Gazeta de Moldavia, 1854 (Anul 26, nr. 1-102)

1854-04-15 / nr. 29

tot N 115 - cel mai șar (ministru din năuntru) barbat activ, peșttarnic lui care au dat destule mărturii de ghibăcie, ca ambasador la London și Viena și ca comisara Porței în Siriea. Se puțin Șeic-ul-Kelam, lui Reșid Pașa, încăt, politica acestui migătiri mari mi îngarcă multe amuniții, precum și var, petref, care după căt se pare vor servi pentru bateriile ce alieații mani propun de a rădica nemartina turceas 5. De la teatrul rezbelului din Aciea ce mai află, că Rossienii se adună în masse spsămnătoare la Agalcic, pe cănd trupele rumeți din Cars, erau în mezal mari pegătiri, și fără nici o disciplină. Hairedin a lama s'au trimis acolo spre ce anevoi la restatornicirea orănduelei. Pe lângă aceste, trupele turteți ce zeteau de boli, ce zicea că ceva statornici la Erzerum 25,000 și la Sivas 20,000 oameni. În 14 Maprie, Omer Pașa au părăsit Șumla și s'au statornicit general cvarrile lui Traian, în trei linii, lira la Rusciuc. În 18, el se găsea la din Hărșova în contra de Carasu,mi din Iistrica, și se credea că va dirigi din Babadag asupra tot acelui punt și Chiusgur apărerea valirilor lui Traian. Nu aștepta încă și alte schimbări numai însămnătoare. Arifă Efendi, nuoul este un zelos partizan a Hinet Pașa au făcut o încercare ce au mare însămnătate. 27, tenge, port s'au nimerit, de a rumpe liniea trupelor tari Capitaliei, ce comisarii au scumpit, nistru, desigur Ba triumfa acum în consiliu. TIMPUL, dă niște noutăți de la 31 Mart. ce anunță că, Rossienii se aflau înainte de Chiestengemi că Mustafa Pașa ășii adună (Cernavoda) ce înaintesc spre vale trupele sale la Carasu în timp ce Rossienii mișcătoare mi le ap simplifica servițiul. Noua invenție espseme de a înlocui pulprin o materie ce se va pute căpătânurile nu și nu vor pe lăngă berea, ta ori și unde cu ușurință, vor mai avea nevoe de trăsuri, cere de căt 2 oameni cu 4 cai, care, se vor pute întrebuința pretutindenea cu siguranție. O ordonanță Imperială, din 11 Aprilie, rădică starea de asediu, în care, de la 1848, ce aflau Pharipite Galițiea și Lodomeria, Mare Ducatele de Cracoviea și de Bucovina, dupre care toate dregătoriile publice, reîntră în plinirea atributurilor competente. Guvernul au cumpărat de la companiea navigației vapoarelor pe Dunăre, 5 steamere, care se vor transforma în vase de rezbel pentru flotila de pe Dunăre. Unul din aceste vase, se găsește acum gata armat la Pesta. În NUOUA GAZETĂ de PRUSIER ce cetește că, detașamente puternice de trupe turiești, nu continesc a ce espedul spre Volo În caz cănd insurecțiea se va lăți și asupra Albaniei de sus ori a Brțegovinei. Generalul Austriean Mamula și banul Selaciti, au priimit ordin de a întra de'ndată în eialeturile amenințate. Puterile date sub comanda acestor doi generali, sunt puse în stare de rezbel precum și toată a 4-a armie, împărțită în Ungariea, Transilvaniea și pe marginile Serbiei. După cum am arătat mai sus, astă armie se comandează un-șef de Arhiduca Albert. PS Perusdlea. NOUA GAZETĂ de PRUSIER au anunțat sosirea la Berlin de la Viena a Feldtargmaibaron Hes, însărcinat cu o misie strului atingătoare de o alieaație ofensivă și defensivă între Austriea și Prusiea, alieanție, a căreia baze se găseau încă și hotărăte între ambele Cabinete. Tot NOUA GAZETĂ de PRUSIEA mai arată că, alieanțiea între Austriea și Prusiea, după cum se arată, s'ar fi statornicit pe niște baze întinse, spre scopul unei agutorinți reciproce, pentru toate părțile ambelor