Familia, 1879 (Anul 15, nr. 1-99)

1879-06-03 / nr. 41

BUDAPESTA a 3 Iuniu st. v. Va esî joi’a si uummec’a. Redacțiunea: Strad’a Ir. 41. UllHhiTiGC1 15 iuniu St. n. 1 arborelui verde nr. 12. -A.NTLL XV. 1879-Pretîul pe unu anu 10 fi. Pe Vs de anu 5 fl.; pe ut de anu 2 fi. 70 cr. Pentru Români’a 2 galbeni. Cea mai mica teta în lume. Ilustrațiunea de pe pagin’a acest’a înfasisîeza o raritate din cele mai curioase, o copilitia pitica, admirata în orasîele Americei, care voiesce se faca o caletoria si prin Europa. Numele acestei fetite mititele e Lucia Zarata, si se trage din Mexico. Când a vediutu lumin’a dilei ea abia a fost mai mare decâtu siepte policari si apesâ numai 8 uncie. Dar nici de atunce n’a facutu vr’unu progresii mai mare, câci astadi, de si dâns’a e deja de 15 ani, si de si se bucura de nutrementu bine îngrijitu, totusi ea abia e de 25 policari nalta si abia apesa 43 , pundi. Dsior’a Lucia e sânetosa si desvoltata proporţionat. Totu în America se pute vedé si unu piticu, unu copilu de 14 ani, cu numele Flynn, carele e de 9 pundi si de 26 */2 policari înnaltu. E de însemnaţii, ca părinţii amândurora au fost nişte omeni de mărime ordinaria. Ce curioşii ar fi, daca coconul Flynn ar lua de soţjia pe dsior’a Lucia Zarata! Si se crede, dil acesta se va si întâmpla, câci ei par câ simt creati unul pentru altul. Vediându acesta parechia, cine nu-si va aduce apoi aminte de Piticot-Staticotu, — de-unu cotu cu barba cu totu despre care credintî’a poporului nostru povestesce atâte lucruri fabulose ? Cine nu va admira acestu curiosu jocu al naturei ? De si unu ce raru, asemene curiositate a naturei s’a mai ivitu. Nu de multu a muritu Tom Ponce, carele în anii 50 a facutu mare sensațiune prin toate capitalele. Afara de acestea si de parechi’a despre care vorbiramu acuma, de presentu s’au ivitu în publicitate si alti pitici. Ore nu indica si aceasta aparițiune, cu traimu în epoc’a epigonilor?! Cea mai mica teta în lume. PITICA LUCIA ZARATA din Mexico.