Gazeta de Sud, august 2007 (Anul 13, nr. 3789-3815)

2007-08-08 / nr. 3795

io* Steaua și Zaglebie se înfruntă astăzi, în manșa secundă a turului al 2-lea preliminar al Ligii Campionilor Aproape de grupele Champions League Liga Campionilor Steaua - Zaglebie Lubin Stadion „Steaua“, astăzi, ora 20.30 (Pro TV) Formații probabile: Steaua, Zapata - Gdanski, Goian, I. Rada, P. Marin - Rădoi, M. Rădoi, Lovin, Nicoliță Dică, Neaga. Antrenor: Gheorghe Hagi, Zaglebie: Vaclavik - G. Bartczak, Alunderis, Stasiak, Arboleda - Lobodzinski, M. Bartczak, Iwanski, Golinski - Nunes, Chalbinski. Antrenor: Czeslaw Michniewicz. Va arbitra: Mark Clattenburg (Anglia). După ce a învins la Lubin, cu 1-0, trupa lui Hagi nu vrea să scape printre degete o calificare în turul al treilea preliminar, unde va întâlni o adversară facilă, BATE Borisov. Manșa secundă a turului al doilea preliminar al Ligii Campionilor a debutat aseară, când s-au disputat patru partide, celelalte zece meciuri din această fază a competiției fiind programate astăzi. Reprezentanta României, Steaua București, va juca astăzi, de la ora 20.30, pe propriul teren, cu campioana Poloniei, Zaglebie Lubin; în prima manșă, trupa lui Gică Hagi a învins în deplasare, cu 1-0, grație golului marcat în repriza a doua de fundașul Dorin Goian. Hagi: „Calificarea nu este jucată“ Steliștii nu vor să scape printre degete o calificare în turul al treilea preliminar, unde vor întâlni, cel mai probabil, echipa din Belarus BATE Borisov, o adversară facilă în drumul spre grupele Ligii Campionilor. Gică Hagi și-a avertizat elevii să trateze cu seriozitate partida de astăzi și să gestioneze cu inteligență avantajul luat în prima manșă. „Am câștigat cu 1-0 la Lubin, dar asta nu înseamnă că meciul de la București va fi ușor. Calificarea nu este încă jucată“, a spus Hagi. La rândul său, căpitanul Mirel Rădoi crede că Steaua este favorită la calificare, însă nu o desconsideră pe Zagrebie. „La prima vedere, avem șansa să ne calificăm în turul al treilea preliminar și, apoi, în grupele Ligii Campionilor. Zaglebie joacă pragmatic, este o echipă foarte puternică. Nu are jucători de mare valoare, însă este o formație foarte organizată“, a spus Rădoi. Michniewicz. „Vom lupta până la capăt“ în ultima partidă de dinaintea confruntării cu Steaua, Zaglebie Lubin a pierdut sâmbătă, cu 0-1, pe teren propriu, în fața echipei Wisla Cracovia, în etapa a 2-a a campionatului Poloniei; în ciuda acestei înfrângeri, antrenorul echipei Zaglebie, Czeslaw Michniewicz, și-a păstrat optimismul, declarând că formația sa va trebui să profite la București de greșelile defensive pe care le va comite vicecampioana României. „Steaua și Wisla Cracovia au marcat în urma unor erori defensive. Astfel de situații vom avea și noi la București, sper să profităm. Nu este nevoie să-i motivez suplimentar pe jucătorii mei, ei știu că, dacă trec de Steaua, vor întâlni pe BATE Borisov și că, astfel, este posibil să ajungă în grupele Ligii Campionilor. Este, dacă putem spune așa, un dar din cer, așa că vor lupta până la capăt“, a spus tehnicianul polonez. Michniewicz a menționat că încă nu știe dacă va folosi la București patru sau cinci mijlocași. „Atacantul Andre Nunes este ușor accidentat, însă și Michal Chalbinski este în formă, mai e și Wlodarczyk“, a spus antrenorul echipei din Lubin. