Figyelő, 2009. január-március (53. évfolyam, 1-13. szám)

2009-03-05 / 10. szám

BALOGH LEVENTE­ zalékosra szeretné feltornászni, miközben a ma még csak az árbevétel 5 százalékát szol­gáltató nemzetközi piacokra is be kíván tör­ni. A tulajdonos úgy gondolja, a külföld felé elsősorban Luis Figón keresztül visz az út, a portugál focistát ennek jegyében szerződtet­­ték tavalyi reklámkampányukban. Balogh Le­vente szerint érdemes ekkora világsztárokra sokat költeni, mert mindenképpen húzónév és nagyon ismert arc kell ahhoz, hogy glo­bálisan is jegyezzenek egy márkát. „A Hugo Bosst Sylvester Stallone, az Eviant Steffi Graf, a Nike-ot pedig a Terminátorfilm kampánya­­ erősítette" - hoz néhány példát Balogh ar­­­­ra, mi lebegett a szeme előtt, amikor a rek­­­­lámon gondolkozott.­­ A nemzetközi piacszerzés mellett a koz­­­­metikumok felé is kacsingat a vállalkozás, néhány éves rákészülés után mostanában kerültek ugyanis a boltokba az első Szent­­királyi kézkrémek, testápolók és arcperme­tek. Hasonló melléktermékek a jövőben is megjelenhetnek a Szentkirályi brand alatt, amennyiben azok a prémium fogyasztó­­kat tudják megcélozni, és előállításukra jó­tékony hatással van az ásványvíz. BEFEKTETŐ KERESTETIK. A cég mű­ködésére hosszú távon viszont Balogh sze­rint egy befektetőtárs lenne jótékony hatás­sal. A vállalkozás néhány éve még a tőzsdére lépést fontolgatta, ám ez mostanra - a gaz­dasági válság kiteljesedése miatt - teljesen lekerült a napirendről. Szakmai vagy pénz­ügyi befektetőt viszont jelenleg is keresnek, mert a következő lépcsőfokot, a márka glo-■ 40 éves, Kecskeméten született. Élelmi­szer-ipari szakközépiskolába járt, utána technikusi oklevelet, majd marketing­­közgazdászi diplomát szerzett, mosta­nában pedig befejezte az IBS posztgra­duális marketingképzését. ■ Az édesapja által alapított Vitapress Kft.-nél kezdett dolgozni a kilencvenes években, majd 2003-ban megalapítot­ta a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t, amely jelenleg 130 főt foglalkoztat. Édesap­ja halála után a Vitapress Kft.-t is meg­örökölte, mindkét vállalkozás 100 szá­zalékban a család tulajdonában van. ■ Nős, 3 lánya van. Húsz éven át pro­fi cselgáncsozó volt a Budapesti Hon­­védban, 18-szoros országos bajnok. Egy héten ötször ma is sportol. Hob­bija a tereplovaglás, minden vasár­nap kilovagol a környékbeli Kiskunsá­gi Nemzeti Parkba a barátai társasá­gában. bális elismertetését, egy tőkeerős szövetsé­gessel tudnák könnyebben megugrani. „Re­mélem, tíz év múlva már egy multinacionális cégről beszélgethetünk, amelyet egy széle­sebb menedzsment irányít" - árulja el vízi­óját az operatív vezetésben ma még meg­lehetősen aktív Balogh Levente, aki külföl­dön utazva is folyamatosan lesi a konkuren­sek praktikáit és például gyűjti a verseny­társak kupakjait. Ami az idei évet illeti, az üzletember egy­előre nemigen akar számolni. Nem is any­­nyira a gazdasági válság aggasztja, hanem a gyenge forintárfolyam, ami a Szentkirá­lyi esetében - például a PET-palackokhoz szükséges importanyagok beszerzése, va­lamint a kft. devizahitel-állományának nö­vekvő terhei miatt-egyértelműen rontja az üzleti számokat. A cégvezető ugyanakkor elsősorban nem a saját kilátásaik, hanem az ország gazdasága miatt aggódik, mert úgy látja, hogy „amíg 300 forint alatt van az eu­ró, addig kezelhető a helyzet, de ha tartósan ennél gyengébb a forint, az már katasztró­fa". Saját látlelete szerint egyébként „ebben az országban nyolc éve válság van". Ám Balogh Levente alkatilag bírja a küz­dést. Sportemberként megtanulta, hogy ki­tartónak kell lennie, és mindig a legjobbnak. „Középszinten nem lehet ellavírozni, azt a dzsúdóból tudja az ember, hogy akkor na­gyon megverik" - mondja, mit örökített át az üzleti életbe is. FEKETE EMESE 2009. március 5-11. FIGYELŐ 57

Next