Flamura, martie 1970 (Anul 18, nr. 1693-1696)

1970-03-28 / nr. 1696

Hotârârile Plenarei C.C. al P.C.R. din 17-19 martie CHEZĂȘIE A DEZVOLTĂRII ASCENDENTE A AGRICULTURII SOCIALISTE VIRGIL MARCOȘANU secretar al Comitetului județean Caraș-Severin al P.C.R. Programul național privind gospodărirea rațională a resurselor de apă, extinderea lucrărilor de irigații, îndiguiri, desecări și de combatere a eroziunii solului în anii 1971 — 1975 și prevederile generale de perspectivă pînă în 1985, precum și Programul național privind dezvoltarea zootehniei și creșterea producției animaliere în perioada anilor 1970 — 1980, dezbătute și aprobate de Plenara C.C. al P.C.R. din 17—19 martie, sînt documente de o însemnătate excepțională pentru agricultura țării noastre. Concordanța strînsă dintre cele două programe, claritatea prevederilor și etapizarea traducerii lor în viață, măsurile preconizate și căile concrete de realizare, ne dau siguranța, că ceea ce s-a dezbătut și hotărît în Plenara Comitetului Central al partidului va deveni în perioada următoare realitate. Cele două documente demonstrează, odată în plus, că agricultura țării noastre — ca ramură de bază a economiei naționale — își va mări considerabil aportul societății socialiste la făurirea multilateral dezvoltate, la îmbunătățirea neîncetată a nivelului de trai al poporului, în ceea ce privește județul nostru, prin înfăptuirea măsurilor preconizate în cele două programe, nivelul producției agricole va crește în mod substanțial. Suprafața agricolă a județului, în marea ei majoritate impune cu deosebită acuitate întreprinderea unui complex de măsuri care să ducă atît la conservarea stratului arabil cît și la ridicarea potențialului de producție prin măsurile de prevenire a eroziunii, limitarea efectului negativ al inundațiilor și mai cu seamă prin acțiunile menite să contribuie la desecarea suprafețelor supuse o bună parte din ari apelor stagnante. Pentru înlăturarea neajunsurilor care influențează în mod negativ producțiile agricole, în scopul conservării solului și a sporirii capacității lui productive, se cer executate însemnate lucrări ameliorative. Prin obiectivele urmărite, acestea se împart în 3 mari grupe : lucrări de prevenirea și combaterea eroziunii, amenajări de prevenirea inundațiilor și crearea condițiilor de scurgere a apei în exces și amenajări pentru irigat. Lucrările de prevenire și combaterea eroziunii se cer executate pe o suprafață de peste 150 mii de hectare. Eșalonarea acestora s-a făcut pînă în 1980, urmînd ca încă din acest an să se efectueze pe aproape 13 mii de hectare. Ducerea la îndeplinire a acestei acțiuni este de foarte mare importanță pentru unele cooperativele agricole de producție. Pentru cele din Liubcova, Radimna, Ciclova Română, Dodin, Zorlențu Mare, Ezeriș, Zorlencior și Ohaba Mîtnic, ele sînt vitale în acțiunea de combaterea eroziunii pe lîngă diferitele metode, în funcție de modul (Continuare în pag. a I-a) Oțelarii... Proletar din toate țările, unificăt ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CARAȘ-SEVERIN Al P. C. R. Și AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XVIII, Nr. 1696 SÎMBATA 28 MARTIE 1970 12 pagini, 50 bani LUCRĂRILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NAȚIONALE La București, au început, miercuri dimineața, lucrările sesiunii a patra a celei de-a șasea legislaturi a Marii Adunări Naționale. Marele sfat al țării ia în discuție documente de mare importanță pentru dezvoltarea în continuare a României socialiste. Mărturie elocventă a democratismului profund ce caracterizează întreaga noastră viață politică, economică și socială aceste documente sunt rodul unor largi consultări, în cadrul cărora oameni ai muncii, specialiști în diverse domenii au făcut propuneri prețioase pentru perfecționarea activității economice în vederea valorificării într-o măsură și mai mare