Familia, 1870 (Anul 6, nr. 1-52)

1870-10-18 / nr. 42

Pestea Domineca Î18 30 opt. Beletristica, sciintie, arte, vietia sociala, moda. IMP* Totu-odata organulu publicatiunilor: „Societăţii pentru fondu de teatru nationala.“ Mi Ya esi in fia-care domineca , cu portrete si alte ilustratiuni; ca premiu se dau tablouri pompoase. La fia-care numeru se alatura o cota de romani. Nr. 42. a se adresa manuscriptele si banii de prenumeratiune. Prenumeratiunile se potu face la tote postele. Pentru Romani’a in librari’a dloru Socecu et comp. in Bucuresci. Pretiulu pentru Austri’a pe jul.—dec. 5 fl. pentru tablou 80 cr. Pentru Romani’a pe jul.—dec. unu galbenu, pentru tablou trei sfanti. Cancelari’a redactiunii Strat'a sterpelui nr. 2, unde sunt Capa 1. Scopulu, titlulu si midilacele. § 1. Se institue o Societate pentru crearea unui fondu, din care cu timpulu se fia posibila infiintiarea unui teatru nationalu romanu dincolce de Carpati. § 2. Societatea porta numele : „Societate pentru fondu de teatru romanu.“ § 3. Midilocele sunt: a) contribuirile si ofertele membriloru Societății ; b) alte oferte, legate si c) orice feliu de daruri si vinituri menite scopului Societății. Cap. II. Membrii Societății. § 4. Membrii Societății sunt: a) fondatori, carii dau odata pentru totude-una in bani sau in obligațiune formala celu pucinu 500 fl. b) ordinari, carii seu dau odata pentru totude-una in bani ori in obligațiune formala suma de celu pucinu 100 fl.; aceștia sunt membri pe viétia; sau se oblega a da câte 6 fl. pe trei ani celu pucinu; aceștia sunt membri pe timpulu, in câtu corespundu obligamentului luatu fatia cu Societatea. c) ajutători, carii contribuescu mai pucinu ecdatu membrii ordinari. Capa III. Adunarea Societății. § 5. Societatea si manifesta activitatea prin adunarea generala, prin comitetulu centrala si prin functionarii sei. § 6. Adunarea generala o compuna membrii fondatori, si membrii ordinari — cu votu decisiva, —ar cei ajutători cu votu consultati vu. Statutele Societății pentru crearea unui fondu de teatru nationala romana.