Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-01-14 / nr. 2

ice ur. JD  h oșș M. 3. 7... PRINȚIPATULUI MOLDAVIEI. Iașii, rumolcă la 1acubiu 1815 PROARTĂ ALMINISTRATIVĂ. L - rale, priminduse următoarea Înaltă rezoluție: Departamentul trebilor din Lăuntru „ ne încuviințeează, cu acee ca din prețul vi. No. 233. tei împlinit de la fur, să se plătească mai scămnănduielice cuprinderea circularnici, întăi acelui cu vita cheltuiala sa, pănă ce au lor poronci slobozite Isprăvniciilor din prinaflat'o, dănduse numai prisosul la cutiia săcipat la 5 Ianuarie curgător, se publică spre tească.” comunicarisită prin adresul Secreocăreasca ființă a tariatului de Stat cu No. 3028, Departamen- Sfatul Cărmuitor după tratația urmată anul se grăbește a o face cunoscută ce i Ispră asupra împregiurărilor ce i s'au supus de acest nicii, și totodată îi scrie ca să o publice în LD Decpartament în anul trecut 1844 subt No. cuprinsul ținutului, spre știința tuturor de 25,071, pentru furtușagul vitelor, care dZsi obște și neabătută urmare, toate Măsurile luoate, pănă acum învăț'au No. 26,843, c ontienit, au propus Pre Însvlațatului Domn. Potrivit hotărirei Pre Învațitului Domn, fin anaforiaoa sa cu No. 2930, că: „de vreme împărtășită acestui departament prin aaresul după măsurile publicate pentru stărpire Tribunalului criminalicesc cu No. 2019, prin unor așa furtușaguri, resultatul n'au răs. Părcălăbiia Galații dănduse surgun peste dopuns încă la înțalesul dispozițiilor puse în jurul Dunavrii pe vinovatul Vasili Galațanul, lucrare, încăt după împregiurările visese judecat pentru prădarea unor jidovi din Botocere pedeapsă și asupra cumpărătorilor de vite,șeni și nepărăsirea lui de la felurite fapte rele, ce nu ar păzi regulele publicate; apoi vita de cu hotărire de a pu se mai întoarce nici odată furat găsită la cumpărător să se dee păguîn acest Printinat; i se însamnă lice fision obașului, și cumpărătorul să rămze păgubaș mia, și totodată se publică spre știința Arede prețul ei, iar prețul vitei cu care s'au cumtorilor și a tuturor de obie, ca ori cănd s'ar părat de la fur, dovedinduse aceasta prin eroi în această parte, să se prindă negreșit, cetare, să se împlinească din averea lui în fo Fisionomiia. losul cutiei satului de unde ar fi vita furată, Vasili Galaganul, la stat de mijloc, la Iași furul să primească pedepsa arătată prin la balan chistruiu, părul capului castaniu, ochii Așezământ. Asupra numeralisitei anafo resă Fole ofițială esă odată ce săptămână, mai dâpoi încă pe lucă și toăieslu centuri, împreună și cu doă DNo. a Foaiei le învățături folositoare. Preveterația se face în Iași la Rffacție, în ținuturi pe la AD. Lanuși. Prețul pentru particulari este un galvăn pe ap.