Monarhii, kiap mi căndele ap face parte scauna din Confederație. Fieranțiea, o mare repegiune în pregătirea campaniei. De aceea, și purtederea marșalului Sen-Arno care se urnise pe la sfărșitul Prințul Napoleon, desigur avea a purcede șarț în 4 Aprilie. Tot de la Paris ce scrie din 27 Marrne acum Ce cunoaște oficial cum că, gu- și - Toți supu- cuma din 120,000 oameni, metri pe Serbie a țirilor militare, Darmien ne și anume, a căruia cuprindere este cu Montenegro, mai număra însămnătoarele trupe austriană de de possiene care încungură Calafatul, un punt pe care, într'un ordin Omer ventorul ann Mann ordonează negeena, prin un curier , alieanție între Tur- Tratatul se apăra pănă la ce copii de pe tratatul de ciea și puterile Occidentale, compune din 37 paragraferi, din care $. 3. se alcătuește din concesiile făcute de Poartă cătră Crețini, prin $. 6. Poarta ce îndatorește a nu încheie o pace cu Bossiea fără învoirea Angliei și Franției, . 7. dreptul ocupărei Galipolului Terminul lui mai de pe urmă estremitate. Toată liniea turcească de pe Dunăre sta în larmă, și toate rezervele au căpătat ordin de ase dute cu marșuri repezi pe marginile acestui fluviu. Dupre o corespondență de la Constantinopoli din 20 Martie, flota combinată statornicește Bosfor ce cuprinde din 9 vase de li 71 1 de cătră trupele agutătoare și 11 fregate sub pavilion Englez, ii, este statornicit pe 3 ani. . De la Viena se scrie din 27 Martie că, Arhiduca Alberty au purcesu de curăndu, de la Pesta cătră marginile Serbiei, ca comantane an șef al armiei de observație, împreună cu două corposuri însămnătoare de putere (10-le de infanterie și 1 de cavalerie). Un manifest a Imperatorului susținerea celei mai Napoleon ce se repera cu 10 aregate sub pavilion Francez. Escadra turcească ce compune din? 17 vase de lrme. Cu toate că, trupele pezpline încă nu sunt destinate a fi capernate chiar în Constantinopoli vor trebui însă să desbarce în parte. Ce credem că, aproape de 10,000 Englezi și 15,000 Franțezi ce vor statornici de cătra timp în cazermele din apropierea Însămnătoarjuare va declara iarăși stricte neutralități, luănd la mijloc încă drepți fac pentru aceste trupe, din moi peste măsură, toate cele ale tra Servație la mărea de jos, se compune aurul precum și furajurile.șii Rossieni statorniciți sau cu locuința în Tepuiea, au priimit de la guvernul lor AUSTNEA cu data din 28 Marrie, arată cum că s'ar fi aflat Kb, Imperatorul avea un ordin de a părăsi de-ndată seara, spre a ce înturna în Pocolea, scop să purceadă în cursul săptămănei vi Alte noutăți încă și mai proaspete de la Constantinopoli 22, arată că, destituarea Șeic-ul-lelamului și a prezidentului Consiliului Rioaal-Pașa, au corespuns mai ioare spre Temeșvar, spre a inspecta corpusurile de armie staționate la margine. Se spera că, pănă atunci, convențiea Austro-Prousieană ce va încheie, și că îndată ce va comunica Dietei Germane, împreună cu propunerea unei neutralități armate pentru toată Confederațiea, într'un timp cu emanciparea Cretinilor ce s'au pusu la cale între Înalta puterile occidentale. Cel întăi, după cum ce ție s'au înlocuit prin Un mecanic au propus ministerului de "Apis Efendi, Cadi-Ascher de Rumeliea și rezbel Austriean, ka, pentru un milion de ea . . Multi a marelui consiliu de dreptate, dar fiorini, să dee un proiect măreț, carile ne arată KB la Bis'au adus Fără a se amarobsi Din 29 Maprie din maei viitoare, că, ce scrie de la Paris că, cauza pripirei evenimentelor, Ba urma ne la 10 urmează Aprilie.