Fővárosi Közlöny, 1945 (56. évfolyam, 1-81. szám)
1945-09-25 / 60. szám
A BSzKRt tovább folytatta az ostrom tartama alatt keletkezett károk helyreállítását. A vágányhálózaton az alábbi munkálatot folytak: kitérő építése a Vitézek terén levő ideiglenes végállomáson, iparvágány építése a Bem József utcában a Ganz-gyár részére, a Rákóczitéren, Hunyadi-téren, gróf Klebelsberg utcában és a Fővám-téren a vásárcsarnokok részére, össze- kötővágány építése a pesti Dunakorzón. Helyreállítási munkálatok folytak a BHÉV üzemi, állomás- és egyéb épületein. A BHÉV vágány hálózaton a következő munkálatok folytak: a dunaharaszti híd kiemeléséhez szükséges állványfaanyag kitermelése és az állványzat elkészítése, a Rákospatak fölötti ideiglenes hidak átszerelése és az úgynevezett »százlábú«híd vasszerelése és betonozása, a margithídi állomás helyreállítása, a budafoki áthidalás roncsairól a felépítményi anyag lebontása és a hídépítési munkák megkezdése. A BSzKRt július hó 24.-étől 20/A jelzéssel az Üllői út Könyves Kálmán körút sarok és Sertésközvágóhíd között, augusztus 1-től pedig 61-es jelzéssel a Széll Kálmán-tér és Horthy Miklós körtér között új viszonylatot helyezett üzembe. Az 59-es járat útvonalát augusztus 4.-étől a Farkasréti végállomásig és augusztus 5.-étől a 81/A útvonalát — 81-es jelzéssel — a zugligeti végállomásig meghosszabbította. A Béke utcában a Rákospatak feletti vágányfonódás augusztus hó 8.-án megszűnt és a magdolnavárosi aluljárón a közlekedés mindkét vágányon megindult. A 11-es és 49-es viszonylatok végállomását az Eskü térre helyezte vissza és augusztus 10.-étől a 61-es viszonylat végállomását a Vitézek terére helyezte át. A BHÉV mindkét vágányon felvette a forgalmat a Pestszenterzsébet-állomás, a Soroksár— Ferenc József-tér között, július 24.-étől és a csepeli vonalon július 30.-ától. Ezzel kapcsolatban új menetrend lépett életbe a Budapest—Vágóhíd és Csepel között és egyidejűleg megindult a forgalom Csepel és Pacsirtatelep között. A cinkotai vonalon augusztus 10.-étől mindkét vágányon megindult a forgalom és elkészült a rákosszentmihályi hurokvágány is. E vonalon új menetrend lépett életbe s eszerint a rákosszentmihályi vonatok már a hurokvágányon át, a rákospalotai vonatok pedig a Nagyitcétől közlekednek. Augusztus 12.-étől a MÁV kívánságára Óbuda és Császár-fürdő között két újabb vonatpár közlekedik, Császár-fürdő és Szentendre között pedig augusztus 16.-ától — a zsúfoltság enyhítésére — az esti időben egy mentesítő vonatpár is közlekedik. A Dunahíd-elágazás és Ráckeve között augusztus 16.-ától sínautóbusz-próbajáratok vannak üzemben. Az autóbuszüzemnél augusztus 1.-én 5-ös jelzéssel új autóbuszjárat indult meg a Deák Ferenctér és Ferenc József-híd—Krisztina körút Széll Kálmán tér között. A BSzKRt és az érdekkörébe tartozó közlekedési vállalatok fontosabb üzemi adatai július 22. és augusztus 20. közötti időszakban a következők: a) Személyszállítási bevételek: Az előző évi ... azonos idő-Bevétel szakához viszonyítva a különbözet Közúti villamosvasutak (beleértve a Földalatti Vasutat is) 98,406.383 86,107.016 Autóbuszüzem 6,170.110 + 5,944.428 Fogaskerekű Vasút 534.324 + 397.090 BHÉV (Haraszti—Ráckevei Vasúttal együtt) 24,216.915 -1 20,723.443 b) Személyszállítási teljesítmények. c) Teherszállítás. Szállított vagonok száma: Szemét 1.584 Ételem 1.369 Egyéb 882 összesen 3.835 d) Személyi balesetek: A halálos balesetek okai a BSzKRt-nál felugrás 4, kapaszkodás 5, elgázolás 3, elütés 5, öngyilkosság 1, a BHÉV-nél kapaszkodás 2. Tömeges személyi sérülés csak a BSzKRt-nál fordult elő 4 esetben, 4 súlyos és 10 könnyű sérüléssel. Augusztus 21.-étől a Ferenc József-híd pesti hídfő—Műegyetem között egy motoroshajóval új révátkelési járat indult meg. A Dunaparti Felügyelőség 24 igénylő 26 partterület használati ügyét intézte el. Az igényelt partterületekért 244.000 pengő folyt be. VI. Pénzügyi ügyosztály. A múlt évben elmaradt általános adóösszeírás az idén augusztus 13.-án megkezdődött. Az általános adóösszeírás keretében kell kiállítaniuk az érdekelteknek a házbérbevallási íveket, továbbá a folyó évi általános kereseti adó ideiglenes kivetéséhez Közúti villamosvasutak (beleértve a Földalatti Vasutat is) Autóbuszüzem Fogaskerekű Vasút BHÉV (Haraszti—Ráckevei vasúttal együtt) Teljesítmény Az előző év azonos időszakához viszonyítva a különbözet 4,891.917 — 3,533.029 47.474 — 15.256 10.348 — 8.233 1.029.811 810.229 BSzKRt Autóbusz BHÉV Halálos 18 — 2 Súlyos 81 — 10 Könnyű 71 — 17 összesen170 — 29