Gazeta de Sud, septembrie 2009 (Anul 15, nr. 4425-4450)

2009-09-12 / nr. 4435

'I' —— Director: Adrian VOINEA Străzile-gropi Șoferii vor să le solicite autorităților să redenumească unele dintre drumurile din Craiova. De exemplu, ei ar vrea ca bulevardul Dacia să se numească groapa Dacia, strada Mihai Viteazul să se intituleze groapa Mihai Viteazul, iar strada Dr. Victor Gomoiu, care băltește încontinuu laguna Dr. Victor Gomoiu. Și exemple sunt cu duiumul. Ideea îi aparține unui șofer din Craiovița, nevoit să se strecoare vineri cu mașina pe lângă o „cavernă“ dintr-o alee, în zona noii biserici din vecinătatea Școlii nev.32. „Trecu ăla cu betoniera și la ultima axă îi picară roțile în asfalt. Doamne ferește, că dacă picam eu... Domn’e, să nu le mai zică străzi în nomenclator, să le zică, domn’e, gropi, ca să știm și noi la ce să ne așteptăm“, a povestit Sandu. Potrivit autorităților, drumul din zona Școlii nr. 32 s-a surpat în apropierea unor cămine ale Companiei de Apă „Oltenia“ SA. „Este vorba despre niște lucrări efectuate pe aleea de acces menționată de către Compania de Apă. Probabil că materialul nu s-a tasat suficient și a avut loc o surpare. Echipele companiei vor repara drumul în această după-amiază“, a precizat purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova, Iulia Mladin. Tot vineri, un autoturism a fost gata să dispară într-o „cavernă“ de pe bulevardul Dacia, căscată tot în zona unor racorduri ale Companiei de Apă „Oltenia“ SA. Marian BĂDÎRCI Craiovenii se întreabă: avem gropi în străzi sau străzi printre gropi Abonatul GdS și-a făcut familia fericită Câștigătorul marelui premiu din această lună la Tombola Abonaților, organizată de GdS pe 10 septembrie, n-a mai obținut niciodată nimic nemuncit. Acesta susține că i-a fost greu să creadă că a câștigat premiul GdS - un calculator AMD Sempron cu monitor LCD. „Am fost plecat din localitate și m-au sunat niște prieteni să-mi spună că am câștigat. Inițial, am crezut că este o glumă. Nu am câștigat niciodată nimic. Trebuie să muncești pentru a câștiga în viață. Am venit totuși să mă conving“, a declarat Ionuț Dragoș Iorga, de 25 de ani, din Craiova, care s-a abonat la GdS luna trecută prin sistemul propriu de distribuție, pentru a-i face o surpriză bunicului său. Bunicul nu va fi însă singurul membru al familiei care se bucură de abonamentul la Gazeta de Sud. „Mai am un calculator acasă, așa că probabil pe acesta îl voi face cadou surorii mele“, a adăugat Ionuț Dragoș Iorga. Regulament Tombola Abonaților Gazeta de Sud organizează Tombola Abonaților în fiecare lună și pune în joc premii substanțiale. In timp ce abonații prin sistemul de distribuție propriu al Gazetei de Sud sunt înscriși automat la tombolă, cei care se abonează prin Poșta Română trebuie să trimită dovada plății abonamentului pe adresa redacției (Câmpia Islaz, nr. 97A). Tragerea la sorți are loc în a doua joi a fiecărei luni, la ora 14.00, la biroul de publicitate al Gazetei de Sud, situat în Craiova, vizavi de Banca Țiriac și de cinematograful Modern. Pentru o transparență sporită, la tragerile la sorți, care sunt interactive, poate asista oricine. GdS Ionuț Dragoș Iorga, din Craiova, câștigătorul marelui premiu al Tombolei GdS din 10 septembrie Nr. 4435 | 10+12 pagini | www.gds.ro | Sâmbătă - Duminică, 12-13 septembrie 2009 . Preț: 1,2 lei Moldova are președinte interimar Majoritatea democratică din Parlamentul de la Chișinău a luat act de demisia președintelui Vladimir Voronin, anunțând vacantarea funcției de președinte, și a decis ca interimatul să fie asigurat de președintele parlamentului, Mihai Ghimpu. „Nu avem guvern, nu avem președinte - suntem doar noi în parlament, care trebuie să ne asumăm responsabilitatea pentru guvernarea țării“, a spus Mihai Ghimpu. „înțelegem cu toții durerea