a resurselor materiale și umane ale țării. în actuala sesiune, deputații vor dezbate, de asemenea, probleme principale ale politicii externe promovate de Republica Socialistă România. La lucrări iau parte deputații Marii Adunări Naționale, precum și numeroși invitați — conducători de instituții centrale și organizații obștești, activiști de partid și de stat, personalități ale vieții economice, științifice și culturale, ziariști, în lojele Marii Adunări Naționale erau prezenți șefi ai misiunilor diplomatice acreditați în țara noastră. Se aflau, de asemenea, numeroși corespondenți ai presei străine. Ora 10. Deputații și invitații au întîmpinat cu îndelungi aplauze pe conducătorii partidului și statului, în loja din dreapta au luat loc tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Dragan, Mănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Manea Dumitru Popa, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu. în loja din stînga se aflau membrii Consiliului de Stat. Lucrările sesiunii au fost deschise de tovarășul Ștefan Voitec, președintele Marii Adunări Naționale. Marea Adunare Națională a adoptat în unanimitate următoarea ordine de zi : 1. Proiectul Legii organizării și disciplinei muncii în unitățile socialiste de stat. 2. Proiectul Legii privind organizarea și controlul calității produselor. 3. Proiectul de Lege privind regimul ocrotirii unor categorii de minori. 4. Cu privire la activitatea internațională a Republicii Socialiste România în anul 1969. Intrîndu-se în ordinea de zi, deputatul Petre Lupu, ministrul muncii, a prezentat Expunerea la Proiectul Legii organizării și disciplinei muncii în unitățile socialiste de stat. După cum se știe, acest proiect de lege a fost publicat în prealabil în presă și amplu dezbătut în organizațiile sindicale cu masele largi de oameni ai muncii, cu care prilej i s-au adus îmbunătățiri. Deputatul Gheorghe Vasilichi, președintele Comisiei pentru sănătate, muncă și asigurări sociale, a prezentat raportul comun al acestei comisii și al Comisiei juridice la Proiectul de lege în dezbatere; în continuare, s-a trecut la discuția generală. Au luat cuvîntul deputații : Ștefan Boboș, prim-secretar al Comitetului județean — Neamț al P.C.R., președintele Consiliului popular județean, Gheorghe Stoica, maistru la Uzina mecanică „Muscel“ din județul Argeș, Vasile Ardeleanu, directorul Schelei de extracție — Boldești, județul Prahova, Mihai Obornyi, secretar al comitetului județean — Harghita al P.C.R., Consiliului Central al loan Cotoț, secretar al Uniunii Generale a Sindicatelor, Veronica Ardelean, director al Fabricii de antibiotice Iași, Marin Tudoran, directorul întreprinderii agricole de stat — Medgidia, din județul Constanța, Marin Enache, secretarul Comitetului de partid al Uzinei „23 August“ din Capitală, Constantin Pitaru, maistru la Uzinele „înfrățirea“ din Oradea, Marcel Dobra, președintele Cooperativei agricole de producție din comuna Gîrbov, județul Ilfov, Ioan Avram, ministrul industriei construcțiilor de mașini, Nicolae Rovinaru, prim-secretar al Comitetului județean — Teleorman al U.T.C. La amiază, lucrările în ședința plenară s-au întrerupt, urmînd a fi reluate joi dimineața. Comisiile juridică, pentru industrie, construcții și transporturi ; pentru sănătate, muncă și asigurări sociale ; pentru consiliile populare și administrația de stat; pentru învâțămînt, știință și cultură s-au întrunit apoi pentru examinarea în continuare a proiectelor de legi înscrise pe ordinea de zi a sesiunii (Continuare în pag. 12) Orice clipă este prețioasă pentru obținerea unei recolte timpurii de legume, de aceea cooperatorii din Obreja doresc la pregătirea răsadurilor. Din cuprins : — Slujitorii scenei — Pe ÎSSI3D economice (pag. 6— 7) ( pag. a 2-a) (pag. a 3 c) (pag. a 4 a) (pag. a 5-a) — Amintirea lui Lenin —Cumulul — Dis pensiei cu rafariul cuprins) județului