Gazeta de Moldavia, 1854 (Anul 26, nr. 1-102)

1854-04-15 / nr. 29

114 — dedfncă acele posturi, după ce va retrage din ele garnizoanele. Prințul Menjikov au deplinit această misie cu succesul ce însoțește toate operațiile flotei din marea Neagră, și la 3 Martie trimețind la Zelencic 7 vase ce rempprau un număr de vase de transport și ambarcații, aceste au plutit în lungul mărginilor Caucaze, și dendată ce soseau pe lăsau acolo vase pentru ambardarea apropierea la posturi, luarea garnizoanelor, postului de Navaghinsc, ce observă două vase de vapor, unul Franței și altul Englez. Ambarcarea încetă și se luără măsuri spre a fi gata de combatere; cu toate aceste, vasele dușmane se ținură pe luciul nitrei, trecură pe dinaintea vaselor noastre și ambarcarea continuă. Dar, la înălțimea postului Veliaminofa, acele două vase de vapor opriră vadoi ofițeri ăi apro tot sul încărcător lezis, oferă și adresă aduse cătră comandantul, restenantul de Bac Cebicena din al 41-le echipagu de flotă, ăl întrebără ce vase de vavăzut lăngă postul de Navaghinec? por au cine incendiază postul ce fac ele acolo? zile, Rossienii au Circazienii? Pentru ce cauză le încendiază, și unde ce află flota? la care respunzindule-se că: „sănt vapoare de rezbel Rossiene, că admiraliile ce găsăște ne ele n'au nimine de intențiile sale, că Rossienii incendiează posturile, dar o crede pe mare și încă 5, toată pentru s'au declarat a fi „Mogadorul” și „Samson” și Novotroise. espediție a încunoștiințat pe că astfel cu ordinul dat, și că despre ambele vase de vapor se îndepărtă după au venit să ancoreze înainte de Novorosiiec, unde descărcără garnizoanele posturilor din Navaghinec, Golovin, Lazarevă, Veliaminova. Forturile tradmiralului zona postului Sfăntului Duh, transportul acestei garnizoane au urmat de „Gromonoseț” cu care Imperatorului. De prin toate posturile aceste, pe lăngă garnizoanele ce formau un efectiv de 5000 oameni, s'au ambarcat și toate familiile militarilor, a industrieșilor și o mare parte dintre aprovizionările Coronei; restul, precum și zidirile s'au dat flacărilor, epr fortificațiile s'au aruncat în aer. Prin aceasta, mijloacele militare sporit cu un efectiv însămnător de trupe alese și deprinse la rezbel, prin un lung in centrul unei părți nesupuse. JURNALUL de ODESA 7 (19) Aprilie, cuprinde următoarele: „De astăzi dimineață, trei foregate de vapor, două Engleze și una Franțeză, crucișează După comunicațiile căpătate crucenostru și de lăngă Chiburnu, 13 vase mui mici de transport, din care 6 erau încărcate cu grău, cărbuni și sare, comunică dimineață în 30 pe Nuoutățile de la Sevastopol. Marți de un vapor Englez s'au arătat următoarele: Martie, lăngă marginile noastre, și rădicănd mai întăiu bandiera Austriană, căută să răpească un sac de transport Rossiean, ce merea la Eapatorie, însă, ființa fregatelor Calerta și Cavarna, eșite din port, ălade ne cere luasă de nevoi să lase răpirea, echiforgul. In alungare, căteva lovituri +e tun, însă îndepărtate, ce preschimbără atăt din o parte căt și din alta. Vapoarile noastre neînfierbăntănd mașinile, n'au pude carile fugea cu repegune, se scrie că: Vineri în 2 tur CB Ce împărtășească urmărirea dușmanului. De la Kins yr Aprilie s. v. o frecare rădicasă pavilionul Rossiean, s'au apropiet de fortereță, la o distanție mai mare de bătaia tunului și au răpit 6 vase neguțitorești. Tot în ace zi, după un raport de la Acherman, un vapor Englez, arsă un vas de transport Rossiean, după ce l'au prădat. Echipagiul însă esbutise a scăpa. T 5pu iea. Marile Muntiu, sprijinit de regisa Seraschier și de ulapale, au rădicat