Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-10-19 / nr. 42

2316 vuitori din satul Ireștii de sus, au indusă pecetea acelui sat, cu care porpindusă a merge la un dascal ca să le scrie un raport pentru niște popușoi ce urma trebuința, pe acum apoi din sânul unuia s'au perdut amăndoă bucățile ei, rămăind numai lemnul cu șurupnul în care să pune petetea, deci să publică spre oaștea sa știință, pentru cl oriunde să vam atea pecete, îndată să se triimită la Departament, cu adăogire ca să se de cea mai de aproape la care amintea pu să urma niscai pe încuviințări prin lucrare de herrtii sunt puperea acei peceți. Divanul Apelativa țării de Sus Octomv. 9, No. 5042 După cerere Dsale Coms. Matei Gant s'au scos a să vinde prin mezat tici părți din moșiia Movileni, și a l opta parte din moșiia Onărșița de la țânutul Sucevii, ce și Dlui Coms. le ar” răscumpărate de la răposatul Paharnic Costachi Romano, petru care să și publică în termin de 40 zile, spre știința pretentatorilor și a doritorilor de a le cumpăra, ca să se înfățoșeză aice în terminul arătat. Divanul Apelativ a țării de Mios, Septemv. 19, No. 4714. Dlui gruori Opreta, pru jalovă cătră acest țivan, au cerut ca să i se încredințeză zapisul cu care unii parti cu arnică alcătuire au făcut în de peci criptare partea sa de moșie din Bacăului, cătră Daui Coms. Mapolachi Rupașc, în preț de 10.350 lei; hotarul Cămpenii țănt. în uruarte cămiaștri, și pe temeiul titlurilor de proprietate ce au înfățoșat, pe de o parte s'au încredințat hapisul premelnicește, iar pe de alta să publică în termin de 6 luni, spun știința acelor ce pot fi având vreun feliu de pretenție, ca să se înfățoșeză la acest Divan în terminul arătat. D.Samandachi Teliman, prin jalonă cătră acest divan au cerut a să încredința zapisul cu care prin particula mică alcătuire, lu trecut îndepet vânzare 5 pământuri moșie împriună și cu casele ce are în hotarul moșiei Țibăneștii Buhlii țănutul Vasluiului, cătră D. Post. Peciulai Milu în preț de 80 gandini plane, din popodunl căriia jaloni, pe de o parte s'au încredințat an Septemț. 20,. No. 4740. pisul vremelnicește iar pe de anta anăturândusă aice întocmai hașisul acei vânzări, să punlică spre obștesca stiișită în termin de 6 lupi, ca acii ce vor avea pre un seniu de pretenție, să se înfățoșeziă la acest Dinl în terminul arătat. apis. scos iscălitul Iamandacu țări prin acest zapis cel lui Post. Neculai Milu, prei eu având în hotarul moșiei Buhlii din ținut Casluiului, din pământuri luate de la Stolp. Iordachi Jrandan, lupă în poșta din 24 Apr. 1833, mărturiseită aceasta și prin jurnalul Divanului din 16 Poem. 1835, i prin alegere urmată la fața locului în apul curgătoriululi de cătră Prefzideștul Șidecătoriei Casluiului munturi în număr de cinci împreună și cu ca Șibănștiilor, de 80 galvini planceam după porunca Divanului, aceleași păsele ce am în săliște astăzi pu mpnă vroință în preot vândut de veci Dsale Post. Milu împreună și cu tot analogu ci sar cu peni acestor pământuri l din tot locul acelui hotar, și cu toate dreptățile de împărtășire, ce după preme din pas'ar cu peni mie sau urmașilor mei din acel hotar, reșcare documenturi s'ar mai dezvăli că cu care această vecinică vânzare desfișțind umi și tot sensul de pretenții ce întip săsem asupra Dsale Post. Milu pentru aceste pământuri, penitul lor și altele, de astăzi înainte atâtului Post. Milu, precum și clironamii Deale lui neam în neam, cor stăpâni arătatele cinii rumunituri întocmai după cuprindere acestui zapis și a acturilor de mai sus, fără a mai aceia sau urmașii mei în veci pre Uun feliu de lreptăți sau amestecări, atât la acele cinci pământuri precum și la tot trupul moșiei Țipănești, și folosul ce după vreme s -ar mai lezvăni din oareșcare lermenturi că să cuvin mie, ce toate acele pot privi în folosul Dsale Post. Milu, îmbunătățite rămâind în zeii din partea me sau urmașilor mei, și algere făcută de Prezidentul Judecătoriei, și dar prii mieduni acum în măipele mele toți papii după tocmală, adecă opt zeii gabini plașcu, am dat Drsale Post. Peculai Milu acest zapis, împreună și cu arătatele mai sus acturi, pentru care iscălind acest vame cu însuși mâna me, am rugat și pe alți poeri de elau ccălit de marturi, precum Teliman încredindau Dsale poezi cum să fie știut că