Film Színház Irodalom, 1942. január-június (5. évfolyam, 1-26. szám)
1942-02-06 / 6. szám
majam .10 KLYTIA ARCKRÉM KLYTIA SZÁJRÚZS KLYTIA ARCRÚZS EGYEDÜLI KÉPVISELET: AKTIC LES DE BEA ÜTÉ VÁCI-UTCA 30 „POMPÁS VÁROS, NAGYSZERŰ EMBEREK!..“ Mathias Wiemann elragadtatva nyilatkozik Zilahy Lajosról, Rökk Marikáról és a téli Budapestről Magas, sovány fiatalember ül a Ritzazálló egyik első emeleti dunaparti szobájában. Mathias Wiemann, a most bemutatásra került »Oroszlánkölykök« c. film főszereplője. Knut Hamsun »Viktória« c. filmjében, majd a »Kékfény«-ben Leny Riefenstallal játszotta a főszerepet, nemrég fejezték be »Hazafiak« c. filmjét és februárban kerül sorra a »Vádat emelek« és »Két lányt szeretek« c. filmjeinek bemutatása. — Nagyon örülök, hogy Budapestet megismerhettem, — mondja — már csak azért is, mert ez Zilahy Lajos hazája. Most készülünk az ő filmjére, amelyikben szintén játszom. A »Fegyverek visszanéznek« német produkcióban »Goldene Brücke« néven fog a közönség elé kerülni. Ami Zilahy Lajos írásaiból német nyelven megjelent, azt mind olvastam és mondhatom, hogy Zilahy Lajos valóban a legnagyobb írók egyike. — Hogyan lett színész? — Tizenhét éves koromban akarati zout Berlinben, a Grosses Schauspielhausban Werner Krauss Julius Caesar-ját láttam. Ez oly megrázó élmény volt számomra, hogy nem tudtam szabadulni többet tőle és kiirthatatlanul megfészkelte magát bennem a gondolat: színész leszek. Egy vándortársulathoz szegődtem, amellyel bebarangoltuk Németországot. Egyszer Potsdamban léptünk fel. Ennek a fellépésnek köszönhetem karrieremet. Az egyik berlini újság igen szép kritikát írt rólam, amelynek alapján a Deutsches Theater ajánlatot tett és így kerültem a fővárosba. A Deutsches Theatertől aztán több ízben hívtak meg különböző, csakugyan változatos filmszereplésekre. — Mit szeret jobbam: a filmet vagy a színpadot! — A kettő kiegészíti egymást. Helyesebben akkor adhatja a színész a legértékesebbet, ha a színpadot és a filmet okosan váltogatja. A színpadon tanul az ember és az a körülmény, hogy minden egyes előadáson más és más összetételű publikummal áll szemben, módot ad arra, hogy az ember pontosan megfigyelheti, hogy mi, mikor és hogyan hat, ezeket az értékes tapasztalatokat azután a filmnél értékesítheti. Önöknek nagyszerű művészeik vannak. Közülük az egyik igen szimpatikusat, Rökk Marikát személyesen ismerem. Több ízben szerepeltünk együtt frontszínházaknál. A Dunaparton sétálunk. Wiemann megáll és csodálkozva néz szét a fehérbe öltözött tájra: — Pompás város, nagyszerű emberekönök igazán boldogok lehetnek, ennél szebbet, jobbat nem is lehet kívánni__D. A. a TŰZVÉSZ BANKETT Az egész város beszél a Pesr Színház nagy sikeréről, a »Tűzvészt című amerikai darabról, amely emberi és szerelmi motívumainál fogva olyan fulmináns sikert aratott, hogy aznapra sohasem lehet jegyet kapni. A darabnak most volt a századik előadása és ebből az alkalomból a Pesti Színház társulata és az anyaszínház, a Vígszínház igazgatósága jubileumi bankettet tartott, amelyről itt közlünk képeket. két női főszereplő, a szelíd és édes Tolnay Klárt és a Broomfield-titokzatos Mezey Mária csap alól Isszák a friss sört Huh, de öleli Mezey »Mariella« Márta a Fonyita kinézésű boldog fiókayt... (Bókay, Mezey, Páger) Persze, hogy mindenki mosolyog, ha siet van ... (Bókay, Páger, vitéz Benkő, Mezey) Emelkedik a hangulat... Már gramofonodnak... (vitéz Benke és Orsolya Erzsi) (Eschar fair.)