Familia, 1882 (Anul 18, nr. 1-52)

1882-02-14 / nr. 7

ORADEA-MARE (NAGYVÁRAD) 14 Februarie st. v. 26 Februarie st. n. 1, ANUL XVIII. 1882. Rosa Trandafir. încercarea primă. Ilustrațiunea de pe pagina aceasta înfăţişăză un moment drăgălaş. O copiliță cu ochilari. Nu ea şi i-a pus, căci — vedeți — densa e încă prea mititică, nu pute să diregă nişte ochelari. Dar ea a poftit să i se pună. A veciut pe bunica, cum ceteșce cu ochilari și i-a vinit și ei pofta să se uite prin aceia. I-a pus-o dară cineva de lângă ea, dară mamă-sa ori sora-sa. E bine, dânsa e cu ochilari pe nas. Dar ce naiba! în loc de a vedea mai bine obiectele, ea nu vede chiar nimica. Un întuneric se ’ntinde înaintea ochilor sei. Par că de-odată s’a făcut noapte. Dar și ochii par că o dor. în adever simte ceva usturare în ochi. I vine să plângă. Ieta și o lacrimă. Vai, ochilarii naibei sânt prea tari. I pune dară iute jos și se freca pe ochi. Ter mamă sa ride lângă ea de aceasta primă încercare, care a reeșit atât de comic. — Veiji, dragă, i-am spus, că nu-s încă de tine ochilarii. Așteapta să mai cresci. Să fii bătrână, ca bunica ! Și puiculița o ascultă duiosă, mai plângând. Tot se miră, că de ce nu poate și ea purtă ochilari, pe când bunica întrebuința/ă cu atâta folos?! Dar se mângâie, că și densa i va putea pune pe nas acuș mai târdiu, deca va mai creşce. Bieta, nu știe ce doreşce! încercarea primă. Ese in fiecare dumineca. Redacțiunea în Közép utcza nr. 395. Prețul pe un an 10 fl. Pe 1|, de an 5 fl.; pe ‘14 de an 2 fl. 70 cr. Pentru România 2 galbeni.