Gazeta de Moldavia, 1855 (Anul 27, nr. 1-102)

1855-10-10 / nr. 80

M4180. a . Geneza de Mordaniea ce pănlică A4 . La eavette de Moldavie parait à Ja589 Institutul Albinei, Lunea mijroica. àl'Institut de l'Abeilletensies Bundis et Mrețul abonamentului pe mană, 111 Jeudis. Prix d'abonnement, treis de. lei. A înființerilor căta 1 lei sate par année. Prix d'insertion pou rurdăl „în Vuletinul oficiense des annences piastres la ligne, et 1 Anul XXV:2 ... 52222 u ABNI 10 OCTOMVRIE. NOVITALE DIN NAUNTRU O depeșă telegrafică sosită de la Galați în 5 (17) Octombrie anunță cum că, au sosit în portul Galații 6 corăbii deșerte, încarcate s'au pornit doă, pentru Patras, și una cu 900 chile sacară pentru una cu 312 chile popușoi Hamburg. Corăbii în port se găsesc 96, prețul productelor. Grăul de iapar 318—335 lei Rila. Calitatea l mi apa de la 300-308 lei chila. Grăul arnăut 319--338. Popușoi 131—133. Sacara 216-3217, 131-4347, lei. O altă depeșă telegrafică înștiințează cum că, au sosit în 7 (19) Octomvrie în portul Galații, 4 corăbii deșerte, dar încărcate cu producturi, pornite, avănd 7507, chile trăit, pentru Sira, 3 corăbii cu 931 pentru Pira și Sira, in una cu 676 chile sacară, sau chile popușoi pentru Berghen. Corăbii în port se găsescu 95. Prețul productelor este: Grăul cărnău calitatia I-a 320 lei chila, calitatia a 2-a, 300, grăul arnăut 340 mi 360 lei chila, popușoi 130 și sacara 214 lei chila. —O de pemă telegrafică, sosită la Iași de la Varna, pe drumul Galații. Vineri la 7 (19) Octomvrie, nu aduce noutatea că, Mercuri, flota alieată s'au arătat dinaintea celor trei tării de Chimburi și le-au bombardat. Garnizoanele, cu o putere în total de 1.500 oameni, s'au supus singure; ele s'au espeduit cu 70 tunuri și generalul comandant a acelor tării la Constantinopoli. Alieații debarcară ș ocupară tăriile, iar flota au mepede au aruncat ancora la gura Dnieprului. Orzul ‘1 fran , dans la Builetin officiel 60. paies. 1855. nous NOUVELLES DE L'INTERIEUR. Une dépêche télégraphique reçue de Galatz, le 5 (17) Octobre eongant apnonse que ce jour la il était arrivée dans le port, 6 vaisseaux sur lest, et qu'il en était parti deux avec 312 kilos de maïs pour Patras, un avec 900 kilos de seigle pour Hambourg. Dans le port il y a actuellement 96 vaisseaux les prix des produits sont: Le * blé 318—335 piastres le kilo; detto première qualité et seconde qualité 300—308, piastres; le blé dur, 319 -538 piastres lé kilo, maïs 131-433 riastges; seigle 216—217 riastges; l'orge 131-1347. riastges. —Une autre dépêche télégraphique ghespe de Salatz le 7 (19) Octobre sopgant, annonce que ce jour là i était arrivé dans le port, 4 vais- 5 vaisseaux avec 759 ‘ kilos de blé pour Sira, 3 vaisseaux avec 931 kilos de maïs pour Pira et Sira etun avec 676 kilos de seigle pour Bergen. seaux sur lest, sogtis du port Les navires astuellemént sur rade, sont au nombre de 95 vaisseaux. Prix courants: Le blé 1-eghe qualité 320, 2°. qualité 300 riastghes le kilo, blé dur 340 et 360 riastg. le chilo; maïs 130, p. et seigle 214 piastres Je kilo. —Une dépêche iélégraphique, arrivée à Jassy de Varna par voie de Galatz Vendredi soir (7) 19 Octobre nous transmet la nouvelle que, Mersredi la flotte alliée arparüi devarñi les trois forts dé Kinburn et les boïnbarda. Lès zagnisons, fortes ensemble de 1,500 hommes capitulérent; on les ehredia avec 70 pièces d'artille- Les alliés débarquèrent et occupèrent les forts, et la Poite alla jetter l'ancre à l'embouchure gie et le Senugai Commandant de ces forts a Constantinople. du Dniereg. d'hiver el HE 1 PAPTPIPDHULU GD à Anrim ce mie orănduinduse S. Ca părintele Chiril, Contingentul Turcesc, care precum se anunțase urma să se ambarce spre Varna, în 27 Septemvrie au priimit un mou contra ordin Însă, ministrul de rezbel n'au fost încunoștiințat oficial de asta. GAZETA de MEAZĂZI arată că, Omer- Pașa după sosirea la Batum, adunasă acolo aproape de 15 mii oameni. El avea de scop să de și alte contrnîntrunească acest număr