Figyelő, 2009. január-március (53. évfolyam, 1-13. szám)
2009-03-05 / 10. szám
BALOGH LEVENTE zalékosra szeretné feltornászni, miközben a ma még csak az árbevétel 5 százalékát szolgáltató nemzetközi piacokra is be kíván törni. A tulajdonos úgy gondolja, a külföld felé elsősorban Luis Figón keresztül visz az út, a portugál focistát ennek jegyében szerződtették tavalyi reklámkampányukban. Balogh Levente szerint érdemes ekkora világsztárokra sokat költeni, mert mindenképpen húzónév és nagyon ismert arc kell ahhoz, hogy globálisan is jegyezzenek egy márkát. „A Hugo Bosst Sylvester Stallone, az Eviant Steffi Graf, a Nike-ot pedig a Terminátorfilm kampánya erősítette" - hoz néhány példát Balogh arra, mi lebegett a szeme előtt, amikor a reklámon gondolkozott. A nemzetközi piacszerzés mellett a kozmetikumok felé is kacsingat a vállalkozás, néhány éves rákészülés után mostanában kerültek ugyanis a boltokba az első Szentkirályi kézkrémek, testápolók és arcpermetek. Hasonló melléktermékek a jövőben is megjelenhetnek a Szentkirályi brand alatt, amennyiben azok a prémium fogyasztókat tudják megcélozni, és előállításukra jótékony hatással van az ásványvíz. BEFEKTETŐ KERESTETIK. A cég működésére hosszú távon viszont Balogh szerint egy befektetőtárs lenne jótékony hatással. A vállalkozás néhány éve még a tőzsdére lépést fontolgatta, ám ez mostanra - a gazdasági válság kiteljesedése miatt - teljesen lekerült a napirendről. Szakmai vagy pénzügyi befektetőt viszont jelenleg is keresnek, mert a következő lépcsőfokot, a márka glo-■ 40 éves, Kecskeméten született. Élelmiszer-ipari szakközépiskolába járt, utána technikusi oklevelet, majd marketingközgazdászi diplomát szerzett, mostanában pedig befejezte az IBS posztgraduális marketingképzését. ■ Az édesapja által alapított Vitapress Kft.-nél kezdett dolgozni a kilencvenes években, majd 2003-ban megalapította a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t, amely jelenleg 130 főt foglalkoztat. Édesapja halála után a Vitapress Kft.-t is megörökölte, mindkét vállalkozás 100 százalékban a család tulajdonában van. ■ Nős, 3 lánya van. Húsz éven át profi cselgáncsozó volt a Budapesti Honvédban, 18-szoros országos bajnok. Egy héten ötször ma is sportol. Hobbija a tereplovaglás, minden vasárnap kilovagol a környékbeli Kiskunsági Nemzeti Parkba a barátai társaságában. bális elismertetését, egy tőkeerős szövetségessel tudnák könnyebben megugrani. „Remélem, tíz év múlva már egy multinacionális cégről beszélgethetünk, amelyet egy szélesebb menedzsment irányít" - árulja el vízióját az operatív vezetésben ma még meglehetősen aktív Balogh Levente, aki külföldön utazva is folyamatosan lesi a konkurensek praktikáit és például gyűjti a versenytársak kupakjait. Ami az idei évet illeti, az üzletember egyelőre nemigen akar számolni. Nem is anynyira a gazdasági válság aggasztja, hanem a gyenge forintárfolyam, ami a Szentkirályi esetében - például a PET-palackokhoz szükséges importanyagok beszerzése, valamint a kft. devizahitel-állományának növekvő terhei miatt-egyértelműen rontja az üzleti számokat. A cégvezető ugyanakkor elsősorban nem a saját kilátásaik, hanem az ország gazdasága miatt aggódik, mert úgy látja, hogy „amíg 300 forint alatt van az euró, addig kezelhető a helyzet, de ha tartósan ennél gyengébb a forint, az már katasztrófa". Saját látlelete szerint egyébként „ebben az országban nyolc éve válság van". Ám Balogh Levente alkatilag bírja a küzdést. Sportemberként megtanulta, hogy kitartónak kell lennie, és mindig a legjobbnak. „Középszinten nem lehet ellavírozni, azt a dzsúdóból tudja az ember, hogy akkor nagyon megverik" - mondja, mit örökített át az üzleti életbe is. FEKETE EMESE 2009. március 5-11. FIGYELŐ 57