Flacăra Iaşului, iulie 2004 (Anul 5, nr. 1136-1162)

2004-07-27 / nr. 1158

2 Marte 27 Julie 2004 I-a bătut recordul lui Indurain • americanul Rutierul american Lance Armstrong, de la echipa US Postal, a câştigat, pentru a 6-a oară consecutiv, Turul ciclist al Franţei, competiţie ajunsă la ediţia cu numărul 91, stabilind astfel un nou record. Primele 10 locuri în clasamentul general au fost ocupate de următorii cicliști: 1. Lance Armstrong (SUA / US Postal) 8336:02, 2. Andreas Kladén (Germania / T-Mobile Team) la 6:19’, 3. Ivan Basso (Italia/ Team CSC) la 6:40’, 4. Jan Ullrich (Germania / TMobile Team) la 8:50', 5. Jose Azevedo (Portugalia / US Postal) la 14:30’. Tricoul verde, al celui mai bun sprinter, i-a revenit australianului Robbie McEwen (Lotto - Domo). Tricoul alb cu buline roşii, al celui mai bun căţărător, a fost câştigat de ciclistul francez Richard Virenque (Quick Step). Tricoul alb, al celui mai bun tânăr ciclist, i-a revenit rusului Vladimir Karpets (Baleare). Lance Armstrong a lăsat să se înţeleagă că va reveni şi anul viitor în Franţa pentru a obţine a 7-a victorie consecutivă. “Turul Franţei este cea mai frumoasă cursă din lume. Nu cred că va urma un an fără acest tur”, a declarat Armstrong. Motivat de ameninţări Directorul Turului ciclist al Franţei, Jean-Marie Leblanc, a declarat că Lance Amstrong a primit ameninţări înainte etapei a 16-a, de la Alpe d’Huez, motiv pentru care au fost luate măsuri speciale de securitate. “Au existat ameninţări la adresa lui Lance Amstrong şi noi am ţinut cont de acest lucru”, a afirmat Leblanc, care nu a oferit detalii privind originea sau natura acestor ameninţări. El a menţionat doar că rutierul american a fost informat despre această situaţie. Cea de-a 16-a etapă a Turului Franţei, o cursă contracronometru disputată pe distanţa de 15,5 kilometri, în regiunea montană Alped’Huez, s-a bucurat de un interes enorm, organizatorii estimând că aproximativ 700.000 de persoane au asistat la această cursă, câştigată de Armstrong. în consecinţă, aproximativ 600 de jandarmi au fost mobilizaţi pentru asigurarea ordinii. De asemenea, organizatorii competiţiei franceze au solicitat doi agenţi pentru asigurarea securităţii lui Armstrong, unul pe motocicletă, în faţa rutierului, şi un altul la bordul autoturismului echipei US Postal. T •W • Lipa î-a suflat drapelul lui Babi Canotoarea Elisabeta Lipă va fi port-drapelul delegaţiei României la festivitatea de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Atena, a anunţat Comitetul Olimpic Român. Decizia a fost luată de Comitetul Executiv al COR. Un alt sportiv propus pentru a purta drapelul României a fost pistolarul ieşean Sorin Babii (Omega Tehnoton), aflat, la fel ca Elisabeta Lipă, la cea de a 6-a prezenţă la JO. Elisabeta Lipă şi Sorin Babii au debutat la Jocurile Olimpice la ediţia din 1984, desfăşurată la Los Angeles. Lipă a fost desemnată cea mai bună canotoare a secolului XX, ca urmare a performanţelor realizate în canotajul internaţional. Cu 4 medalii de aur, 2 de argint şi 7 de bronz, cucerite în perioada 1984-2000, Elisabeta Lipă este cea mai titrată sportivă din istoria canotajului feminin olimpic. Babii a câştigat titlul olimpic în 1988, la Seul, şi a fost medaliat cu bronz la Barcelona, în 1982. La decizie, a contribuit şi faptul că Babii va participa în proba de pistol aer comprimat a JO de la Atena în dimineaţa zilei de 14 august, iar ceremonia de deschidere a JO va avea loc în seara zilei de 13 august. Lance Armstrong a câştigat nesperat de uşor Turul ciclist al Franţei, pentru a 6-a oară la rând Nu cred că va urma pentru mine un an fără turul Franţei” Rednic îl păstrează pe congolez Jucătorul de origine congoleză Mongu Fliston a semnat un contract pe o perioadă de 2 ani cu Universitatea Craiova, urmând să primească un salariu anual de 30.000 de dolari. Mongu, care are dublă cetăţenie, congoleză şi belgiană, a evoluat în sezonul trecut în campionatul Belgiei, la formaţia Mouscron. Mongy Fliston a jucat sâmbătă în meciul amical pe care Universitatea Craiova l-a tenninat la egalitate, scor 1-1, în faţa Stelei, încasările de la acest meci, care s-au ridicat la aproximativ 90 milioane de lei, vor fi donate unei case de copii. Panduru şi-a strâns jucăriile şi a plecat Basarab Panduru a părăsit echipa Poli AEK Timişoara, fiind nemulţumit din cauză că, în această vară, nu s-au realizat transferurile pe care le-a dorit. “Eu am anumite principii. Când nu le mai pot pune în aplicare, prefer să plec. Decât să mă păcălesc pe mine şi să-i păcălesc şi pe alţii, mai bine renunţ. Eu şi cu Toni Doboş ne-am despărţit prieteni, chiar dacă mi-a zis că l-am lovit aşa cum l-a lovit Gatti la ficat pe Doroftei. Dar nu se ştie, s-ar putea ca în viitor să lucrăm iar împreună. Duşmanii să-şi ia doar o vacanţă, să nu stea liniştiţi, că mă întorc”, a afirat tehnicianul. Florin Bătrânu a declarat că nu se aştepta la această decizie a antrenorului său. “A fost ca un trăznet pentru noi. Nu ne aşteptam. Am făcut pregătirea cu el, mai sunt 5 zile până începe campionatul, îi dau dreptate câteodată, pentru că, în fotbalul românesc, dacă nu ai coloana vertebrală dreaptă, nu ai cum să reuşeşti”, a spus Bătrânu. MOZAIK