Gazeta de Sud, iulie 2005 (Anul 11, nr. 3151-3176)

2005-07-09 / nr. 3158

Cupa UEFA Intertoto, manșa a doua, turul secund CFR Cluj și Gloria Bistrița vor să dea lovitura Meciurile din manșa a doua a turului secund al Cupei UEFA Intertoto se vor disputa astăzi și mîine. Cele două reprezentate ale țării noastre în această competiție, CFR Cluj și Gloria Bistrița, au obținut rezultate bune în tur, avînd șanse să se califice în faza următoare a competiției. CFR și Gloria țintesc turul al treilea în tur, CFR Cluj s-a impus, cu 1-0, în fața mult mai titratei formații spaniole Athletic Bilbao. Chiar dacă echipa bască nu a utilizat fotbaliștii care au dus greul în campionat, victoria elevilor lui Dorinel Munteanu trebuie totuși apreciată la justa ei valoare, mai ales că gruparea spaniolă și-a propus să ajungă în Cupa UEFA prin această competiție. Singurul gol al partidei de la Cluj a fost marcat de Tilincă, în minutul 35. După meciul de la Cluj, tehnicianul echipei spaniole, Jose Luis Mendilibar, a menționat că, în retur, Athletic Bilbao va trebui să joace cu răbdare și cu luciditate. „Pentru meciul retur va trebui să lucrăm mult la partea tactică și să jucăm cu răbdare, fără să ne pierdem cu firea. Nu putem risca să urcăm ca nebunii în atac, pentru că, dacă adversarul ar înscrie, noi am fi obligați să înscriem de trei ori, pentru a ne califica“, a explicat Jose Luis Mendilibar. Dacă va trece de Athletic Bilbao, CFR Cluj ar urma să întîlnească în turul al treilea învingătoarea dintre francezii de la Saint Etienne și elvețienii de la Neuchâtel Xamax, care au remizat în prima manșă, 1-1. Cealaltă reprezentantă a României în Cupa Intertoto, Gloria Bistrița, a pierdut, cu scorul de 2-3 (1-1), meciul disputat în prima manșă, în deplasare, în fața formației croate Slaven Belupo. Pentru echipa antrenată de Ovidiu Sabău au înscris Pereș ('34 penalti) și C. Bucur ('69), în timp ce gazdele au punctat prin 1. Gal (’45), Saranovici ('60) și Musa (’80). în urma acestui rezultat, Gloria are șanse mari să se califice în faza următoare, unde va întîlni, probabil, o fostă campioană a Spaniei și participantă în Liga Campionilor, Deportivo La Coruna, care, după victoria cu 3-0 obținută acasă în fața sîrbilor de la Buducnost, este ca și prezentă în turul trei al competiției. Programul meciurilor lată programul complet al partidelor din manșa secundă a turului al doilea al Cupei UEFA Intertoto, precum și rezultatele înregistrate în prima manșă sîmbătă: IFK Goeteborg (Suedia) - Lombard-Papa (Ungaria) 3-2, Dinaburg (Letonia) - Zalgiris Vilnius (Lituania) 0-2, Dubnica (Slovacia) - Ankaraspor (Turcia) 4-0, Pogon Szczecin (Polonia) - Sigma Olomouc (Cehia) 0-1, Sturm Graz (Austria) - Wolfsburg (Germania) 2-2, Buducnost Podgorica (Serbia-Muntenegru) - Deportivo La Coruna (Spania) 0- 3, Charleroi (Belgia) - Tampere United (Finlanda) 0-1, Athletic Bilbao (Spania) - CFR Cluj (România) 0-1 duminică: Beitar Ierusalim (Israel) - Slovan Liberec (Cehia) 1-5, Young Boys Berna (Elveția) - Lokeren (Belgia) 4-1, Gloria Bistrița (România) - Slaven Belupo Koprivnica (Croația) 2- 3, Neuchâtel Xamax (Elveția) - Saint-Étienne (Franța) 1-1, Pobeda Prilep (Macedonia) - Hamburger SV (Germania) 1-4, Lech Poznan (Polonia) - RC Lens (Franța) 1-2, Inter Turku (Finlanda) - Varteks Varazdin (Croația) 3- 4, Zlin (Cehia) - La Gantoise (Belgia) 0-1. • Daniel BISTRICEANU Tilincă (în vișiniu) speră să înscrie și la Bilbao Transferurile eșuate l-au ambiționat pe miliardarul rus Palermo a cîștigat duelul cu Inter Abramovici trage de Ronaldinho Ronaldinho (dreapta) este jucătorul Barcelonei pînă în 2014 Sepsi se află în probe la Rennes Cotidianul italian Corriere dello Sport a dezvăluit faptul că miliardarul