Film Színház Muzsika, 1985. január-június (29. évfolyam, 1-26. szám)

1985-04-06 / 14. szám

MŰVÉSZETI DÍJAK 1985 JÓZSEF ATTILA-DÍJ ASPERJÁN GYÖRGY író FENYŐ ISTVÁN irodalomtörténész DR. NAGY KATALIN író NÁDAS PÉTER író ORBÁN OTTÓ költő, műfordító SÁNDOR IVÁN író SŐTÉR ISTVÁN író, irodalomtörténész SUMONYI PAPP ZOLTÁN író SZILÁGYI ÁKOS kritikus, műfordító TELLÉR GYULA műfordító TÓTH ENDRE költő UNGVÁRI TAMÁS kritikus, irodalomtörténész VERESS MIKLÓS költő, műfordító ZALKA MIKLÓS író LISZT FERENC-DÍJ HARA LÁSZLÓ fagottművész KISS JÁNOS, a győri Kisfaludy Színház magántáncosa KOVÁCS JÁNOS, az Operaház karmestere PITTI KATALIN, az Operaház magánénekese SZAKÁLY GYÖRGY, az Operaház magántáncosa SZABÓ DÉNES karnagy BALÁZS BÉLA-DÍJ BÉKÉS JÓZSEF dramaturg BENCZE FERENC színművész GAZDAG GYULA filmrendező KOLTAY GÁBOR filmrendező MARX JÓZSEF stúdióvezető MIHÁLYFI SÁNDOR filmrendező NEUMANN LÁSZLÓ operatőr NOVÁK EMIL operatőr URBÁN TAMÁS fotóriporter VARGA CSABA rajzfilmrendező ERKEL FERENC-DÍJ DUBROVAY LÁSZLÓ zeneszerző KALMÁR LÁSZLÓ zeneszerző PESOVÁR ERNŐ táncfolklorista, koreográfus VICTOR MÁTÉ zeneszerző MUNKÁCSI MIHÁLY-DÍJ CSERNY JÓZSEF ipari formatervező DEIM PÁL festőművész FAJÓ JÁNOS festőművész KEMÉNY GYÖRGY grafikus KOCSIS IMRE festőművész-grafikus KOVÁCS IMRE grafikus KOVÁCS PÉTER festőművész NÉMETH GÁBOR festőművész, restaurátor PAULI ANNA iparművész SZABÓ ALBERT iparművész SZEKERES MIHÁLY belsőépítész SZÉKELY ANDRÁS kritikus RÓZSA FERENC-DÍJ AVAR JÁNOS, a Magyar Nemzet főmunkatársa DR. BENDA LÁSZLÓ, a Magyar Televízió főmunkatársa DIÓSDI LÁSZLÓ, a NÉPSZAVA rovatvezetője FARAGÓ JENŐ, a Népszabadság főmunkatársa FÖLDES ANNA, a Nők Lapja rovatvezetője FÖLDI IVÁN, a Magyar Rádió szerkesztője GÁCH MARIANNE, a Film Színház Muzsika főmunkatársa PÁLOS TAMÁS, az MTI főszerkesztője SZÁNTÓ MIKLÓS, a Magyar Hírek főszerkesztője ECK GYULA, a Szabad Föld főszerkesztője — Csaljátok úton útfélen — mondotta a Nagy Olga gyűjtötte Parasztdekameron egyik borsos elbeszélésében a Jóisten. A Vándorfi László irányította fiatal kecskeméti színészek pedig „csalják” — azaz csinálják — is rendesen, ahogy kell, ország-világ előtt — elő­ször a budapesti Egyetemi Színpadon, hasonló címmel. Hogy mit, azt előre sejthe­tik az említett kiváló Széki tréfakönyv olvasói. (A mű­vet 1977-ben adta közre a Magvető Kiadó.) Innen va­lók a kétszer ötvenpercnyi színpadi játék alighanem legjobb darabjai — ame­lyekből elkészültek a népi stílusgyakorlatok. Karcos ízüket, helyénvaló szóki­mondásukat átmentették a vállalkozók — a budapesti színházzal közös produk­ciójukba. Ilyen például a Tik tak, a Leharapta a ko- STÍLUSGYAKORLATOK­ ba, vagy Az ebédvéka dha­­tek össze­ van belőlük — lógusai. A többiek más ha- szerencsére — elegendőa­sonló antológiákból kerül- Hogy ezúttal nem öncélú disznólkodásról van szó (mint amit nem egy helyt látunk és hallunk), azt az igényesen izzasztó csoport­­munka valószínűsíti. Akik ilyen ritmusban, ennyire összehangoltan dolgoznak a stilizált, mégis földközeli mutatványokon, nem érnek rá a szimpla malackodás­ra. Tizenegyen vannak a nyelvüket már félóra után becsülettel lógató szerep­lők: a fő iramot — úgy tetszik — a sudár Holl Zsuzsa és az ördögmotolla Ecsedi Erzsébet mente a lá­nyok, valamint a végig színen mesterkedő ambi­ciózus Mester László és Gazsó György a fiúk kö­zül. — Gazsó egyebek közt elénk állította a legtolerán­­sabb Jézus Krisztust is, ki a pajzánsága fölött feltű­nően és kacsintásszerűen szemet huny. (izé) Gazsó György, Mester László, Holl Zsuzsa, Oravecz Edit és Albert Gábor az Egyetemi Színpadon (Fotó: Imreh István)

Next