Gazeta de Sud, iunie 2016 (Anul 22, nr. 6449-6473)

2016-06-03 / nr. 6451

ACTUALITATE Q Vineri, 3 iunie 2016« Gazeta de Sud Sf. Mc. Luchilian, Ipatie și Paula fecioara (Dezlegare la pește) Condrea a transferat 550.000 de euro familiei Ulianei Ochinciuc Procurorii DNA susțin că, în perioada 29 aprilie - 13 mai, după ce au fost relatate în presă aspecte privind faptele săvârșite de reprezentanții Hexi Pharma, Dan Condrea a transferat sume din conturile personale în cele ale Ulianei Ochinciuc - 229.024 euro și fratelui acesteia - 320.000 de euro, în scopul ascunderii sau al disimulării originii ilicite. Procurorii DNA au dispus efectuarea urmăririi penale față de SC Hexi Pharma CO SRL pentru evaziune fiscală și spălare de bani și față de Flori Dinu, director general al firmei, pentru complicitate la evaziune fiscală. Tot în acest dosar, Uliana Ochinciuc este anchetată, sub control judiciar, pentru spălare de bani. Măsura a fost luată și față de fratele acesteia, Radu Ochinciuc, acuzat de aceeași faptă. De asemenea, procurorii au dispus efectuarea urmăririi penale față CPS Chemical Pharmaceutical Solutions LTD și Hatom Limited LTD, ambele din Cipru, pentru complicitate la evaziune fiscală și spălare de bani, și Miron Panaitescu, administrator la mai multe societăți comerciale, pentru spălare de bani, aflat în prezent în penitenciar. DNA susține că, în perioada 2008 - 2016, Hexi Pharma a evidențiat în actele contabile operațiuni fictive de intermediere a achizițiilor de bunuri, în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligațiilor fiscale și diminuării obligațiilor de plată către bugetul de stat cu o sumă estimată în această etapă a cercetărilor la aproximativ 8 milioane de lei. „Societatea înregistra achiziții de la două societăți înregistrate în Cipru, având ca obiect substanțe active folosite în procesul de producție a biocidelor. în realitate, achizițiile erau realizate de către Hexi Pharma direct de la firmele producătoare din Germania, așa cum rezultă din documentele obținute din această țară în cursul urmăririi penale. Comenzile erau realizate în România de către angajații Hexi Pharma, care se ocupau și de realizarea plăților către producători, iar produsele erau livrate din Germania direct în România“, se arată într-un comunicat al DNA transmis ieri Agerpres. Prin operațiunile menționate, susțin procurorii, societatea a înregistrat cheltuieli în cuantum de peste 53,5 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 12 milioane de euro, în condițiile în care valoarea reală a bunurilor achiziționate a fost de aproape 4,7 milioane de lei, echivalentul a peste un milion de euro. „Având în vedere caracterul fictiv al operațiunii de intermediere, diferența de preț înregistrată în contabilitate ca urmare a acestor fapte, în sumă de 48.853.031,58 lei (echivalentul a 10.858.857,8 euro) a fost sustrasă de la impozitare în mod nelegal, pentru ca societatea să nu plătească impozitul pe profit datorat. Suspecta Hexi Pharma a fost ajutată la săvârșirea acestor fapte de către persoanele juridice înregistrate în Cipru, respectiv CPS Chemical Pharmaceutical Solutions LTD și Hatom Limited LTD, societăți afiliate companiei din România, care figurau în aceste tranzacții ca intermediari cu rolul exclusiv de a diminua profitul real al societății române“, se spune în comunicat. Anchetatorii au constatat că din extrasele bancare ale acestor societăți rezultă că activitatea lor nu avea un scop comercial real, singura rațiune pentru care au fost înființate fiind realizarea circuitelor comerciale fictive. DNA menționează că la săvârșirea faptelor a participat și Flori Dinu, care a semnat un contract și acte adiționale cu societatea Harom Limited, prin care compania cipriotă a fost interpusă în mod fictiv în relația comercială cu furnizorii externi din Germania, în scopul majorării în mod nejustificat a prețului bunurilor achiziționate și a diminuării impozitului pe profit datorat; în cauză, procurorii au dispus măsura asigurătorie a sechestrului asupra bunurilor mobile, imobile și conturilor bancare dobândite prin infracțiunile de evaziune fiscală și spălare de bani, bunuri supuse confiscării speciale indiferent de identitatea proprietarului actual, după cum urmează: 2" de imobile situate în municipic. București și județul Ilfov, 32 de autoturisme, utilaje, echipamente și instalații destinate procesului de producție și conturi bancare deschise în România, Cipru, Elveția și Germania de către persoanele care au participat la săvârșirea infracțiunilor sau care au obținut beneficii în urma acestora. Mediafax Uliana Ochinciuc PUBLIREPORTAJ Cum? Intr-o societate este dificil, dacă nu chiar contraproductiv, să ierarhizezi domeniile de activitate umană. Ca într-un puzzle, indiferent de dimensiune, pentru a obține imaginea unitară, fiecare piesă trebuie să se găsească la locul său, interacționând cu cele din jur, iar lipsa uneia sau încercarea de plasare în locul nepotrivit vor împiedica obținerea tabloului complet. DACĂ ECONOMIE NU E, NIMIC NU E! Ca în orice piramidă unde trăinicia este asigurată de bază, și într-o comunitate doar economia poate, prin soliditatea ei, să asigure susținerea și dezvoltarea. Fără asigurarea locurilor