îngreueri în cauza publicărei fetvasei sale, fără de cafea, fermanul în favorul creținilor nu se poate da. Întru auencra au urmat numeroase conferenții, la care atăt Sultanul căt și marile Mufta au fost faă, însă, au rămas fără rezumat, marea neînvoirei acestui din stă împrotivire a Elirosului Oștirilor cerută de la Poartă, plăind adevărul, nimicește toată esenția islamismului. In 15 Martie, ce vorbesc0, pre mult fu public că, Generalul Baparvui d'Isid, privindu'și misica sa ca încheietă, și proind să rămăe mai mult în cariera diplmatică, ș'ar fi cerut rechemarea. De la Alessandriea Martie că, timpul ei rău purcederea restului trupelor ce serveșta în Tortiea; acuma însă, ar incepi a ce tru vase de vapor, turcești și două egiptene, alte trei vase de vapor Turcești au sosit ear de la Preveza, spre a ajuta la de armie, transportarea acestui corp pe O corespondenție din 26 Maprie, ds următoarrile lămuriri asupra poziției ocupa trupele franțeze numește Crananica sau Scanga. Un drum foarte bun conduce de la acest loc la Constantinopoli în căteva oare, mai la săminea indepărtare ce află de la mare, vor oi neveiți un drum, spre a se pune în comunicație cu flota din marea Neagră. Acest loc s'au ales din cauza aerului sănătos și a poziției sale cel bune, el apărără în tugul Constantinopolul. După Mapre, în acea poliție cr despre trecerea Roesienilor necre Durăre, și astă noutate cauza să o vie larmă atăt între trupele din fortăreță căt și din tabără, pentru că acolo se deprinde oarecum eveniment între cele neputintoase. Acum se pregătesc și la Calafat la o lovire estraordinară. Turzii urma cu întăririle și îndreptau trupe cu repegune din Silistrica și Rasova, spre Dobrogea. fie, armiile mai din cauza estraordinarei și îmbelșugatei ninsori, care oprește orice comunicare la teatrul rezbelului ne ce încunoștințează KB. Ti riii au egatornidir pe marginea Goesieană la Alagambari. Podmica mi Pirvili, corpusuri de observație, complesie care din 6,909 oameni infanterie, 1000 cavalerie e vor țănea în deferizină. În urmarea tratatului deosebit fineie la Constantinopoli, s'au publicat un ferman atingător de atribunalurile micste mlșini sau a tribunalurilor, vor fi denumiți de cătră Pașale. Cu toate aceste, numărul lor ai egal cu numărul membrilor turci dar este de fel însămnat în ferman incăt, toată întrebarea este, deacă acel număr Ba Din 20 Martie se scrie de la Constanzietne mapea Neagră, ce pre dusese o adăncă impresie mi care au tra după sine rezoluțiea, combina să purteadă și ea, lucru care avea să urmeze ieri. Încă, îndată acele zice ce se cunoscută de neadevărate, mi escadrele au remasca să așepte un timpt mai favorasix. Cu toate aceste, ele ăși fac ca înpedecănd pe escadra cu vasul de vapor servițiu era Ca o flotă nușie, pe aproape” ce Tenghinsc, la 9-10 adjutantul Vucotic să ambarce s'au trimis colonelul Scobotă, con- garnimme | în portul nostru. Aceste vase dușmane, de trei zile îndepărtat de margine țălege de la sine, după în sara ce în care în aur- Aceaman, se în- au plutit în golful nostru, sau de lictorii Anglo-Franțezi ar fi lipit 4 Rnpidin povată de vapor cu elise, căti, emanciarea Credin 2 (IA) și amenarc”, te număr de 7000 oameni, pa Negre, și în Asiea, de undă spre din care două a statornici După cum ce zice, noutățile de la Vidin aratarea flotei Rosiene a crede, Ce crede tinonoaică, Vineri ce la 25 un asemene respăndise ce repausează locul alee ce ce mi nu de arăta timp ce vor din 26 la întrarea mare și 20 tunuri, nu jurămăntul Raialelor, din deie. Membrii montate ca flota ea însă, că: Turul provizoriii crevorbe în compre | |