Flacăra Iaşului, iulie 2007 (Anul 8, nr. 2052-2076)

2007-07-31 / nr. 2076

l Fotbal, Liga Campionilor Steaua nu are voie să facă niciun pas greșit în Polonia • partida cu Zaglebie Lubin va începe la ora 21:45 și va fi transmisă de Prima TV Antrenorul Stelei, Gheorghe Hagi, a declarat că echipa sa are statutul de favorită în meciul de astăzi de la Lubin, cu Zaglebie, din turul II preliminar al Ligii Campionilor, dar jucătorii nu trebuie să îi subestimeze pe adversari. “Zaglebie Lubin e o echipă foarte bună, doar este campioana Poloniei. S-a întărit bine în această vară, este foarte organizată şi are doi-trei jucători care pot face diferenţa. Totuşi Steaua are prima şansă cu Zaglebie, doar e Steaua, dar ar fi o greşeală să ne considerăm favoriţi”, a spus Gheorghe Hagi. Tehnicianul consideră că luna august va fi una decisivă pentru Steaua, de care va depinde întreg sezonul. “E o lună foarte importantă pentru noi, deoarece în următoarele 21 de zile avem nu mai puţin de şapte meciuri. De această lună depinde în mare parte tot anul nostru”. Hagi a mai spus că preferă un sistem de joc 4-2-3-1 şi ca cel mai bun jucător al Stelei este Nicolae Dică. “Steaua s-a obişnuit cu 4 jucători în spate, iar de la mijoc în sus depinde de situaţie. Eu vreau im sistem 4-2-3-1, dar depinde de meci. La fazele ofensive voi folosi probabil 4-4-2, iar la cele defensive 4-2-3-1 (...) Cred că Dică e cel mai bun fotbalist din România. E un jucător care poate schimba soarta unui meci prin inteligenţa sa. E cel mai important jucător al Stelei, e de patrimoniu”, a încheiat acesta. Meciul va începe la ora 21:45 şi va fi televizat, în direct, de Prima TV. Adrian Ilie nu are emoţii Managerul sportiv Adrian Ilie a declarat că Steaua este o echipă mult mai valoroasă decât Zagreljie Lubin, adversara din turul doi preliminar al Ligii Campionilor, acesta fiind motivul pentru care steliştii merg la victorie în Polonia. “Emoţii nu am. Ştiu că ne aşteaptă un meci greu, respectăm adversarul, dar mergem să câştigăm. Nu avem motive de îngrijorare, îi respectăm, au o echipă bună, dar cred că Steaua este mult mai valoroasă. Ne aşteptăm la o luptă, dar sperăm să o înclinăm în favoarea noastră”, a spus Adrian Ilie. Fostul international roman a reconfirmat faptul ca mijlocaşul Gabriel Boştină ,are o ofertă de la o echipă din Olanda, el urmând să plece de la formaţia Steaua. “Ştiu că Boştină şi-a găsit echipă şi cred că o să plece. Era o ofertă din Olanda ",a spus Adrian Ilie. Boştină a fost lăsat acasă Componenţii echipei Steaua au plecat, ieri dimineaţă, în Polonia, de pe Aeroportul Henri Coandă. Tehnicianul Gheorghe Hagi a deplasat un lot de 20 de jucători, din care nu face parte mijlocaşul Gabriel Boştină, el urmând să plece de la Steaua. . Revenirea în ţară a Stelei este programată imediat după meci, sosirea fiind prevăzută pentru ora 03.00 pe Aeroportul "Mihail Kogălniceanu”. Lotul Stelei pentru meciul cu Zaglebie: Cernea, Vâtcă, Zapata - portari Golanski, P. Marin, Neşu, I. Rada, Goian, Baciu, G. Coman - fundaşi Rădoi, Bicfalvi, Rădoi, Nicoliţă, Croitoriu, Lovin, Ov. Petre - mijlocaşi Neaga, Dică, Zaharia - atacanţi. Antrenorul lui Zaglebie nu se teme de Steaua Antrenorul echipei Zaglebie Lubin, Czeslaw Michniewicz, a declarat că jocul formaţiei Steaua, pe care o va întâlni în turul 2 preliminar al LC, este unul plăcut ochiului, însă nu se teme de vicecampioana României, pe care crede că o poate învinge, informează cotidianul Zycie Warszawy. “Am studiat în detaliu jocul Stelei și al fiecărui fotbalist în parte. Vreau ca fiecare dintre jucătorii mei să fie pregătit pentru o luptă dură. Nu ne facem iluzii că Steaua a investit atâtea milioane de euro în transferuri pentru a ne elimina pe noi. Vor să mărșăluiască în meciurile cu noi. Steaua a investit zece milioane de euro pentru a fi capabilă de luptă în gripele Ligii Campionilor. Jocul Stelei este plăcut ochiului, însă nu prea plăcut pentru adversari. Respectăm Steaua, dar cu siguranţă nu ne este frică. Trebuie să credem în victorie”, a spus Michniewicz. El a subliniat că ştie despre atmosfera “interesantă” de la Steaua şi că Gheorghe Hagi este