rus Roman Abramovici este dispus, după ce oficialii clubului Chelsea au eșuat în încercarea de a-i transfera trei dintre cei mai buni jucători din lume, Șevcenko, de la AC Milan, Steven Gerrard, căpitanul lui Liverpool, și Adriano de la Internazionale, să scoată din buzunar fabuloasa sumă 120 de milioane de euro pentru efectuarea plății clauzei de reziliere din contractul lui Ronaldinho, starul campioanei Spaniei, plus 140 de milioane de euro, care constau într-un contract pe nouă sezoane. Cu toate că banii nu sunt o problemă pentru patronul „albaștrilor“ în efectuarea acestui transfer, Ronaldino a ajuns deja la un acord cu conducerea catalanilor în vederea prelungirii contractului pînă în anul 2014, lucru care ar putea împiedica mutarea jucătorului în Premier League. Pe lîngă noua înțelegere contractuală a jucătorului cariocaș ar mai trebui luată în calcul și dorința acestuia de a rămîne la Barcelona. (A.V.) CÎȘTIGA CURSURI de tenis de cîmp! GAZETA «1« SUD și Clubul Sportiv RECON oferă lunar, pentru 12 cititori fideli, cursuri gratuite de inițiere în tenis de cîmp. Cîștigătorii tragerii la sorți se vor antrena de trei ori pe săptămînă, timp de două luni, la Clubul Sportiv Recon. Pentru a participa la concurs, trebuie să completezi și să trimiți cel puțin șapte taloane, pînă pe data de 10 iulie 2005. Cu cît trimiți mai multe taloane, cu atît ai mai multe șanse de cîștig. Tragerea la sorți va avea loc pe data de 12 iulie, iar cîștigătorii vor fi anunțați în numărul din 13 iulie al GAZETEI de SUD. Cursurile vor fi organizate la Clubul Sportiv RECÜON (str. Viitorului, nr. 12, lingă Restaurantul ^ Hanul Doctorului). I TALON DE PARTICIPARE CONCURS "Cursuri de tenis de cîmp* ^ I Nume............................................................................. I Prenume..................................................................... I B.1...............................Adresă........................................... Virstă...................Telefon.. GAMETA de SUD, Sîmbătă, 9 iulie 2005 SPA RT 11 Makinwa i-a tentat pe „nerazzurri“ Silvano Martina, agentul lui Stephen Makinwa, a confirmat transferul jucătorului nigerian la gruparea siciliană Palermo. „Din cîte știu, președintele clubului Palermo, Maurizio Zamparini, tocmai a încheiat înțelegerea cu Makinwa“, a spus Martina. în primă fază, jucătorul de culoare era pe punctul de a semna un nou contract cu Internazionale Milano, însă gruparea siciliană a intrat „pe fir“, oferindu-i un salariu mult mai mare, furîndu-l practic de sub nasul nerazzurrilor. Conducătorul „vulturilor“ a promis suporterilor că vor fi foarte mulțumiți după campania de transferări, Zamparini mărturisind că se află în tratative avansate cu Galatasaray Istanbul, pentru transferul portarului Faryd Mondragon. Palermo este pe punctul de a-l pierde pe atacantul Luca Toni, dorit de Fiorrentina, dar președintele Zamparini nu este de acord cu vînzarea jucătorului. „Luca Toni trebuie să rămînă la Palermo. Avem mare nevoie de el. Dacă Fiorrentina chiar vrea să-l achiziționeze, atunci trebuie să scoată din buzunar 15 milioane de euro, altfel să-și ia gîndul de la jucător“, a spus Zamparini. Inter s-a ales doar cu Solari Argentinianul Santiago Solari va evolua începînd din sezonul viitor la Internazionale Milano, grupare cu care a semnat un contract pe trei sezoane, suma ridicîndu-se la 7,5 milioane de euro. Solari și-a trecut în palmares două titluri ale Spaniei (2001,2003), o Cupă Intercontinentală (2002), Liga Campionilor (2002) și Supercupa Europei (2002) cu Real Madrid, iar în sezonul 2004/2005 a evoluat în 27 de partide, în care a înscris trei goluri. (A.V.) Makinwa a ajuns în Sicilia Bölöni și-a extins aria de căutare