Gazeta de Sud, ianuarie 2011 (Anul 17, nr. 4830-4853)

2011-01-14 / nr. 4839

r Director: Adrian VOINEA Nr. 4839 | 10+12+24 pagini | www.gds.ro | Vineri, 14 ianuarie 2011 | Preț: 1,5 lei Rommel, 16 ani de inchisoare Tribunalul Dolj l-a condamnat Ieri Voicu a solicitat judecătorilor aplila 16 ani și opt luni de închisoare care a articolului 320 din Legea pe Rommel Voicu, tânărul trimis micii reforme în justiție, potrivit în judecată pentru uciderea lui căreia, dacă inculpatul își reci Andrei Goreci, elev la Liceul „Tudor noaște faptele comise așa cum au Arghezi“ din Craiova. Avocata lui fost descrise de procurori în rechizitoriu, instanța îi poate aplica o reducere cu o treime a pedepsei. Magistrații au aplicat legea, dar l-au condamnat pe Voicu la pedeapsa maximă. pagina2 în timp ce Rommel Voicu era judecat de magistrați, colegii lui Andrei Goreci au arborat bannere în memoria prietenului lor I La Comentariu Războinicii politicieni români bat de ani întregi șeile acelorași cai ca să priceapă o dată și votantul cine e adevăratul vinovat pentru toate păcatele. Educația, sănătatea, siguranța cetățeanului sunt cu încăpățânare discutate în emisiunile televizate de cam aceiași actori, doar rolurile fiind schimbate. O gașcă urlă critici când e în poziție, cealaltă rânjește argumente de la înălțimea puterii. Cam la patru ani se face rocada. Există desigur și câteva teme de care se feresc cu toții. Concordia tăcerii se așterne atunci peste toți upurătorii. Ultimul exemplu elocvent: scandalul de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Pe scurt: un sistem informatic uriaș, al cărui scop lăudabil este controlul fraudelor din sistemul medical, a crăpat. CNAS aruncă responsabilitatea pe umerii uriașului producător american Oracle, în binecunoscutele condiții de corupție și incompetență românești, varianta este foarte greu de înghițit pentru noi toți. Cu toate acestea, dată fiind complexitatea subiectului, doar specialiștii în programare ar putea oferi o opinie pertinentă. Deși autoritățile duhnesc o minciună cu picioare scurte, Oracle a confirmat că lucrează la rezolvarea problemei, dar nu și că vina li s-ar datora. O relație directă cu Oracle nu există, autoritățile fiind legate contractual de una dintre cele mai importante firme românești din domeniu. Ghici ciupercă ce-i? Cât de „curate“ sunt lucrurile putem doar bănui, dar ne vom face o idee așteptând să vedem dacă autoritățile solicită sau nu despăgubiri. Există și posibilitatea ca țapul ispășitor să fie găsit în persoana președintelui CNAS, Lucian Duță, și acesta să fie demis. Oricum, suntem abia la începutul poveștii și pe ecranele patriei deja s-a încălecat pe o șa. Șau a războiului politic. Cu cât un subiect e mai complex și mai de neînțeles pentru mulți, cu atât politrucii strigă mai tare, nerăbdători în a identifica vinovatul convenabil. Dar ce peștișori tăcuți sunt ei atunci când apar subiecte mult mai limpezi și mai contondente! Exemplul vine dinspre aceeași Casă de Asigurări de Sănătate. La începutul săptămânii, președintele acesteia a declarat că ne mai ajung banii pentru sănătate până în noiembrie. E o declarație deja tradițională, dar care nu a fost niciodată suficient discutată și analizată. De ce? lată de ce. La sfârșitul lui 2007 (se încheia epoca guvernării Alianței D.A.), CNAS încheia anul cu un excedent. Financiar, pentru prima dată după mulți ani, lucrurile păreau încurajatoare în sistemul asigurărilor de sănătate. Dar