Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-02-21 / nr. 8

ANUL N. PRINȚIPATULUI Rogofețiia Dreptății. Fevruarie 6, No. 596. Îsămnundusă aice întocmai copie de pe atestatul ce s'au slavozit din partea Dogofeției Dsale Costachi Iorga, doveditoriu pentru calitățile cu care să cer a fi înzăstrați acii ce priimesc însăminări de vechini în pritiri țivile de judecată, să șuvnlică spre înștiințare tuturor de opștie. Atestatul slavozii din parte Dogofeției Dlale Costachi Iorga, la 28 Ianuarie anul 1843, supt No. 410. Dlui Costachi Iorga din orașul Botoșieni, prin jaloba ce au dat Dogofeției la 10 Dechemvrii anul trecut 1842, au cerut de a fi supus cercetării după așezământul statornicit pentru calitățile cu care să cer a fi înzestrați acii ce priimesc însărcinări de vechili în pricini ficile de judecată, cu care jalovă fiind recomenduit la Dlor iurisconsulții Statului, Vanil Damaschin Bojinca și Zuoms. Meculai Docan, spre ai face eczamenul cuvenit, din raportul priimit de la cu No. 2. 18ăndusă încridințare că după cricetarea ce iau făcut, lau găsit cunoscător atât de capitul al 8-ae a purții vindecatoreri din Reglement, cât și înzăstrat cu știința Condini divine, potrivit glăsuirii art. al 2-le și al 3-le din Așezământul pomenit, și statornicit la anul 1839, s'au supus apoi de a săvârși și următoriul jurământ prescris în acea așezământ la art. al 6-le, și anume: 3 „u Costachi Iorga jur în numele lui Dumnezeu, a Preacuratei Fetioare Mariei și a tuturor că împricinaților care m'ar cere, m'ar pofti și împuterniți de a stărui și a țiaiuti pricipaților în judecăți ori în ce pricină, după ce odată voiu priimi asupra mă, voiu sluji și voiu stărui la judecăți, cu dreptate, credință și sirguință, fără deosebire a persoanelor bogate adecă sau sărac, fără de a cerca vre o uneltire di chicleșug cu partea pro tivnică, neluărind în bagare de samă a acestue rugăminte, d daruri, favor, frică, ură, ulegre sau hatâr, voiu urma toate după , și după legi, luănd de la mniredință teruleala cuvenită ostenelilor mele, nici voiu părăsi pe încredințătoriul meu în pricina luată asupra mea, a feri de vreo legiuită și binecuvântată pritină; drept aceia în temeiul acestor formalități și a art. al 4-le din pomenitul Așezământ, s'au slobozit pumitului mai sus Dsale Costachi rrga acist atestat din partea Dogofeției, prin iscălire de cătră ocărmuitoriul Departamentului și pecetea postului Dogofeției, pre a fi priimit și cunoscut de cătră toate N . - -- . IAȘII, DUMINICĂ 211 FEVRUARIE 1835. n- - -. 3 MOLDAVIEI. ADabstă Foaie officială esă odată pe săptămână, cu patru Suplementurii pe lună, în Tipografia Sf. Mitropoliția Moldavieii. Prepunerația se Face în Iași la Redacție, în țiruturi pe la DD.Laneși. Prețul pentru particulari este un galbăn pe ap.