Foae sătească, 1839-1840 (Anul 1, nr. 1-53)

1839-10-22 / nr. 30

1839. Vausteriila Moltrovite. Octom: 15 anun 1859, Vo: 18,558. Canara Osniilor prin raport sunt No- ULI foacte cunoscut, că ,după știința ce au auat pe la unele sate sar fu presarat borbe, că denatra comară nu sar maii la sare în peresie moritorilor, știa că dan aceasta ar contenpt a merge la Stemă lăcuitoriii ce sânt conci- Tlinții a face asemeneamisberită, mijlociria camara a să aduce la știința lăcuitorilor, că nește asemente vorbe sunt cu totul neadevărate, arept aceia să puvl și arusește spre știmul tuturor lăcuitorilor, că orii care va brona lua care în peresie, esp mărga la Ocnă fără neiti o îndopre cu mâinnte caziștii de plata, șne camara le ba da sare cu preț, în pășii man gos decât acel hotărât, șna cu îndestule de lungii badele, șii ca orii ce borbe sar presara ori de cătră ciime din promnbă, să nu să ție în samă, învanul Apelamea țării de Sus. Oostom: 9 anul 1839, Poi 6252. jnd a să biinde în potesie denștul moșieii Șărseștii amn țănutul Neațuluii, a casiii răps: bosr Lga Inie Cantucuuiin de la 253 Arhi biitoriu, întru îngestumrea catii raps: Podru Gabril Istrata, cu rămășiița vaniilor ce area mai sui dupa hrisob, se da publii carisetie în termin de 100 zale spre știința tuturor de obște, și acelor ce dor fn ahomecii murereni, ca să se înfățoșeză la acest Apban, unde ave a sa face mezatul cu condițiile ce însă bor lămuri. învanul Apelatpu a țăriii de Jos. Octom. La anul 1859, Pp. 5663. Spre îndestinare casiii rips? boeriu Voriinic Ionștii 5 Palada, pan Deale Logofetesii Safta Strătulat, precum paș a altor creantuni a Dsale Vnotermicesiii Ecaterina Sturza, ce vor fa abanda te totlurii, lua banii în temeiul rezoluției, fuuiege la 24 PLegust a anuluii următoriu, au fost regularisnt banzari primi mezat a moșieii Dsale Visternineciii, Sascutul cu toate sămișile eii de la țănutul Putnii, pe temeul 605 din Pondica Tubnia, însă fiina, că curatoriia abricii Dsale Vnetermiseciii privin arsul ama 51 Legust cu No 158, au cerut banzart, tomeniteii moșiii în termen de 40 zile, precum și prin ostbit adres din 28 Sept. cu No. 161, iarăș au cerut ca moșiia Sascutuluii să se vândă cu toate saălnșinenii, carele începă moșiil Sascutul, șii anume: moșiia întreagă Conțeștiii cu părțale ce să numesc Găpceniii n Sergeniii șe părțale din Cârsuneștii, precum și moșiil Șășcanii, după o hotarnica ce este cu bad de pod în Spretin, cu podul peste Suretin, toate aceste je la ținutul Putnii. În banul din poborul acestor ?aresurii și a rezoluțiilor închiete la 24 August, șa 28 Septembri, prin Orășan ceca LArie au pus în lucrare bunzare pomeniteii moșiii Bascutul cu toate celelante spămprii anume arătate în putere documentarilor, înșriințare tuturor, leguată pretenție, precum și acelor ce arfn adormiii muștereni, carii să se înfățoșeză la acest Înban în termen de 40 zale, cu aciesta însp, ca contractul iar tot odată aduce la cunoștinția obștieii stre AIAT acelor ce vor Abe bre Oo fe 14 anii a posesoruluii de astăzii a aceii moșiii, începătoriu de la 25 aprpl 1559, rămâne nejigrit fară împărtășirea cumpărătoriuluii în baniii aceii porecii, căcii pentru dinșiii rămâne a sa căuta între curatori- genii acest Înban cu minn