Flacăra Iaşului, ianuarie 2009 (Anul 9, nr. 2497-2520)

2009-01-24 / nr. 2514

15 FLACARA LAȘULUI Selecţionerul naţionalei de handbal masculin a României, Aihan Omer, a declarat, ieri, după înfrângerea din meciul cu Slovacia, scor 28-23, rezultat în urma căruia s-a ratat calficarea în grupele principale la Campionatul Mondial din Croaţia, că jucătorii săi atât pot deocamdată. "Două sunt problemele pe care echipa noastră le-a arătat ca slăbiciuni, în două dintre cele mai importante meciuri ale grupei A. Este vorba de factorul psihic şi cel fizic, minusuri pe care le-am arătat contra Ungariei şi Slovaciei. în plus, am arătat ca nu putem menţine constant acest ritm de cinci meciuri într-un tempou infernal. Mai avem destul de multe de pus la punct, mai avem destul de mult de muncă pentru a ajunge acolo unde ne dorim cu toţii. Deocamdată, acestea ne sunt posibilităţile, atât putem", a spus Omer. Tehnicianul nu şi-a criticat jucătorii: "Din start vreau să vă spun că băieţii au plecat încă din vestiar cu o mare, mare dorinţa de a "rupe" aceste limite cu care eram obişnuiţi. Personal, chiar nam absolut nimic să le reproşez jucătorilor mei după aceasta prezenţă în grupa Mondialului, pentru că s-au dăruit total, au fost mobilizaţi. Absenţa timp de 14 ani de la turneele finale s-a simţit cel mai mult la noi. Acum, că am venit şi am văzut ce şi cum mai este la aceste întreceri de talie mondială, vom şti ce şi cum să pregătim mult mai bine, pe viitor. Dorinţa de o mai mare performanţă decât calificarea la turneul final, a fost. A lipsit, însă, clarviziunea. Suntem bucuroşi că am ajuns aici şi am văzut ce avem de făcut, ce ritm este, ce adversari vin. Pe viitor, îmi doresc cel mai mult ca şi concentrarea să fie alta la echipă". Aihan Omer a vorbit despre viitorul selecţionatei sale. "Cu siguranţă vor exista unele schimbări de generaţie în formula noastră. Câţiva dintre băieţi sunt la finalul acestei etape a lotului naţional, alţii urmează să vină din urmă. Dar poate că vom reuşi să schimbăm şi sistemul competiţional", a spus Omer. Echipa naţională de handbal masculin a României a ratat calificarea în grupele principale ale Campionatului Mondial din Croația, după ce a pierdut, ieri, la Osijek, cu scorul de 23-28 (13-12), partida cu reprezentativa Slovaciei, ultima din grupa A preliminară. Sandu Iacob crede că a fost lipsă de experienţă, nu de valoare Căpitanul naţionalei României, Sandu Iacob, a afirmat, după înfrângerea din meciul cu Slovacia, scor 28-23, că jucătorii români au avut de suferit din cauza lipsei de experienţă, nu din cauza lipsei de valoare. "Noi am încercat la mai mult, dar deocamdată, asta ne-a fost limita la acest turneu. A fost lipsă de experienţă şi nu de valoare la noi. Slovacii, trebuie să recunoaştem, au fost mai valoroşi ca noi. Au fost mult mai bine pregătiţi astfel încât să poată juca din nou de la un capăt la altul, în ritm susţinut", a spus Sandu Iacob. Adversarele României din Cupa Preşedintelui Naţionala de handbal masculin a României va evolua în grupa principală I a Cupei Preşedintelui, la Campionatul Mondial din Croaţia, în compania formaţiilor Spaniei, Cubei şi Kuwaitului. Naţionala tricoloră şi-a ratat obiectivul, clasându-se pe locul 4 în grupa A preliminară şi va continua să evolueze în Cupa Preşedintelui, alături de celelalte formaţii clasate pe locurile 4-6 în fiecare din cele patru grupe. Meciurile vor conta pentru locurile 13-24 şi se vor juca între 24 şi 27 ianuarie. în prima partidă, România va întâlni astăzi Cuba, apoi Kuwait (mâine) şi Spania (marţi). Aihan Omer dă vina pe pregătirea fizică: "Deocamdată, naţionala României nu poate mai mult" CENTRUL DE AFACERI INTERNATIONAL Devenim parteneri de afaceri şi este un început, lucrăm împreună şi ne asigurăm succesul! * Tranzacţii imobiliare * Proiectare si construcţii civile si industriale * Antreprenoriat * Confecţii din aluminiu cu geam termopan * Amenajări interioare * Operațiuni de import-export Consultanta privind accesarea Tel +40-232 214700 ,a surselor de finanțare subvenționate Consultanta in întocmirea studiilor de fezabilitate pentru accesarea de granturi (Sapard,Phare) IASI ROMANĂ 700613 str.Hatman Sendrea nr.42B Consultanta in realizarea proiectelor ■ sociale lmii mila .................................................................................... e-mail: info@caiiasi.com