sufletească prin care trec unii deputați - cei comuniști, dar nu putem să admitem ca în Republica Moldova să existe un vacuum de putere“, a declarat prim vicepreședintele parlamentului, Serafim Urechean, care a citit decizia de asigurare a interimatului funcției de șef de stat de către președintele parlamentului. Curtea Constituțională urmează să constate constituționalitatea acestei decizii. Newsln ME va numi un nou director general la CE Turceni Ministrul economiei, Adriean Videanu, va numi un nou director general la Complexul Energetic Turceni, în locul lui Eugen Tunanu, numit în funcție în luna martie a acestui an, a declarat vineri secretarul de stat din ME, Alexandru Pătruți. „Ministerul Economiei (ME) va da un comunicat prin care va anunța care este noul director general al Complexului Energetic Turceni“, a declarat Pătruți, fără a specifica motivele acestei decizii și nici care va fi noul șef al producătorului de electricitate. Eugen Tunam a declarat că nu i s-a comunicat încă nimic oficial. „Au mai fost discuții pe această temă. Nu pot să vă spun mai multe. Mie nu mi s-a comunicat nimic oficial de la minister“, a spus acesta. Tunaru este al doilea director general numit în funcție în acest an la CE Turceni. Din luna ianuarie 2009, Ionel Manțog a ocupat această funcție aproape două luni, până în martie, când a demisionat. Newsln Facultatea de Automatică, Calculatoare și Electronică organizează concurs de admitere în anul universitar 2009-2010 pe bază de dosar (media bacalaureat 80%, media anilor de liceu 20%) la următoarele specializări: ► Automatică și informatică aplicată: 34 buget + 25 taxă; ► Ingineria sistemelor multimedia: 9 buget + 15 taxă; ► Calculatoare (în limba română): 6 buget + 25 taxă; ► Calculatoare (în limba engleză): 2 buget + 25 taxă; ► Electronică aplicată: 9 buget + 20 taxă; ► Robotică: 5 buget + 10 taxă; ► Mecatronică: 14 taxă. Înscrierile se fac în perioada 7-15 septembrie 2009 la secretariatul facultății b-dul. Decebal nr. 107. Tel. 0251438198, pagina web: http://www.ace.ucv.ro I Titlurile zilei ACTUALITATE/ PAGINA 3 Elevă chinuită pentru că vrea să învețe Din luna iunie, o absolventă a clasei a VIlI-a din mediul rural este purtată pe drumuri de reprezentanții ISJ Dolj. Ghinioanele se țin lanț după ce fata a fost respinsă „dintr-o eroare“ la examenul de admitere la CN „Ștefan Velovan“ din Craiova ACTUALITATE / PAGINA 4 Reuniți de dor A început cu un dor. Un dor pentru anii aceia când serile veneau cu o cântare ce se prelungea până târziu, în noapte, în restaurantele din Craiova. S-a întâmplat să se reîntâlnească toți patru și să formeze Black Box Band. Acum, pe terasele din Bănie, se aud din nou coverurile și melodiile ce vor seduce mereu CULTURĂ, ISTORIE/ PAGINA 5 Craiova, un oraș boieresc „Craiova avea faima unui oraș boieresc“, mărturisea Corneliu Baba despre orașul de ieri. Paginile de jurnal, însemnările celor care au avut bucuria de a gusta din dulceața vremurilor de odinioară ne amintesc despre aceste lucruri Luni In GdS Criză de ser fiziologic Bolnavii internați sunt trimiși să-și cumpere soluții perfuzabile de la farmaciile cu circuit deschis, în timp ce acestea nu mai reușesc să se aprovizioneze cu soluții perfuzabile pentru că distribuitorii le păstrează pentru... spitale. Trimite imagini sau filme pe tema "Nesimțiți în trafic" și poți câștiga un telefon Nokia 6303 și două abonamente la Gazeta de Sud! Cum să trimiți mesajele tale: Web: www.gds.ro/reporter E-mail: reporter@gds.ro SMS/MMS: 0732.800.000 ReporterGDS Tu faci știrile. Vremea în Oltenia Vremea va fi în general frumoasă. Cerul va fi variabil și izolat vor fi condiții de ploaie. Vântul va sufla în general slab. Temperaturi minime: 11 16 ° C Temperaturi maxime: 24 29 ° C ,?,1, xP ș i AAxW Sursa: Centrul meteorologic regional Oltenia