedintele Societății, din doi secretari, unu cassariu, si alti doi membri. § 12. Comitetulu va formă unde va pote comitete filiale pentru promovarea scopului Societății. § 13. Comitetulu se alege pe trei ani. Membrii potu fi realesi. § 14. Comitetulu va tiené siedintia in fiacare luna odata; cerendu trebuintia , va tiene si mai de multe ori. Pentru luarea de conclusiuni valide se cere presenti’a a celu pucinu trei membri cu presiedintele. § 15. Comitetulu representa Societatea in afara; elu ingrijesce de averea Societății, de observarea statuteloru, si esecuta decisiunile adunării. § 16. Tote actele in numele comitetului si alu Societății au să fia subscrise de unu presiedinte si de unu secretariu. § 17. Comitetulu va locă banii incassati la unu locu siguru pentru fructificare. Elu va portă registre despre tiecerea in evidintia a membriloru si altoru contribuitori, a timpului de candu și a sumelor capitalizate pentru fructificare. Elu va face reportu adunării generale despre toata activitatea sa de peste ani. § 18. Comitetulu este respundiatoriu adunării generale de toate acțiunile sale. § 19. Funcțiunea comitetului este gratuita. Capn V. Disposithuni generale. § 20. Societatea va incepe anulu seu indata după votarea acestora statute. § 21. Candu fondulu Societății se va urcă la o suma, din care s’ar potea realisă infiintiarea teatrului nationalu, adunarea generala — convocata anume pentru acestu scopul va decide asupra acestei cestiuni. Totu odata ea va decide, deca Societatea mai are să esiste ca atare, sau a se institui o societate anume pentru teatru ? § 22. Adunarea generala poate modifică aceste statute, fara inse a schimbă scopulu Societății. § 23.Societatea se va privi desfiintiata,candu nu va mai numeră nici siepte membri ordinari, cari să compună comitetului in care casu averea ei va trece in administratiunea „Asociatiunii transilvane pentru literatur’a romana si cultur’a poporului romanu“, inse numai spre scopulu infiintiarii teatrului natiunalu romanu. § 24. Aceste statute după votarea loru se voru substerne guvernului tierii spre sciintia. S’au votatu de catra adunarea generala tienuta in Deva la 5 oct. 1870. Dr. losifn Hodosin, presiedinte. losifn Vulcanu, Augustu Horsia, secretarii1. secretariu. Imnu pentru Romani’a. Privesce-Atotputinte! din patri’a-ti ceresca Spre biet’a Romania, spre vechiulu ei popom ; Intinde-ti drépt’a santa, si fa ca sâ renască, Din lung’a-i agonia spre-unu mândru venitoriu. Odata-acést’a ginte sub legile-i străbune, Crescea, ’nfloriâ cu fala, ca cedrulu din Libanu; Dusmanii tremuratu-au de gloriosu-i nume, Ca n’a fos’tu ginte brava, ca gintea lui Traianu ! Candu vnti’a arpadina gemea ’n catusie grele, Si crunt’a Semiluna in Bud’a straluciâ, Candu falnic’a Elada sub plagele crudele A feteloru pagane, ca crinu se vescedia.