site web: www.caiiasi.com www.flacarais.ro! Antrenament cu Rapid pentru "tripla" cu Tomis Astăzi sunt programate partidele etapei a XV-a (a IV-a a returului) a Diviziei Naţionale feminine de volei, rundă în care Penicilina Iaşi va primi vizita bucureştencelor de la Rapid. Partida se va desfăşura în Sala Penicilina, dar nu de la ora 11:00, aşa cum ne-am obişnuit, ci de la ora 14:00. Bucureştencele au fost cele care au solicitat decalarea partidei cu trei ore. Din cauza dificultăţilor de ordin financiar, ele vor efectua deplasarea, cu trenul, chiar în ziua jocului. Vor ajunge la Iaşi la ora 13:00, iar la 16:00 vor urca în trenul ce le va duce acasă. Practic ele nu-şi vor permite să piardă prea mult timp în Sala Penicilina, dar chiar şi dacă şi-ar fi propus să realizeze surpriza ar mai fi trebuit ca şi ieşencele să fie de acord... însă chimistele s-au pregătit pentru acest joc cu toată seriozitatea şi n-au deloc de gând să piardă contactul cu podiumul. "Trebuie să câştigăm ca să rămânem în plutonul fruntaş. Ne interesează mai puţin că Rapid se situează în coada clasamentului. Vom aborda această dispută cu maximum de concentrare pentru a nu avea deloc emoţii", ne-a declarat Dan Banu, antrenorul principal al Penicilinei. Meciul cu Rapid va fi un bun prilej de verificare înaintea seriei de trei jocuri cu Tomis Constanţa, programate astfel: 28 ianuarie : manşa tura fazei a doua a Cupei României, la Constanţa, 31 ianuarie - meci contând pentru etapa a V-a a returului Diviziei A1, tot la Constanţa - şi 4 februarie - manşa-retur din Cupa României, la Iaşi. SÂMBĂTĂ, 24 ianuarie 2009 Steaua Bucureşti, locul 93 în clasamentul "all-time1" al IFFHS Echipa Steaua Bucureşti se află pe locul 93 în clasamentul "all-time" al cluburilor, stabilit de Federaţia Internaţională de Istorie şi Statistică a Fotbalului (IFFHS) şi dat publicităţii ieri. Ierarhia numită de IFFHS "all-time" este întocmită pe baza clasamentului mondial anual al cluburilor, stabilit în data de 31 decembrie a fiecărui an şi realizat de federaţia internaţională de istorie şi statistică începând din 1 ianuarie 1991. Steaua are 56 de puncte şi este la egalitate cu fosta adversară din grupele Ligii Campionilor, Olympique Lyon (Franţa). Următoarea echipă din România aflată în acest clasament este Rapid Bucureşti, locul 96, cu 51 de puncte. Cu 10 puncte, Dinamo Bucureşti se află pe locul 170, la egalitate cu formaţiile CD Cruz Azul (Mexic) şi Hertha Berlin (Germania). Primele zece poziţii ale acestui clasament sunt următoarele: 1. FC Barcelona (Spania) 757 puncte 2. Manchester United (Anglia) 678 3. Juventus Torino (Italia) 621 4. AC Milan (Italia) 611 5. Real Madrid (Spania) 605 6. FC Internazionale Milano (Italia) 567 7. FC Bayern München (Germania) 563 8. Arsenal Londra (Anglia) 550 9. River Plate (Argentina) 503 10. Chelsea Londra (Anglia) 442. Meciul cu Austria, din preliminariile CM, va începe la ora 21:30 Federaţia Română de Fotbal (FRF) a anunţat, ieri, că meciul Austria - România, din preliminariile Cupei Mondiale din 2010, care se va disputa la Klagenfurt, va începe la ora 21:30. "Federaţia austriacă ne-a anunţat, în 22 ianuarie, ora de start a jocului Austria - România, din cadrul preliminariilor Cupei Mondiale FIFA 2010, zona Europa, grupa a 7-a. Meciul, programat pe stadionul "Wörthersee" din Klagenfurt la data de 1 aprilie, va începe la ora 20:30 (21:30 - ora României)", se arată pe site-ul frf.ro. De asemenea, meciul România - Serbia, programat la 28 martie, tot în preliminariile CM, pe stadionul "Farul" din Constanţa, va începe la ora 20:15. Ana Ivanovici, eliminată în turul trei la Australian Open Jucătoarea sârbă de tenis, Ana Ivanovici (foto), cap de serie numărul 5 și finalistă în 2008, a fost eliminată în turul trei la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului, informează AFP. Ana Ivanovic a fost învinsă în trei seturi de rusoaica Alisa Kleybanova (favorita numărul 29), cu scorul de 7-5, 6-7 (5/7), 6-2. Eliminarea Anei Ivanovici este a doua mare surpriză pe tabloul feminin după eliminarea sportivei Venus Williams, însă nu este o noutate pentru Ivanovici, care a ratat toate turneele de Grand Slam după titlul de la Roland Garros, din luna iunie, fiind eliminată în turul trei la Wimbledon și în turul doi la US Open. în optimi, Kleibanova o va întâlni pe australianca Jelena Dokic.