veneau alegerile parlamentare din 2008 și, prin urmare, taxele pe care noi, alegătorii, trebuia să le plătim pentru asigurările de sănătate au fost reduse. Și poporul s-a bucurat, în plus, lista medicamentelor compensate a fost suplimentată, iar serviciile medicale cuprinse în pachetul de bază au fost și ele suplimentare. Și poporul din nou s-a bucurat. Ca să se bucure și oamenii de afaceri din domeniu, plafoanele farmaciilor au fost eliminate. Toată lumea era fericită, dar Casa a încheiat anul 2008 cu un miliard de lei în minus. Și 2009 era tot an electoral, și poporul trebuia bucurat așa că programele de sănătate au fost suplimentare. Guvernul s-a angajat pentru anul următor la plăți suplimentare, deși cantitatea contribuțiilor scă de Vlad MIXICH zuse consecutiv apariției crizei economice. Poporul era din nou vesel, dar Casa înregistra un nou minus de 800 de milioane de lei. în 2010, CNAS a intrat cu trei miliarde de lei datorii. Din 2007 se perindaseră la putere liberalii lui Tăriceanu, social-democrații lui Iliescu și democratliberalii lui Băsescu, în loc să elaboreze politici menite să însănătoșească sistemul medical, cu toții s-au folosit de el ca armă politică. în cei doi ani electorali, România a consumat mai multe servicii medicale decât îi permiteau veniturile din contribuțiile pentru asigurări de sănătate. Acum, vrem nu vrem, trebuie să strângem vârtos cureaua și, în timp ce politicienii se tratează în clinicile de la Viena, poporul plânge. Din cauza cui...? Nu știe noroc că există la televizor o mulțime de oameni onești care au grijă să ne arate vinovații. Scandalul de la CNAS: fumigene și cangrene 2 Titlurile zilei ACTUALITATE / PAGINA 3 Fiscul i-a sechestrat lui Mititelu acțiunile de la Universitatea Clubul de fotbal Universitatea Craiova este într-o situație critică. Are conturile blocate de fisc, este în procedură de insolvență și se află în mai multe procese cu Primăria Craiova, în plus, acțiunile pe care finanțatorul Adrian Mititelu le deține la clubul de fotbal au fost puse sub sechestru de către fiscul doljean SOCIETATE / PAGINA 5 Blocajul informatic afectează configurații Persoanele care au nevoie de adeverință de la CAS Dolj pentru a merge la medic trebuie să aștepte rezolvarea problemelor tehnice care au dus la căderea sistemului informatic al CNAS. Pentru cazurile de urgență, adeverința este eliberată ca și până acum, adică pe loc ECONOMIE/ADMINISTRAȚIE / PAGINA 6 Cine împarte Craiova? Craiova și vecinii ei nu au ajuns la nici o înțelegere în cadrul negocierilor pentru hotărârea limitelor administrativ-teritoriale Tombola abonaților 100 de lei, 1. Crețu Dumitru, Craiova, str. Sebeș, nr. 32 2. Andrei Florin, Craiova, str. Bărăganului, nr. 51 3. BNP Tone Florian Stelică, Craiova, str. A. I. Cuza, nr. 19, bloc Patria, sc. B, ap.1 4. Ungureanu Gheorghe, Craiova, str. Macului, nr. 7 5. SC DONMELY SRL, Craiova, str. Caracal, nr. 71 6. Stoenescu Aurel, Craiova, str. Muncelului, nr. 24 7. Roman Cătălin, Craiova, str. Toamnei, nr. 31 8. Ghițuleasa Săndel, Craiova, Rovine, bl. 147, ap. 5 9. Voinea Carmen Antoaneta, Craiova, Rovine, Bl. 1 23, sc. 1, ap. 18 10. Ivanovici Constantin, Craiova, str. Mihai Eminescu, nr. 8 Calculator Spătaru Marin, Craiova, Valea Roșie, bl. 30, sc. 3, ap. 4 întreținerea Vlăduț Ion, Craiova, Valea Roșie, bl. M8, ap.7 Popescu Marin, Craiova, strada Ștefan cel Mare, bl. L, sc.c, ap.11 Stanciu Eugeniu, Craiova, N. Titulescu, bl. D3, sc.l, ap.8