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mirel Rădoi speră să joace în grupele Ligii Campionilor i Liga Campionilor, turul 2 preliminar Aseară, după închiderea ediției, s-au jucat în manșa secundă a turului al doilea preliminar al Ligii Campionilor următoarele partide: Levski Sofia (Bulgaria) - Tampere United (Finlanda) (în tur: O-1), Beitar Jerusalem (Israel) - FC Copenhaga (Danemarca) (0-1), Zeta (Muntenegru) - Glasgow Rangers (Scoția) (0-2), Dinamo Zagreb (Croația) - Domzale (Slovenia) (2-1). în aceeași fază a competiției, astăzi sunt programate următoarele meciuri: Steaua București (România) - Zaglebie Lubin (Polonia) (în tur, 1-0), Șahtior Donețk - Pyunik Erevan (2-0), Rosenborg (Norvegia) - FK Astana (Kazahstan) (3-1), BATE Borisov (Belarus) - Hafnarfjordur (Islanda) (3-1), IF Elfsborg (Suedia) - Debrecen (Ungaria) (1-0), FK Sarajevo (Bosnia-Herțegovina) - Genk (Belgia) (2-1), Red Bull Salzburg (Austria) - FK Ventspils (Letonia) (3-0), Slavia Praga (Cehia) - MSK Zilina (Slovacia) (0-0), Levadia Tallinn (Estonia) - Steaua Roșie Belgrad (Serbia) (0-1), Șerif Tiraspol (Moldova) - Beșiktaș (Turcia) (0-1). Lucescu știe că va ajunge în faza următoare a Ligii Campionilor Șahtior, ca și calificată Formația pregătită de Mircea Lucescu, Șahtior Donețk (Ucraina), va juca astăzi acasă, în manșa secundă a turului al doilea preliminar al Ligii Campionilor, în compania echipei Pyunik Erevan (Armenia). Echipa ucraineană a câștigat prima manșă, în deplasare, cu 2-0, meci în care fundașul român Răzvan Raț a fost integralist. Tot în partida de la Erevan și-a făcut debutul la Șahtior și noua achiziție Cristiano Lucarelli, înaintea confruntării de astăzi, de la Donețk, antrenorul echipei Șahtior, Mircea Lucescu, l-a lăudat pe atacantul italian, despre care a afirmat că este un exemplu pentru toți. „Prezența lui Cristiano Lucarelli este un exemplu pentru toți, în special în ceea ce privește modul în care se pregătește pentru meciuri. Avem mulți tineri în echipă, care aveau nevoie de un exemplu. Aducându-i aici, toată lumea vede că Șahtior a ales în primul rând un om, un jucător care a făcut istorie la Livorno”, a spus Lucescu, care a precizat că nu își mai face probleme în privința calificării în turul al treilea preliminar al Ligii Campionilor. Să remarcăm că la meciul de astăzi, cu Pyunik, la Șahtior nu va evolua mijlocașul brazilian Elano, care a fost transferat în urmă cu câteva zile la gruparea engleză Manchester City, în schimbul a 12 milioane de euro. SP". RT Cupa UEFA, turul al 2-lea preliminar Oțelul joacă prima manșă la Sofia Oțelul Galați va disputa în deplasare primul meci cu Lokomotiv Sofia, din turul doi preliminar al Cupei UEFA, pe 16 august, deși inițial ar fi trebuit să joace această partidă pe teren propriu, conform tragerii la sorți de la Nyon. Motivul pentru care s-a decis inversarea datelor de disputare este faptul că echipele din Sofia Lokomotiv și ȚSKA joacă pe același stadion, iar formația la care este legitimat mijlocașul român Florentin Petre areprogramat pe 30 august meciul retur cu Omonia Nicosia, tot din turul doi preliminar al Cupei UEFA. „Nu știu dacă este un avantaj că vom juca primul meci în deplasare. Sper să ne calificăm indiferent de condiții“, a spus directorul general al grupării Oțelul Galați, Marius Stan. Partida retur dintre Oțelul și Lokomotiv Sofia se va disputa pe 30 august, la Galați. „Briliantul“ are statut de lider la echipa din Florența Mutu este favoritul lui Prandelli Cesare Prandelli, tehnicianul echipei AC Florentina, l-a caracterizat pe atacantul român Adrian Mutu ca fiind „un campion“ și a subliniat că acesta trebuie să continue să aibă o atitudine conformă cu statutul său de lider al formației „viola“. „Mutu este un om de gol, un campion. Trebuie să confirme această mare dezvoltare a sa continuând să aibă aceeași atitudine“, a spus Prandelli. Pentru a confirma spusele antrenorului său, Mutu a marcat golurile meciului câștigat duminică, de