Foae sătească, 1844 (Anul 6, nr. 1-53)

1844-01-16 / nr. 3

Aaltă folie officială e scodată pe ANUL Gil. doă Suplementuri, împreună și cu doă Po. a Foiei de Învățături folositoare. PRin știșAtu Lui AAIȘI, MOLDAVPIEI. DUMINICĂ 116 IANUARIE IUIA. sănptămănă, mai bănd încă pe lupă și Prenvierația se face în Iași la Rodanție, în țâanuturi pe la Ad. Lame și prețul pentru particulari este en grassăn pe ap. t partă alb și stratiță. Departamentul trevilor din lăuntru. No. 309. După împărtășirea cinst. Departament de subt No. 19,903, potrivit citirii Dumisale Alecsa Hioti, s'au publicat prin Folia Să trecă cu No. 10 din 3 Octomvrie anul trecut 1833, următoartea înștiințare, atingătoare de lotăria a cinci mori mecanice cu petre țilindrice: „Moș iscălitul face cunoscut că s'au pus la lotărie cinci bucăți de mori mecanice cu petre țilindrice, precum mai jos se arată, anunes 4 mori mecanice cu vetre în formă cilindrice, și o mașină vii pentru surați gul grublui, împărțite în cinci numere căștigătoare, subt chizășiia jos iscălitului în magaziua căruia se află depuse aceste mașine. No. 1 care va eși, va căștiga o maștina 47 pentru curățituri No. 2 care va eși, va căștiga o morișcă mare, No. 3 care va eși, va căștiga o moară cu petre cilindrice, No. 4 care va eși, va căștiga o moară cu petre cilindrice. Toate acete mașini sânt înghițite cu alor perii, site și altele tribuitoare.Iar putere mașinilor este. Mașina centri curățitul orsului, pornită cu apă curăță 6 chile iar cu brațul sau cu oa Morișca cea mare produse pe ceas, cu cai 4 chile, meri, 2 chile pe ceas, pornită cu ară 8 chile pe ceas, pornită cu cai 6 chile. Aceste trei mori cilindrice produc cu apă 40 ocă făină picluită pe ceas, pornite cu cai 25 ocă, și pornite cu oameni 12 ocă făină picluită pe ceas. Ele se pot vede în toate zilele în magaziua jos iscălitului, unde și bileturile se află. Și numerele bileturilor se cuprind de 340, și prețul unuia este doi galvini. Zeng. 12. 1843. (iscălit) Aleesa Hirait:” Dotăria avea să se tragă la 1 a lunei Iaînsă pentru că Dumneace au că aprin osebită jalobă marie curgător, aui Alecsa Hiott, dat Departamentului făcând arătare, semine lor nu s'au putut trage la vadeara însămnată, din pricină numai, că pănă acum după toate chinurile întrebuințate, nu s'au putut vinde nici a zecea parte din bileturi, s'eu rugat totodată a să mai preungi tragreztă acestui let pănă la 30 A prin anul curgător, când ajuncea fără mai multă prelungire, să catrege, măcar sa se vândă vileturile s'au nu, deci încuviințânduse criză Dsale Alesa Hioti, să punască din