Foae sătească, 1846 (Anul 8, nr. 1-52)

1846-08-04 / nr. 31

AnUL VS. Ancet. Foae oficială esă odată pe săptămână, mai dand încă și patru Suplementuri pe lună. D 1 Prenumerația se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la DOSameși. Prețul pentru particulari este un galbăn pe an- PRINCIPATULUI MOLDACVIEI. șșii, Dumșică a avgust rele,. L-- LĂ.. . - r -j--. -323 JIECLFZZZZZZ parteă ALMIPOTRATIVĂ, departamentul trevilor din lăuntru. stău No. 16,575. Isprăvniciia ținutului Dorohoiu, prin raportul cu No. 6935, înștiințeză că lăcuitorul din satul Havărna acel ținut, anume Pintelei Caraban, la 7 a trecutei luni Iunie, trimețina la pădure pe un argat al seu anume Ioan Rusu, cu carul și doi voi, unul galbăn, gres la coarne și altul vânăt țapoș la coarne, nu s'au mai întors înapoi, deci însămnânduse aice fisionomiia și portul numitului fugar, se publică spre obșteasca știință, pentru po greșit aflarea , prinderea și trimeterie a lui prin competenta isprăvnicie la ace de Dorohoiu. Fisionomiia. Peni Rusul, în vârstă ca de 35 ani, la stat de mijloc, la față busnat, ochii verzi, părul canului smad, mustețile gălbii, nasul cam tras, îmbrăcat cu manta negră, cușma neagră, și înstațat cu cnipci, nu pre povește bine moldovinește, dar sfătos. No. 16,569. Dlui Iordachi Țicău, prin jalobă cătră Departament au făcut arătare, că la 11 a trecutei luni Iulie, o țigancă a Dsale anume Anița, furăndui niște lucruri din casă, s'au făcut nevăzută împreună cu doi copii a ei unul Vasili, în vârstă de 12 ani, la față negricios, îmbrăcat cu surtuc și pantaloni de postav negru, iancă de postav albastru, și altul Gheorghi, de un an, deci însămnănduse aite fisionomiia și portul numitei țigance, se publică spre obșteasca știință, pentru negreșit aflarii și trimeterea ei prin locul competent antei- Departament, împreună cu toate cele ce s'ar găsi la dânsa. Cu adăogire că jăluitorul făgăduește prinzătorului o bună mulțămire. Fisionomis. Anița sin Vasili Găttan, în vârstă de 33 ani, la stat de mijloc, la față neagră, părul capului ochii și sprintenile negre, îmbrăcatu cu rochie decit pembe, având și rochii de muslin de lână, una albastră- închisa în dungi, și alta neagră-verde în dungi, i doă cațaveice, una scurtă, cu fața de tradidam siviliu, balnnită cu epure de mosc alb, și alta genunchere mai veche, cu fața de dibet vișiniu-închis, blănită la față cu pace de jder veche, și la spate de oae albăa, care împreună cu late lucruri leu pie într'o ladă verde și lu luato cu totul, osebit de alte multe lucruri, care nu s'au mai știut a se însămna anume.