Gazeta Învățământului, 1969 (Anul 21, nr. 976-1023)

1969-10-10 / nr. 1012

Structura anului școlar 1960-1970 în învățămîntul obligatoriu de cultură generală, în liceele de cultură generală și de artă I Școala generală și liceul de cultură generală (cursuri de zi) . Anul școlar începe la 1 septembrie 1969 și se termină la 31 august 1970. Cursurile școlare încep la 15 septembrie și se desfășoară în trei etape de muncă — trimestre — după cum urmează — trimestrul I, de la 15 septembrie pînă la 20 decembrie, după ultima oră de curs ; — trimestrul II, de la 12 ianuarie pînă la 4 aprilie, după ultima oră de curs; — trimestrul III, de la 20 aprilie pînă la 13 iunie. Pentru anul IV al liceului de cultură generală și de artă, trimestrul al II-lea se încheie la 23 mai, dată pînă la care trebuie asigurată parcurgerea materiei și recapitularea finală la fiecare obiect de studiu, conform prevederilor programelor școlare pentru anul IV.* La obiectele la care sunt prevăzute teze trimestriale, acestea se programează după vacanța de primăvară, în perioada 25 mai — 13 iunie elevii din anul IV al liceului de cultură generală și de artă se pregătesc individual, în vederea examenului de bacalaureat. Conducerile liceelor organizează în această perioadă lecții de recapitulare la obiectele prevăzute în programa examenului de bacalaureat, participarea elevilor fiind facultativă. Pentru elevii din clasele I-VII și a IX-a ale școlii generale se organizează, în perioada 15-20 iunie, vizite, excursii și pregătirea serbării de sfîrșit de an școlar în aceeași perioadă, pentru elevii vizează din clasa a VIII-a se orgaconsultații la obiectele prevăzute pentru concursul de admitere în licee și în școli profesionale. 2. In ultima săptămînă a trimestrului al II-lea sau în prima săptămînă a trimestrului al III-lea, elevii din clasele III-VII, atît din mediul orășenesc cit și din mediul sătesc, vor participa la „Săptămîna Primăverii”, organizată de Consiliul Național al Organizației Pionierilor. în această perioadă nu se întrerup cursurile. 3. Elevii din anii I-III ai liceelor din mediul sătesc efectuează activități practice în cursul anului școlar, timp de două săptămîni (5 ore de activitate pe zi), în funcție de calendarul muncilor agricole, acolo unde sunt solicitați și există condiții pentru efectuarea ei. 4. Vacanța școlară de iarnă începe în ziua de 20 decembrie, după ultima oră de curs și durează pînă la 11 ianuarie inclusiv. Vacanța de primăvară începe în ziua de 4 aprilie, după ultima oră de curs și durează pînă la 19 aprilie inclusiv. Vacanța de vară începe după serbarea de sfîrșit de an și durează pînă la 14 septembrie inclusiv, iar 5. Serbarea de sfîrșit de an scoate loc, pentru, elevii din toate clasele, în ziua de 21 iunie, lui 6. Sesiunea de vară a examenude bacalaureat se desfășoară între 18-28 iunie. 7. Concursul de admitere ln licee se desfășoară între 22 iunie și 3 iulie. Probele practice la liceele de artă și cu program special de educație fizică au loc între 22 și 24 iunie. 8. Examenele de corigență se desfășoară după cum urmează : — pentru elevii din anul IV, intre 15-17 august; — pentru elevii din clasa VIII-a a școlii generale și anul I a de liceu între 26 și 28 august. — pentru elevii din clasele IV—VII, IX ale școlii generale și anii II și III de liceu, între 1 și 5 septembrie. * 9. Examenele de diferență pentru transferare la liceul de cultură generală a promovaților clasei a IX-a a școlii generale și ai anilor I-III de la liceele de specialitate, precum și a elevilor ce trec de la o secție sau formă de învățămînt la alta, au loc între 5 și 10 septembrie. 10. Examenul de bacalaureat, sesiunea de toamnă, se desfășoară între 20 și 31 august. 11. Concursul de admitere în licee, pentru ocuparea locurilor rămase libere, se desfășoară între 1 și 10 septembrie. Probele practice la liceele de artă sau cu program special de educație fizică au loc între 28 și 30 august. 12. Concursul pentru ocuparea locurilor rămase libere la clasele II-VIII și anul II la liceele de artă, se organizează între 5 și 10 septembrie. 