Flamura, februarie 1971 (Anul 18, nr. 1934-1957)

1971-02-23 / nr. 1952

• 2 • Ü Jl* llliliiill FLAMURA —1952 CINCINALUL 1966 - 1970 Industrializarea IPROGRESULUI socialistă iniiiivninS PE CINCI TREPTE VERTICALA România este una din țările exportatoare de utilaj petrolier. înalta competitivitate a acestor instalații este garantată de parametrii funcționali și economici ai acestora. De altfel, la numeroase tirgurinale, instalațiile internațiode foraj românești au primit medalii de aur. IN IMAGINE . In prim plan, una din cele mai recente realizări ale colectivului uzinei „1 Mai“ din Ploiești — instalația de foraj de mare adîncime (peste 6 000 metri). Dacă privim harta României socialiste la început de an 1971, constatăm cu o deosebită satisfacție marile ale poporului nostru, realizăm condus cu fermitate și înțelepciune de Partidul Comunist Român, realizări care au schimbat radical înfățișarea patriei noastre. Nu există colțișor de țară în care să nu se simtă pulsul puternic al socialismului, în care să nu fie evidente greșul, civilizația, traiul protot mai bun al celor ce muncesc. Acum, în apropierea sărbătoririi unei jumătăți de veac de existență a încercatului nostru partid, poporul nostru trece în revistă mărețele înfăptuiri din ultimii cinci ani — etapă în care economia noastră a cunoscut o dezvoltare fără precedent. La sfîrșitul cincinalului 1966—1970, țara noastră se înscrie printre țările lumii cu cel mai înalt ritm de creștere economică, cu o industrie puternică și o agricultură modernă. Este greu de imaginat forța creatoare a poporului nostru, puterea economică a țării noastre fără a cunoaște, pe viu, ceea ce s-a realizat în ultimul sfert de veac, dar mai ales în ultimii cinci ani. Producția industrială a avut, in perioada 1966—1970, un ritm mediu anual de creștere de 11,8 la sută, fiind în 1970 cu 75 la sută mai mare decit in anul 1965, depășinduse astfel prevederile cincinalului. Evident, aceste cifre sunt grăitoare. Dar pentru a ne da mai bine seama de intensul ritm al industrializării socialiste, vom enunța cîteva date comparative. Din 1938, producția anuală de energie electrică pe cap de locuitor era de 72 kWh ; în 1970, producția anuală de energie electrică pe cap de locuitor a fost de 1 700 kWh. Producția globală industrială a României a fost în 1970 de 11 ori mai mare decit în 1950. Industria chimică — creație a socialismului — realizează, in prezent, peste 6 000 de sortimente. In anul 1970, producția de oțel a României socialiste a fost de circa 23 de ori mai mare decit cea realizată în anul 1938, iar producția de fontă, de circa 31 de ori. ai In anii cincinalului trecut, pentru dezvoltarea industriei lemnului s-au investit aproape 10 miliarde lei, construindu-se 35 noi obiective și vostîndu-se 50 unități, dez Desigur, numai în cadrul unei economii în care forțele de producție, potențialul tehnic și uman sînt dirijate științific se pot obține asemenea rezultate. Iar forța care conduce această operă este Partidul Comunist Român. Consecvența cu care înfăptuiește industrializarea socialistă, entuziasmul cu care poporul nostru își dăruiește toată priceperea și puterea de muncă pentru înfăptuirea acestei politici asigură o sporire rapidă a avuției naționale, creșterea venitului național. In 1970, venitul național a fost cu 45 la sută mai mare decît în 1965, înregistrînd un ritm mediu anual de creștere de 7,7 la sută. Această dinamică a venitului național a făcut posibilă atît ridicarea continuă a salariilor și altor venituri ale populației, cît și înfăptuirea unui volum de investiții din fondurile centralizate ale statului de aproape 290 miliarde lei. Prin înfăptuirea sarcinilor „Progresele remarcabile obținute în aniij 1966—1970, ca de altfel în întreaga perioadă a construcției socialiste, sunt o dovadă grăitoare a justeței politicii marxist leniniste a partidului nostru comunist. Aceste rezultate sunt rodul muncii pline de abnegație și a clasei muncitoare, a țărănimii, intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, care înfăptuiesc cu fermitate politica partidului, politică ce corespunde pe deplinul năzuințelor și intereselor fundamentale ale națiunii noastre socialiste“. S (Din cuvîntarea tovarășului , NICOLAE CEAUȘESCU, la consfătuirea consacrată activității"=f comerț exterior). stabilite de Congresul al IX-lea al partidului, în țara noastră au sporit considerabil forțele de producție, s-a creat o puternică bază tehnico-materială și s-au cadre competente, cu ridicat înaltă pregătire tehnică și profesională, au fost perfecționate relațiile de producție, creîndu-se cadrul optim unui nou și puternic avînt economic. In acest fel, sarcinile stabilite de Congresul al X-lea al partidului pentru cincinalul 1971 — 1975 au un puternic suport, existînd toate condițiile ca ele să fie îndeplinite și depășite. Imaginea de azi a României socialiste ne sporește încrederea în forțele noastre, în capacitatea creatoare a poporului nostru, fiind totodată un îndemn spre noi și însemnate realizări. „Premierele" de la Porțile de Fier sunt bine cunoscute în întreaga țară și peste hotare. Numeroși specialiști din străinătate — din țări cu tradiții în construcții hidroenergetice — au ținut să fie martori la punerea în funcțiune a primului hidroagregat. Și este explicabil, deoarece sunt cele mai mari hidroagregate de acest fel din lume, în prezent se lucrează intens la montarea celui de-al patrulea hidroagregat, realizat de colectivul Uzinei de construcții de mașini — Reșița. ÎN IMAGINE : Sala turbinelor Hidrocentralei de la Porțile de Fier. în cadrul amplului program de dezvoltare a economiei naționale, modernizarea transporturilor joacă un rol deosebit de important. Industria noastră constructoare de mașini pune la dispoziția căilor ferate cele mai perfecționate și eficiente mijloace. Un exemplu concludent ni-1 oferă locomotiva electrică de mare forță, la construcția căreia o mare contribuție aduce colectivul Uzinei de construcții de mașini din Reșița. ÎN IMAGINE: Locomotiva electrică de 65811 . O mare dezvoltare a cunoscut, în anii cincinalului 1966 — 1970, industria de medicamente. Fabrica de medicamente și produse chimice „Terapia" din Cluj este una din unitățile care s-a modernizat și dezvoltat, mărind considerabil gama produselor realizate. IN IMAGINE : linia de concentrare a Balaminei, intrată recent in funcțiune lareaga capacitate. I „Aurul verde“ — una din cele mai mari bogății ale țării noastre, și-a sporit ..Paralele“ prin mărirea considerabilă a gradului de prelucrare. în anii cincinalului trecut au fost construite noi unități de prelucrare a lemnului in care se realizează o largă gamă de produse, iar pierderile tehnologice sunt reduse la minimum prin valorificarea tuturor deșeurilor. IN IMAGINE : Combina tul de exploatare și stinalizare a lemnului din Focșani, realizare a cincinalului trecut. Pagină de : GH. RADU Foto : M. ANDREESCU ‘1 4