cu garnizonile la Vidin, Rusciuc, Șumla gen retrase din capitalie mi de aiurea. De la Vorna ce scrie că, în loc de a ce crede la o curăndă deșertare a Crimeei, ce vare mai mult din contra, în urmarea ducerei Imperatorului Alecsandru la gaze, Contingentul Anglo-Turcesc s'au îmbarcat în sfărșit pentru Cherti la 1 Octomvrie. Piraat Pașa, au purces din Constantinopoli la Crimeea, unde merge să ducă decorațiile ordinului Megidie și prezente minunate pentru Generalii an-șefi a armiei alieate. Jurnalele dizic c, armiea Carsului sufere foarte mult, ear esprimă temerea, că în curănd ce va afla desscrisorile particulare ă și presupunerea nevoită a cetăței. JURNALUL de CONSTANTINOPOLI încredințează, că Generalul Anșef a crucie pe marginile Neamaului. Generalul roșiu, rănit la 8 Septemrie, se întoarnă în Franțiea. Generalul Englez Evans ce s'au însănătoșit. va relua comanda fn contingentul Turcesc. Întărituri de cavalerie turcească, s'au espeduit de la Varna la Eupatoriea. Înființări de la Constantinopoli din 1 Constantinopoli, generalul militar din divizie Pisaar- Pașa, au purces în 29 Septemvrie la Crimeea, spre a duce Marșalului Pelisie, generalilor Simpson wi la Marmora, precum și Admiralului uidie de clasa Brivat, ordinul Meîntăea, și sabii foarte prețioase înpreună cu scrisori autografe a Sultanului, prin care le mărtursește a ca deplină mulțămire, pentru a lor purtare eroică în Erimeea. Rifaat-Pașa, au luat cu sine încă multe ore decorații, menite pentru luptătorii Se încredințează, că Sultanul este decidat a hărăzi Marșalului Pelisie, titlul și leafa unui Mușir. OBSERVATORUL TRIESTIN anunță Dardanele din 2 a curgătoarei, că Generalul Bentson Bașibuzucilor, carii s'au destituat din comanda asupra au repetat excesuri, și s'au înlocuit de cătră un alt general. acolo Scrisorile din urmă de la Constantinopoli arată că, din cele 6 vase Engleze, care se zicea că vor merge la Neapoli, din marea Neagră, numai una au trecut în marea Marmara. Noutățile de la Cars 7 Septemvrierată că, blocarea era mai strănsă de căt intre și să iasă liber. Pănă acum, Resienii n'au făcut nici o nouă mișcare în contra poliției, însă, o străng în pregul din ce în ce mai Meur. Nici o luptă n'au urmat în ziledin urmă. Proviziile Ar fi S'au anunțat în mai multe rănduri mișcarea trupelor megimp să se trimită ajutoruri, cum s'au tăet 600 Kai pentru măncare Ce zice că, sabiea menită pentru marșalul Pelisie, au prețui 710,000 lei arhul grec Antim, după cum s'au s'au decrirsat: Patrimai scris: În 2 Octomvrie s'au adunat și au ales pe Sf. Chiril, Episcopul Amasiei. Asta se privește ca cea mai deplină lovire, în înfluențiea ambasadorului Englez, M. S. Sultanul, au adresat o scrisoare de felicitație cătră generalul Simpson. GAZETA de TRIESTE, anunță după scrisori de la Constantinopoli din 17 Cent. Telegraful este gata de aite pănă la Șumla, de unde cu telul ce duce la cele alte părți a Europei Se socoate la o întămplare estraordinară, că se înpreună Crimeea și la cea întrea depemă telegraf la Constantinopoli, au fost anunțarea despre luarea Sevastopolului, și cea întrea depeptă dusă de el din Constantinopoli, au fost un ordin reprezentanții sei a anansa Imperatorului Frențezilor și Reginei de Annares, a sale felicitări. Pocica. INVALIDUL POCIEAN, arată abra perderilor au și urmat, Otomane de pe Dunăre, a pregăti aprovizionările tru 40-50,000 Franțezi, carii soși la Silisprica deacă Sire, capătul lunei Octomvrie Admiralul Strofeord părăsește marea Neagră, cu 4 vase și doă vapoare și se va înturna în marea Neliterană, după cum se dzice, spre ori și Ronde Nusai curierii nor ce ziu de la a armiei au priimit ordin de trebuitoare vor pen- cel mai tărOctomvrie arată din armiile alieate, nite mai spre că, Prezidentul consiliului pănă acum de de la a sinodul a rădica nu a ce si-au încep a lipsi; asediul Carsului, se vede nimic de perspectiva unei foamete, adusă Sultanului cătră din Paris și London, avut armiea de însă, viind, afară nu- de acest Pănă aFosieană la 8