Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-01-26 / nr. 4

DJAE- nasul potrivit, mustețile în fireză, gura potrivită, barba nu rade. 2. Rediavorul din reata a 2-a Dumitru Croitoriu, a predelit la 16 Avgust 1839, recrut dat de satul Neguleștii cu antele de la ținutul Tecuciului, la 27 Dechemvrie trecut, au fugit cu amonițiile: 1 șapcă, 1 haistuc, 1 manta, 1 cămeși, 1 păreche cibote, 1 pușcă, 1 surică și 30 , în vrâstă de 22 ani, la mesuru 2 5%7 verșcași, părul capului castaniu, frunalbastri, maarsiniș tea lată, sprintenele castanii, ochii sus potrivit, mustețile înfirează, gura potrivită, o barba nu rade. 3. Rediavorul din roata întăiu Vasili Simionovici, o predelit la 14 Avgust 1835, voinoi din târgul Botoșenii acel țânut, au fugit la 25 Dechemvrie trecut, în cprâstă de 25 ani, la masură 2 arșini 67, versoage, părul capului gals printenele balane, ochii căprii, nasul potrivit, mustețile galbine, varba rade, la față balan. Cî. Rediavorul din roata a 2-a Șefan Ungureanu, o predelit la 10 Avgust 1839, recrut d dat de satul Ung cu altele de la țânt. Tecula 19 Dechemvrie trecut, au figit cu amonițiile: 1 șapcă, 1 haistuc, 1 manta, 1 căpare de cinote, 1 pușcă, 1 sumcă, 30 natroane și 1 tulup; în vrăstă de 21 ani, la părul capului castaniu, frunte tergută, uriiitete castașii, ochii căprii, pasul potrivit, gura potrivită, parnarade. 5. Rediavorul din roata a 3-a Toderașc Buzu, e predelit la 26 aegust 1839, recrut dat de satul Dăealul mare cu altele de la ținutul Tutovii, la 30 Deghemvrie trecut au fugit cu amonițiile: 1 haistuc, 2 hrămvpe de rapniță, păreche mănuși, păreche pantaloni pânză, 1 părece pantaloni postav, 2 cămeși, 1 manta, 1 nașiniu, 1 îngălitoare a olălilor și 2 părechi civate; în vrustă de 23 ani, la măsură 2 arșini 6 verșoage, părul capului negru, fruntea potrivită, sprintepele negre, ochii căprii, nasul potrivit, mustețile negre, gura potrivită, parba rade. Divanul Apelativ a țării de Sus, Ghenarie 14, No. 179. Prin Folia Setească No. 19 din an Divan cu No. 4016, s'au publicat în tot Prinținatul, că Dlui Bei- Golu, Del adresut acestui zade Costandin Cantacuzin, nu este slobod nă nă la vitoriul an 1843 April în 23, a înstreipa nimică din averă ce după împărțala cu frații iau venit în parte, (care avere este anume arătată prin sus puteralicita Folie), însă fiindcă Dlui Ipat. Viiseiu Cantacuzin, prin jaloba acum dată acestui Diban, propune că Dl. Cantacuzin, ar fi vândut o parte din pădurea aflătoare pe moșiia Tpiugioana de la ținutul Tecușului, precum și niște vii de la Răcăcini; prin aceasta se înopre atea publicație cu lăzoare că Dlui Costandin Cantacuzin, pu are vooe mici a vinde vesti șii a amanetarii, nu a vinde pădurele pe malii ce împărțalău i s'au dat, și în sfârșit că n'are voe a face nici un feliu de transacsii pentru pomenita avere. Divanul Apelativ a țării de îcos. Ghenarie 13, No. 173. Spre îndestulareasale Alecsa Hietul cu 4100 galbini capite și a lor dobândă, ce are a lua de la Dlui Vasilică Roset, cu vecsel din 27 Iulie 1838, iscălit și de maica Dsale Dei C.c. Zamfirița Roset născută Manu, înformutați dupăriai și cu amanet scrisorile moșiilor Pribeștii și Hărmăneștii de la ținutul Vasluiului. Divanul în temeiul puvelaițiilor încheete la 11 Decemvrie trecut și la 9 ghnarie vurgurișt, au hotărât a se vinde prin mezat moșiile amanetarisite, despre care se și publică în tot Pripținatul în termin de 6 luni, spre înștiințarte atât a pretentatorilor, precum și a doritorilor de a cumpăra arătatele moșii Pribeștii și măneștii, (afară însă de moșia Ciortegilor a este osebit trup), ca să se înfățoșeză la fost Divan în curgirea terminului arătat. 1) Gearie 14, No. 184. - Cler frații Cstandin și Toader Grumezăști, prin particula mică alcătuire au trecut în de veci vânzare 42 stânjini 4 palme din moșiia Hodorenii sau RUncioae de la țânutul Vasluiului, cătră D. Post. Peculai Milu, în preț câte 100 lei stânjinul. 2) Ghenarieră, No. 185. Shimonahia Veniamina Starița Sf. Monast. Surgenii, de la ținutul Romanului, împreună cu tot Soporul, prin particulariică alcătuire au trecut în develi voniare, cătră Dlui Post. Neculai Minu câteva părți de moșie ce Monast, are în hotarul Țipănetii Buhlii țânutul Vasluiului, adecăi partea de paștină a Mlicii Gavfila Monahiia bănuiului, meși, mesuri 2 arșini 47, versoage, ee-