Film Színház Muzsika Évkönyv, 1970
Sokféle a tévéről (Fellegi Tamás, Pacsay Vilmos)
ményt, a rendkívüliséget a felvonós interjú szolgáltatta. Amint látjuk, a jó helyszíni közvetítés esetében elengedhetetlen feltétel, hogy ne csak helyszínében, hanem valamilyen történésben is érdekes legyen. Persze itt a mondanivaló sajátos sűrített kifejezéséről is szó van. Az élő adás újfajta, különleges dramaturgiájáról, a közvetítő eszközök különleges felhasználásáról, sőt olyan kísérletekről, amelyek előrevetítik a későbbi még modernebb eszközök felhasználásának eshetőségeit. Álmunk: a helikopter Ma még nem nagyon használatosak, bár alkalmazásukra külföldön és belföldön is vannak példák. A helikopterek egyébként nagyjából kétféleképpen használatosak. Vagy mint a cselekmény részesei, vagy mint mozgó kamerát szállító eszközök, amelyekről különleges élőképek vehetők és továbbíthatók. Az első szerepre már nálunk is voltak példák. Nemrégiben a balatoni műútnál, az érdekes nyári forgalomképek mellett, az igazi meglepetést a pár perces élő riport közben megjelent helikopter szolgáltatta. A földön tartózkodó riporter rádión beszélt a helikopteren ülő rendőralezredessel, aki a siófoki forgalomról számolt be. Ezután a helikopter leszállt, és a beszélgetést mindketten szilárd talajon folytatták. Külföldön viszont a helikoptereket inkább a földi kamerák kiegészítését szolgáló mozgó kamerák szállítására használják, így a mondandót nagyon képgazdagon tudják kifejezni. Ha egyáltalán van mondanivaló. Mert gyakori eset, hogy a tartalmat a technikai bravúr helyettesíti. Sikerük azonban ezeknek is van. Az elmúlt évek egyik cannes-i tévéfesztiválján elismerést váltottak ki lóversenyről és vízisí ◄ Egyenes tévéadás a szentendrei Duna-szakasz árvízvédelmi munkáiról Poór Klári interjúja Amerigo Tot szobrászművésszel kiállításán