13. La școlile și liceele de artă se aplică aceeași structură a anului școlar ca și la învățămîntul de cultură generală, cu următoarele completări: — elevii din clasele II-VII ale școlii generale și anii I-III de liceu, în perioada 14-20 iunie, susțin examenele de sfîrșit de an la disciplinele de specialitate; — în perioada 21 iunie — 12 iulie, elevii anilor I-III ai liceelor de arte plastice efectuează practica continuă de specialitate ; — probele practice de specialitate la examenul de bacalaureat, sesiunea de vară, se susțin in perioada 25-31 mai, iar pentru sesiunea de toamnă, în perioada 17- 19 august. II. Învățămîntul seral de cultură generală 1. Anul școlar începe la 1 septembrie și se împarte în două etape de muncă — semestre — după cum urmează : a) clasele V-VIII, mediu urban — semestrul I, de la 1 septembrie pînă la 28 ianuarie inclusiv : — semestrul II, de la 9 februarie pînă la 13 iunie inclusiv. Vacanța școlară începe la 29 ianuarie și durează pînă la ‘ 8 februarie inclusiv. b) clasele V-VIII, mediu rural: — semestrul I, de la 3 noiembrie pînă la 31 ianuarie inclusiv ; — semestrul II, de la 9 februarie pînă la 30 mai inclusiv. Vacanța școlară începe la 1 februarie și durează pînă la 8 februarie; c) anii I—IV ai liceului I — semestrul I, de la 1 septembrie pînă la 28 ianuarie inclusiv ; — semestrul II, de la 9 februarie pînă la 1 — 25 mai — terminarea cursurilor la anul IV — 13 iunie — terminarea cursurilor la anii I, II și III. Vacanța școlară începe în ziua de 29 ianuarie și durează pînă la 8 februarie inclusiv. 2. Examenele de corigență pentru elevii anului IV și examenul de bacalaureat se desfășoară la aceleași date prevăzute pentru învățămîntul de zi. Pentru elevii din clasele V-VIII ale școlilor din mediul urban, clasa a VIII-a a școlilor din mediul rural și anii I—III de liceu, examenele de corigență au loc între 26—28 august, iar pentru elevii din clasele V-VII de la școlile din mediul rural, între 28-30 octombrie. 3. Concursul de admitere în învățămîntul liceal seral se organizează între 20 și 30 august. III. învățămîntul fără frecvență — de cultură generală 1. Anul școlar începe la 1 octombrie și se încheie la 30 septembrie al anului calendaristic următor. Sesiunile de examen au loc după cum urmează — sesiunea I, între 3 și 15 iauarie; — sesiunea a II-a, între 6 și 19 aprilie. 2. Examenele de corigență și examenul de bacalaureat se organizează la datele prevăzute pentru învățămîntul de zi, pentru clasele respective. 3. Concursul de admitere în anul I se organizează între 20 și 30 septembrie. * 1 *) Profesorii își vor întocmi astfel planificarea calendaristică incit să realizeze predarea materiei prevăzute în programele anului IV, precum și recapitularea acesteia, pînă la 23 mai. Structura anului școlar 1969-1970 pentru licee pedagogice și institute pedagogice de învățători și educatoare 1. Licee pedagogice de învățători și de educatoare. 1. Anul școlar începe la 1 septembrie 1969 și se termină la 31 august 1970. Cursurile școlare încep la 15 Septembrie și se desfășoară în trei etape de muncă — trimestre — după cum urmează — trimestrul I, de la 15 septembrie pînă la 20 decembrie, după ultima oră de curs; —— trimestrul II, de la 12 ianuarie pînă la 4 aprilie, după ultima oră de curs ; — trimestrul III, de la 20 aprilie pînă la 13 iunie. Pentru anul V, trimestrul al II-lea se încheie la 23 mai, dată pînă la care trebuie asigurată parcurgerea materiei și recapitularea finală la fiecare obiect de studiu, conform prevederilor programelor școlare pentru anul V. La obiectele la care sînt prevăzute teze trimestriale, acestea se programează după vacanța de primăvară, în perioada 25 mai — 13 iunie elevii din anul V se pregătesc individual pentru examenul de diplomă. Conducerile liceelor organizează în această perioadă lecții de recapitulare la obiectele prevăzute în programa examenului de diplomă, participarea elevilor fiind facultativă. 