de muncă care, la rândul lor, să ofere venituri decente celor angajați și familiilor lor, nu se poate spera la o viață culturală înfloritoare, la asigurarea serviciilor de sănătate sau educație la standarde europene, și, cu atât mai puțin, la activități de destindere sau divertisment în condiții de sărăcie. Doar activitatea economică este cea care generează venituri sub formă de taxe și impozite plătite de către angajați sau companii. Doar o economie prosperă generează venituri bugetare îndestulătoare din care se pot finanța servicii publice de calitate sau se pot face investiții în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii urbane. Măcar din motivele de mai sus, un program de acțiune administrativă trebuie să își stabilească drept prioritate absolută un set de măsuri și acțiuni directe și indirecte în vederea dezvoltării economice a comunității. NOI VREM RESPECT PENTRU CETĂȚENI! Din vremuri demult apuse, în România s-a cultivat mentalitatea funcționarului public că el este stăpânul ștampilelor și trebuie să se comporte ca atare. De la simpla amplasare a ferestruicii ghișeului în fața căreia cetățeanul este obligat să se înconvoaie pentru a discuta cu funcționarul așezat de cealaltă parte, confortabil, pe un scaun, până la lipsa ghișeului de informații care te obligă să faci rândul sau să apelezi la bunăvoința celorlalți pentru a afla răspuns la o întrebare banală, totul a fost conceput și practicat până în ziua de astăzi, pentru umilirea celui care își plătește onest datoriile către stat. Ceea ce vreau să impun este conștientizarea faptului că, la fel ca într-o companie privată, unde clientul este Rege, și în cazul autorității locale, cetățeanul este cel care, prin taxele și impozitele pe care le achită, plătește inclusiv salariile funcționarilor. Măcar pentru acest motiv, cetățeanul cu nevoile lui trebuie pus în centrul atenției și răsplătit cu zâmbet și solicitudine. Dezvoltarea economică a orașului și respectul față de cetățean sunt cei doi piloni de sprijin ai unei administrații responsabile. Cum? • Cu muncă și dedicație pentru interesul cetățeanului, nu al vreunui grup de interese. • Cu ținerea la ușă a politicului. Odată intrat pe ușa primăriei, un politician, indiferent de funcție, își va lăsa pe cuier haina de partid și se va bucura, ca orice alt cetățean, de aceeași atenție și solicitudine pentru rezolvarea problemei edilitare pe care o întâmpină. ♦ Cu onestitate și transparență a cheltuielilor și deciziilor; ♦ Prin stârpirea corupției și a tentațiilor de corupere, stabilind standarde de cost și de calitate pentru toate tipurile de achiziție de lucrări, prestări servicii și bunuri; • Omul potrivit la locul potrivit Funcțiile de conducere vor fi ocupate pe criterii exclusiv profesionale, iar efortul de muncă depus de fiecare funcționar va fi unicul criteriu de apreciere și promovare; • Specialiștii vor fi întotdeauna consultați, iar părerea și soluțiile lor vor cântări decisiv în decizia finală; • învățând și repetând zilnic că Cetățeanul plătește salariile! El este clientul nostru, iar zâmbetul și efortul în a-i rezolva problemele sunt în fișa postului, nu sunt opționale! • Prin asigurarea creșterii veniturilor bugetare ca urmare a dezvoltării economice și a unor cheltuieli mai judicioase guvernate de principiul „cheltuiesc din propriul buzunar"; • Banii publici vor fi drămuiți cu atenție și vor fi redistribuiți către sănătate și infrastructură de la alte capitole bugetare neimportante, cum ar fi cel al imaginii și promovării, căruia i se va aloca un buget redus la minim doar în scopul informării cetățenilor prin mass-media privind probleme de interes general; • Prin tratament egal acordat tuturor cartierelor orașului privind serviciile publice sau extinderea infrastructurii urbane, indiferent de amplasarea centrală sau la periferie, și cu atât mai puțin în funcție de „potențialul“ electoral reprezentat de numărul de voturi, mare sau mic, pe care îl poate aduce un cartier. Administrația publică deservește cetățeni, nu votanți! • Renegocierea drastică a clauzelor actualelor contracte-cadru, și chiar renunțarea la acest sistem pe măsura încetării celor în vigoare, care s-au dovedit un sistem păgubos creând obligații pe termen lung (4 ani), vezi cazul locurilor de joacă sau reabilitării străzilor, și ocolind organizarea DAN CHERCIU licitațiilor. Din punct de vedere birocratic, organizarea de licitații și contracte încheiate anual poate părea mai dificilă, însă avantajele economice legate de obținerea unor prețuri mai avantajoase și unei calități superioare compensează din plin acest aparent inconvenient; • Accesarea masivă a fondurilor europene, prin depunerea unor proiecte realiste, adaptate specificului local și cu angajarea celor mai buni specialiști în elaborarea acestui tip de proiecte. Va reuși municipiul Craiova să-și regăsească farmecul și să-și păstreze identitatea? Este la latitudinea locuitorilor săi și a celor care vor să contribuie la revitalizarea sa să încerce să-i conserve valorile și specificul, integrându-l în același timp în peisajul european. Eu vreau să se întâmple, pentru că orașul nu mai are răbdare! Dan-Adrian Cherciu Candidat de Primar al Alianței PENTRU CRAIOVA (cd. 9280)