Foae sătească, 1846 (Anul 8, nr. 1-52)

1846-05-26 / nr. 21

ANUL VIII. Alstă Floae oficială esă odată pe săptămânină, mai dând încă și patru Suplementuri pe lună. PRISIPASTULUI MOLDAVEINI, IAȘII, Duminică 26 mai suble. 77. Prenumerația se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la DDSa meși. Prețul pentru particulari este un galbăn pe an- - - 1 MV - răzar - - 2377237757A573AR. 222 Partole ADM ȘISTRAGIVĂ. Departamentul trevilor din lăuntru. No. 10.652. Luânduse în privire nelămurirea condițiilor cuprinse în contracturile căsăpiilor pe anul curgător 1846, care apucase a se închna mai înainte de acele a tacsiilor, au prileșuit feliuri de reclamații din partea antreprenorilor de căsănii, că s'ar asupri cu eczecuția ce li s'ar face pentru dare de carne cufăr, împrotiva înțălesului contracturilor, fiind siliți a tăia mai multe vite decăt s'ar pute consuma în trebuința creștinilor, iar din partea tacsierilor că nu s'ar da jidovilor carne cu îndestulare, după care li s'ar pricinui pagubă, și trebuința cerănd a se lua măsuri mai din vreme pentru în contractul uimiee căsăpiilor pe anul viitoriu, a căruia început urmează pentru târgurile de afară de la zi întăi, iar pentru capitalie de la 25 Octomvrie a anului curgătoriu, Departamentul mai întăi cu decladul supt No. 9098, au cerut deslegare Sfatului pentru chipul cu care să se în contractuluiască asemine obiect, precum și lămurire condițiilor, de la care au primit a sa închiere prin împărtășirea Secretariatului de Stat supt No. 1009, că căsăpiile pe anul viitoriu să se dee tot la un loc acele creștinești cu acele jidovești, cu anume îndatorire din parte antreprenorilor te vor fi, ca ei în toată vremea contractului, fie în că slegi, fie în posturi, să urmeze a îndestula atăt pe creștini cât și pe jidovi cu carnea trebuitoare fără osăbire și nesmintit, cu adrogire numai ca să se publice următoarele: A. Cădarea căsăpiilor să se facă cu chip ca un singur antreprenor să nu ee asupra sa mai mult le cat pănă la doă trunchiuri) B. Ca să se urmeze strigările pricinuite, hotărânduse terminul strigării a treia și a peritoșcii, ca să se facă în presusina Sfatului, pentru capitalie, iar pentru tâărgurile de afară în presuciiile Isprăvnitiilor sau a Eforiilor la începutul lunii lui Avgust. V. Că unaindinte să se pregătescă condițiile contracturilor pe care să le supue cercetării Sfatului. - G. Vă cu aseminea măsură și îngrijire să se dee că săniile în niștecare localitate, unde se afau contract de tacsie. - D. Pentru trainici, de se va găsi de cuviință de cătră Cărmuire ca să se aprebă, să se facă cuvenita lucrare de la Visterie spre a se aduce, chibziuinduse și suma ce trebue a se da din Pisterie pentru aduceri, acelor trainici, care măsură nu este împrotiva contractului tacsiei; deci se publică spre obșteasca știință, cu adăogire că odată cu căsă-