László Sepsi, tînărul fundaș dreapta al echipei Gaz Metan Mediaș, se află în aceste zile în Franța, unde se pregătește alături de formația din Ligue 1, Rennes, antrenată de fostul selecționer al României, Ladislau Bölöni. „Sepsi este un jucător de doar 18 ani, convocat la naționalele de juniori și tineret ale României și, dacă transferul se va realiza, îl vom include în echipa de speranțe a clubului nostru. Deocamdată, însă, nimic nu este decis“, a declarat directorul sportiv al clubului Rennes, Pierre Dreussi. Alături de Sepsi, care va rămîne în Franța pînă la sfîrșitul acestei săptămîni. Rennes mai testează și un fundaș brazilian, Alex. (A.V.) Cu bani puțini, satisfacție maximă West Ham investește In tineri . West Ham United a obținut semnăturile a trei fundași de marcă, Paul Kowchesky de la Charlton Athletic, James Collins și Danny Gabbidon, din liga secundă, Cardiff City. înțelegerea a costat clubul peste 4.5 milioane de lire, însă conducătorii grupării consideră că au făcut o afacere bună ținînd cont de faptul că fotbaliștii se aflau pe lista de achiziții a altor grupări de top din Premier League. Managerul „ciocănarilor“, Alan Pardew, se arată încîntat de suma modică, ținînd cont de valorile achiziționate, pe care a cheltuit-o clubul. „Danny poate ajunge foarte ușor un lider pentru că are un potențial uriaș, James este de viitor și Paul este un jucător căruia nu-i mai trebuie prezentate. Cu venirea lui James și Danny știm că avem cei cinci jucători tineri de top din țară. Danny a venit la West Ham United cu o experiență uriașă comparativ cu anii pe care îi are.“ Paul Kondhesky, în vîrstă de 24 de ani, a petrecut mai mult de nouă ani la Charlton, cu o singură excepție, în sezonul 2003/04 a îmbrăcat tricoul lui Tottenham Hotspur. Mai tînăr decît Konchesky, James Collins, în vîrstă de 21 de ani, a jucat în ultimii cinci ani pentru Cardiff City, în timp ce Danny Gabbidon are 25 de ani și a jucat pentru Cardiff în ultimele cinci sezoane, dar a trecut și prin curtea celor de la West Bromwich Albion, grupare la care a jucat doi ani. (A.V.) „Bianconerzii“ o dau la întors Juve nu-l mai vrea pe Cassano Luciano Moggi, directorul general al grupării campioane din Italia, Juventus Torino, a afirmat că a renunțat la achiziționarea atacantului de la AS Roma, Antonio Cassano. „Juventus are cea mai bună linie de atac din campionat și de aceea Cassano nu ar accepta să vină aici. I-am adus pe Giannidhedda, Kovaci și Mutu și avem o echipă foarte bună. Crespo rămîne la Chelsea, Gilardino nu ne interesează, iar Arsenal l-a declarat netransferabil pe Vieira“, a spus Moggi, care a adăugat că David Trezeguet va evolua și în sezonul viitor la Juventus Torino. (A.V.) Sătul de postura de rezervă, Abbiati a părăsit pe AC Milan Genoa a dat lovitura Portarul italian Christian Abbiati completează lista de „cumpărături“ a nou-promovatei Genoa. înțelegerea celor două părți se întinde pe o perioadă de un an, cu drept de prelungire, suma cu care a fost tentat internaționalul italian ridicîndu-se la 2,2 milioane de euro. Alegerea lui Abbiati de a părăsi pe AC Milan se datorează faptului că „prindea“ foarte rar primul unsprezece, preferatul băncii tehnice fiind brazilianul Dida, situație care datează de foarte mult timp, astfel selecționarea sa la reprezentativa Italiei fiind compromisă, mai ales acum, cînd a rămas mai puțin de un an pînă la Campionatul Mondial din Germania. AC Milan a găsit și persoana potrivită pentru a-l înlocui pe Abbiati, în lotul rossonerilor facîndu-și deja apariția grecul Dimitrios Eleftheropoulos, în vîrstă de 28 de ani, care a devenit cel de-al treilea portar al echipei pregătite de Carlo Ancelotti, după Valerio Fiore. • Alexandru VÎRTOSU t