2. Practica pedagogică a anului .V la liceele pedagogice de învățători cu tema „Primele zile de școală ale copilului“, se desfășoară între 15—22 septembrie. „Practica pedagogică continuă“ începe la 16 martie și se termină la 29 martie. 3. Vacanța de iarnă începe în ziua de 20 decembrie, după ultima oră de curs și durează pînă în ziua de 11 ianuarie inclusiv. Vacanța de primăvară începe în ziua de 4 aprilie, după ultima oră de curs și durează pînă la 19 aprilie inclusiv. Vacanța de vară începe după serbarea de sfîrșit de an și durează pînă la 14 septembrie inclusiv. 4. Serbarea de sfîrșit de an școlar are loc în ziua de 14 iunie. 5. Sesiunea de vară a examenului de diplomă se desfășoară între 18—28 iunie. 6. Concursul de admitere se desfășoară între 22 iunie și 3 iulie. Vizita medicală și proba de aptitudini la muzică se vor desfășura în zilele de 22 și 23 iunie. 7. Examenele de corigență se desfășoară după cum urmează — pentru elevii din anul V, între 15—17 august; — pentru elevii din anul I, între 26—28 august; — pentru elevii din anii II, III și IV, între 1—5 septembrie. 8. Examenul de diplomă, sesiunea de toamnă, se desfășoară între 20—31 august. 9. Concursul de admitere pentru ocuparea locurilor rămase libere se desfășoară între 1—10 septembrie. Vizita medicală și proba de aptitudini la muzică au loc în zilele de 28 și 29 august. 10. Examenele de diferență de la liceul de cultură generală la liceul pedagogic, pentru ocuparea locurilor rămase libere la anul II, se susțin între 5—10 septembrie. 11. Institute pedagogice de învățători și de educatoare A. Cursuri de zi 1. Anul școlar începe la 1 septembrie 1969 și se termină la 31 august 1970. Cursurile încep în ziua de 15 septembrie, la anul II și în ziua de 1 octombrie, la anul I și se desfășoară în trei etape de muncă — trimestre — după cum urmează — trimestrul I, de la 15 septembrie (pentru anul II) respectiv octombrie (pentru anul I) pînă la 1 20 decembrie, după ultima oră de curs ; — trimestrul II, de la 12 ianuarie pînă la 4 aprilie, după ultima oră de curs ; — trimestrul III, de la 20 aprilie pînă la 13 iunie. La anul II cursurile se încheie la datele și în condițiile prevăzute pentru anul V al liceelor pedagogice. 2. Practica pedagogică a anului II, la institutele pedagogice de învățători, cu tema „Primele zile de școală ale copilului“, se desfășoară între 15 și 22 septembrie. „Practica pedagogică continuă" începe la 2 martie și se termină la 15 martie. 3. Vacanțele școlare încep și se termină la datele prevăzute pentru liceele pedagogice. 4. Sesiunea de vară a examenului de diplomă se desfășoară intre 18—28 iunie. 5. Examenele de corigență pentru elevii anului II se vor desfășura între 15—17 august, iar pentru anul I între 1—5 septembrie. 6. Examenul de diplomă, sesiunea de toamnă, are loc între 20— 31 august. 7. Concursul de admitere în anul I se desfășoară între 21 și 30 septembrie. B. Invățămint fără frecvență 1. Anul școlar începe la 1 octombrie 1969 și se încheie la 30 septembrie 1970. 2. Concursul de admitere în anul I se desfășoară între 21—30 septembrie. 3. Lecțiile practice ale candidaților se susțin în perioada 1 octombrie — 4 aprilie. 4. Sesiunea de examene are loc între 6—19 aprilie. Cursurile de pregătire pentru examene se organizează între 26 decembrie și 10 ianuarie. 5. Examenele de corigență pentru elevii anului II se desfășoară între 15—17 august, iar pentru anul I între 1—5 septembrie. 6. Examenul de diplomă, sesiunile de vară și de toamnă se organizează o dată cu liceele pedagogice. PAGINA 2 Glădirea noii școli de 10 ani se integrează armonios în perspectiva arhitectonică a cartierului Capitală Titan din Structura anului școlar 1969-1970 în învățămîntul profesional, tehnic și liceal de specialitate A. Invățămint profesional (cursuri de zi și serale). Cursurile școlare încep la 15 septembrie și se desfășoară în trei etape de muncă — trimestre — după cum urmează : — trimestrul I, de la 15 septembrie pînă la 20 decembrie, după ultima oră de curs. — trimestrul II, de la 12 ianuarie pină la 4 aprilie, după ultima oră de curs. — trimestrul III, de la 20 aprilie pînă la 13 