naşul finanţatorului Gigi Becali. “Am observat că Steaua atacă susţinut în primele 20 de minute, fac un pressing tăios. De asemenea, le place să joace unu la unu, nu este un accident că au jucat de atâtea ori în Liga Campionilor”, a comentat tehnicianul polonez. Referindu-se la faptul că presa poloneză crede că brigada de arbitri din Turcia o va avantaja pe Steaua deoarece antrenorul Gheorghe Hagi a jucat şi a antrenat mult timp în această ţară, Michniewicz a precizat: “UEFA nu este oarbă, nu va admite asemenea lucruri, aşa că nu dau crezare unor astfel de zvonuri Golanski îşi avertizează compatrioţii Fundaşul FC Steaua Pawel Golanski a declarat, ieri, la sosirea în Polonia, că este mulţumit la gruparea din Bulevardul Ghencea şi că echipa sa a venit pregătită să câştige meciul cu Zaglebie Lubin, din prima manşă a tirului 2 preliminar al LC. “Steaua a venit să câştige. Nu sunt pregătit să joc din cauza unor probleme de sănătate, dar muncesc din greu pentru a reveni la forma optimă. Sunt mulţumit de viaţa pe care o am în Bucureşti. Sunt plăcut surprins, iar echipa la care am ajuns este una mare. Toată lumea mă ajută foarte mult. Sincer vă spun, nu mă aşteptam să fiu primit atât de bine. Este un club profesionist”, a spus Goanski. Jucătorii stelişti au făcut deplasarea cu avionul până la Wroclaw, iar de acolo cu autocarul până la hotelul Qubus din Legnika, localitate situată la 20 de km de Lubin. Steliştii au susţinut aseară antrenamentul oficial pe stadionul GOS din Lubin. Hagi are mână bună cu Selcuk Dereli Arbitrul turc Selcuk Dereli, care va conduce astăzi partida Zaglebie Lubin- Steaua, din turul II preliminar al Ligii Campionilor, l-a mai arbitrat pe Hagi de cinci ori, pe când acesta antrena pe Galatasaray, iar tehnicianul a câștigat de patru ori cu el la centru. Selcuk Dereki s-a născut la 6 iunie 1969 și este arbitrul care a condus la centru ultimul meci al lui Hagi ca antrenor în Turcia, partida Galatasaray-Denizlispor 4-0, disputată pe 28 mai 2005, în care Hagi pregătea pe Galatasaray. Dereli l-a arbitrat de cinci ori pe Hagi ca antrenor la Galatasaray şi românul a reuşit să obţină victoria în patru dintre aceste meciuri. Dereli l-a arbitrat o dată pe Hagi și ca jucător, în partida Vanspor - Galatasaray 1-3, disputată pe 29 aprilie 2000, în care Hagi a marcat golul de 0-1. în 2003, Selcuk Dereli a condus la centru finala Campionatului European pentru tineret Under-19, dintre Italia și Portugalia. Meciul s-a disputat la Vaduz şi a fost câştigat de Italia cu 2-0, prin golurile marcate de Della Rocca şi Pazzini. Arbitrul turc, ajutat la una din tuşe de Bahattin Duran, a condus partida dintre MSK Zilina şi Dinamo Bucureşti, scor 0-1, din turul II preliminar al Champions League, ediţia 2004-05. Arbitri: Selcuk Dereli - Bahattin Duran, Mustafa Emre Eyisoy (toţi Turcia). Hagi îşi joacă viitorul în “dubla” cu Zaglebie / SPORTMarti 51 iulie 2007 1 1 1 t Naţionala Bulgariei şi-a numit, în sfârşit, antrenor federaţia Bulgară de Fotbal (BFU) , a numit pe Dimităr Penev în fiucţia de selecţioner al naţionalei Bulgariei, adversara României în grupa G a preliminariilor CE 2008, informează site-ul news.bg. Tehnicianul de 62 de ani a confirmat numirea sa, ieri, la finalul şedinţei Comitetului Executiv al BFU, urmând ca astăzi să fie prezentat oficial într-o conferinţă de presă. Penev îl înlocuieşte pe antrenorul echipei Levski Sofia, Stanimir Stoilov, care a fost interimar la dubla cu Belarus, după ce Hristo Stoicikov a demisionat în luna aprilie, preluând apoi pe Celta Vigo. Dimităr Penev se află la al doilea mandat la naţionala Bulgariei. El a calificat echipa Bulgariei în semifinalele CM 1994 şi la turneul final 1996. Bulgaria ocupă locul 2 în grupa G a preliminariilor CE 2008, după şapte partide, cu 15 puncte, cu două puncte mai puţine decât România, lideril grupei. Meciuri tari în Liga Campionilor Programul partidelor care se vor disputa în turul doi preliminar al Ligii Campionilor: Astăzi: Tampere United (Finlanda) - Levski Sofia (Bulgaria) FC Copenhaga (Danemarca) - Beitar Ierusalim (Israel) Genk (Belgia) - FK Sarajevo (Bosnia-Herţegovina) Debrecen (Ungaria) - IF