Fiorentina, cu scorul de 2-0, în fața formației de amatori Figline. „Briliantul“ a marcat primul gol din penalti, în minutul 21, în timp ce pe cel de-al doilea l-a înscris în minutul 36. Mutu a fost titular și a evoluat doar în prima parte a meciului. Prandelli vrea întăriri Cesare Prandelli mai vrea încă un mijlocaș, iar oficialii clubului AC Fiorentina oferă 18 milioane de euro pentru achiziționarea jucătorului argentinian al echipei Atletico Madrid, Maxi Rodriguez. Ziariștii spanioli susțin că Maxi Rodriguez, căpitanul formației madrilene, este dorit insistent de antrenorul Florentinei. Oficialii madrileni au refuzat deja prima ofertă a italienilor, de 15 milioane de euro, și au anunțat că Maxi Rodriguez nu este de vânzare. Diriguitorii grupării spaniole nu doresc să- l cedeze pe internaționalul argentinian pentru a nu-i irita pe suporteri, care sunt și așa dezamăgiți de plecarea lui Fernando Torres la Liverpool. Antrenorul Fiorentinei a menționat că are pentru noul sezon „20 de titulari“ și l-a lăudat pe atacantul Christian Vieri, care a fost achiziționat în această vară. „Vieri vrea să demonstreze că încă poate să joace la nivelul cu care a obișnuit. Deocamdată însă, trebuie să câștige lupta cu condiția fizică, nu vreau să riște o accidentare“, a spus tehnicianul formației „viola“. Pentru amicalul cu Turcia, de pe 22 august Pițurcă și-a convocat stranierii 9 9 Selecționerul tricolorilor, Victor Pițurcă, a anunțat ieri numele jucătorilor români legitimați la cluburi din străinătate convocați pentru meciul amical România - Turcia, programat pe Stadionul „Național“, pe 22 august, de la ora 21.00. La această partidă au fost chemați șapte „stranieri“: Cosmin Contra (Getafe CF), Cristian Chivu (Internazionale Milano), Răzvan Raț (FC Șahtior Donețk), Paul Codrea (AC Siena), Florentin Petre (ȚSKA Sofia), Ciprian Marica (VfB Stuttgart) și Adrian Mutu (AC Fiorentina). Numele jucătorilor legitimați la cluburi din țară, convocați pentru jocul contra naționalei Turciei, vor fi anunțate după disputarea meciurilor din cadrul etapei a 4-a a campionatului Ligii I. Reunirea este programată luni, 20 august, la ora 12:00, la Centrul de Fotbal Mogoșoaia. Tot la Mogoșoaia, în sala de protocol din incinta stadionului, va avea loc, la ora 11.30, conferința de presă a selecționerului Victor Pițurcă. Bayern München, în turul doi Bayern München s-a calificat luni seară în turul al doilea al Cupei Germaniei, după ce a învins, la loviturile de departajare, formația Burghausen, din liga a treia. La finalul celor 90 de minute de joc, scorul era egal 1 -1. Pentru Bayern a marcat Klose în minutul 79, în timp ce pentru Burghausen a înscris Neubert (’62). Bayern s-a impus la loviturile de departajare, cu scorul de 4-3, iar portarul Oliver Kahn a reușit să apere două lovituri de la punctul cu var. Meciurile din turul al doilea al Cupei Germaniei se vor disputa pe 30 și 31 octombrie. Moratti, încântat de Chivu Massimo Moratti, patronul campioanei en-titre a Italiei, Internazionale Milano a declarat presei din Peninsulă că nu va mai achiziționa un mijlocaș, deoarece românul Cristian Chivu poate evolua pe trei posturi: fundaș stânga, fundaș central și mijlocaș. „Nu căutăm alt mijlocaș, l-am luat pe Chivu și pentru că mi s-a spus, și știu și eu că poate juca pe trei posturi: fundaș stânga, fundaș central și mijlocaș. Ne ajung jucătorii pe care îi avem și deja am cheltuit cam mult“, a spus Morarti, în ceea ce privește eventuala achiziționare a mijlocașului brazilian Emerson, Moratti a spus: „Este un fotbalist foarte bun, dar noi îi avem pe Vieira și încă trei tineri“. 4 Pagină realizată de Daniel BISTRICEANU <