Elfsborg (Suedia) Zaglebie Lubin (Polonia) - Steaua Bucureşti (România) Glasgow Rangers (Scoţia) - Zeta (Muntenegru) Pyunik Erevan (Armenia) - Şahtior Doneţk (Ucraina) Mâine: FK Ventspils (Letonia) - Red Bull Salzburg (Austria) MSK Zilina (Slovacia) - Slavia Praga (Cehia) Steaua Roşie Belgrad (Serbia) - Levadia Tallinn (Estonia) FK Astana (Kazahstan) - Rosenborg (Norvegia) Hafnarfjordur (Islanda) - Bate Borisov (Belarus) Domzale (Slovenia) - Dinamo Zagreb (Croaţia) ■ Beşiktaş (Turcia) - Şerif Tiraspol (Moldova). Meciurile retur vor avea loc la 7 și 8 august. Manchester United, liderul transferurilor Gruparea Manchester United a cheltuit cei mai mulţi bani, 86,3 milioane de euro, de la începutul perioadei de transferuri, susţine, luni, cotidianul spaniol AS. Gruparea engleza a plătit această sumă pentm patru jucători: Nani (foto), Anderson, Hargreaves şi Kuszczak. Locul doi este ocupat de Bayern München, cu 70,2 milioane de euro. Clubul german, care nu va evolua în acest sezon în Liga Campionilor, a renunţat la serviciile luiMakaay, Salihamidzki şi Santa Cruz, dar i-a transferat pe Ribery, Luca Toni, Klose, Jansen, Sosa, Ze Roberto. » Liverpool, finalista Ligii Campionilor, este pe poziţia a treia, cu 69,7 milioane, din care 36 doar pentru Fernando Torres. Juventus a cheltuit 52,5 milioane de euro, la revenirea în prima ligă italiană, în timp ce Internazionale Milano, care l-a luat şi pe Cristian Chivu, a adus jucători de 36 de milioane de euro. în ceea ce priveşte Chelsea, după ce, în patru ani, patronul Roman Abramovici a făcut transferuri de 521 de milioane de euro, în acest sezon a cheltuit doar 21, toate pentru Malouda. în schimb, AS susţine că AC Milan nu a cheltuit nici măcar un euro până în acest moment. “Stejarii” au început pregătirea pentru Mondiale Lotul naţional de rgby al României s-a reunit ieri, la Bucureşti, pentm cantonamentul dinaintea Cupei Mondiale, ce va începe la 7 septembrie, în Franţa, informează Federaţia Română de Rugby. Echipa naţională va fi cantonată la Hotel Parc din Capitală, antrenamentele urmând să se desfăşoare pe stadionul Naţional de Rugby Arcul de Triumf. Programul “stejarilor” cuprinde câte două antrenamente în fiecare zi a primei săptămâni, joi după-amiază urmând să susţină şi un meci de pregătire contra României Amatori, pe stadionul Arcul de Triumf Robert Antonin, antrenorul naţionalei de rigby, va definitiva după acest cantonament, lotul final pentm Cupa Mondială, care nu trebuie să fie mai numeros de 30 de jucători. Primul meci al României la Cupa Mondială va fi în 12 septembrie, la Marsilia, împotriva selecționatei Italiei. Gent a ratat calificarea în Cupa UEFA Fonnaţia belgiană Gent, la care activează mijlocaşul român Alin Stoica, a pierdut cu 1-2 meciul de la Aalborg şi a ratat calificarea în turul doi preliminar al Cupei UEFA. După 1-1 în Belgia, Gent a deschis scorul în deplasare prin Olufade însă gazdele au revenit şi s-au impus cu 2-1 graţie reuşitelor lui Califf şi Johansson, astfel că danezii se califică mai departe cu scorul general de 3-2, meciul retur fiind arbitrat de o brigadă condusă la centru de Sorin Corpodean. Iată rezultatele din Cupa UEFA Intertoto: Rubin Kazan - Rapid Viena 0-0, Rapid Viena s-a calificat mai departe cu scorni general de 3-1 OFI Creta - Tobol Kostanay 0-1, Kharabara (85), Tobol s-a calificat mai departe cu scorni general de 2-0 Uniao Leiria - Hajdúk Kula 4-1, Eder (90), Laranjeiro (97, 120), Sougou (117) - Bogie (107), Uniao Leiria s-a calificat mai departe cu scorul general de 4- 2 Hamburg - Dacia Chișinău 4-0, Kompany (50), Van Der Vaart (71), Benjamin (76), Jarolim (89). Hamburg s-a calificat mai departe cu scorul general de 5- 1 Utrecht - Hammarby 1-1, Nelisse (65) - Johansson (68). Hammarby s-a calificat mai departe graţie golului marcat în deplasare, scorul general fiind egal, 1-1. Rapid Viena, Aalborg, Tobol Kostanay, Uniao Leiria, Hamburg şi Hammarby sunt formaţiile care fac pasul din turul trei al Cupei UEFA Intertoto spre turul doi preliminar al Cupei UEFA, alături de Oțelul Galaţi, Atletico Madrid, Blackburn Rovers, Racing Club Lens şi Sampdoria Genova. K