iunie, după ultima oră de curs. Pentru anii terminali, trimestrul al III-lea se încheie la 6 iunie. Examen de promovare se va susține numai la anii curenți la instruire practică, în ultima săptămînă în care este prevăzută această activitate. Examen de absolvire. In perioada 6—13 iunie, elevii se vor pregăti individual în vederea examenului de absolvire. Conducerile școlilor organizează în această perioadă lecții de recapitulare. In perioada 15—20 iunie va avea loc examenul de absolvire. Sesiunea din toamnă se desfășoară între 15—30 septembrie. Concursul de admitere se desfășoară în perioada 6—14 iulie și 3—10 septembrie (sesiune de toamnă) — pentru toate formele de ucenicie concursul de admitere se desfășoară în perioadele : 1—10 iulie, 1—10 septembrie și 20—30 septembrie (sesiuni de toamnă) . — pentru ucenicia prin cursuri de calificare, concursul de admitere se organizează în perioada 1—10 noiembrie. Examenele de corigență se susțin în perioada 5—10 septembrie. B. Școli de maiștri (cursuri de zi și serale). Cursurile școlare încep la 15 septembrie și se desfășoară în trei etape de muncă — trimestre — astfel: — trimestrul I, de la 15 septembrie pînă la 20 decembrie, după ultima oră de curs. — trimestrul II, de la 12 ianuarie pînă la 4 aprilie, după ultima oră de curs. — trimestrul III, de la 20 aprilie pînă la 13 iunie (anul terminal) și pînă la 20 iunie anul I de la învățămîntul seral și de la învățămîntul de zi cu durata de 2 ani). Practica de vară de la 22 iunie— 8 august (anul I la învățămîntul de zi cu durata de 2 ani). Examen de absolvire: — perioada de pregătire individuală în școală 15—20 iunie ; conducerile școlilor organizează în această perioadă lecții de recapitulare: — desfășurarea examenului 22— 27 iunie și 15—30 septembrie (sesiune de toamnă). Concursul de admitere se desfășoară în perioada 3—10 septembrie și 20—25 septembrie (în cazul necompletării locurilor). Examenele de corigență, se susțin în perioada 5—10 septembrie. C. Licee de specialitate (cursuri de zi și serale). Cursurile școlare încep la 15 septembrie și se desfășoară în trei etape de muncă — trimestre — astfel: — trimestrul I, de la 15 septembrie pînă la 20 decembrie, după ultima oră de curs. — trimestrul II, de la 12 ianuarie pînă la 4 aprilie, după ultima oră de curs. — trimestrul III, de la 20 aprilie pînă la 13 iunie. Pentru anii terminali, trimestrul al II-lea se încheie la 23 mai, dată pînă la care trebuie asigurată parcurgerea materiei și recapitularea finală la fiecare obiect de studiu, conform prevederilor programelor școlare. La obiectele la care sînt prevăzute teze trimestriale, acestea se programează după vacanța de primăvară. Practica de vară (pentru cursurile de zi) se desfășoară astfel: — 15—24 iunie la liceele industriale anul I și 15 iunie—11 iulie pentru anii II și III. — 15 iunie—11 iulie la liceele agricole, anii II și III. — 15 iunie — 18 iulie la liceele economice, anii II și III. — 15 iunie — 4 iulie la liceele silvice, anii I, II și III. — 17 august — 14 septembrie la licee industriale, și sanitare, anul IV. Examenul de bacalaureat. In perioada 25 mai—13 iunie elevii din anul terminal se pregătesc individual, în vederea examenului de bacalaureat. Conducerile liceelor organizează în această perioadă lecții de recapitulare la obiectele prevăzute în programa examenului de bacalaureat. Sesiunea de vară a examenului de bacalaureat se desfășoară între 18 și 28 iunie, iar sesiunea din toamnă între 20 și 31 august. Concursul de admitere, se desfășoară în perioada 22 iunie—3 iulie și 1—10 septembrie, pentru ocuparea locurilor rămase libere. Examenele de corigență în perioadele : — 26—28 august pentru anii I (invățămint de zi și seral); — 13—16 august pentru anul IV (invățămint de zi) și anul V (învățămînt de zi și seral) — 1—5 septembrie pentru ceilalți ani de studii. Examenele de diferetnță pentru transferarea în anul II la liceul de specialitate a promovaților clasei a IX-a a școlii generale sau a anului I al liceului de cultură generală, precum și a elevilor ce trec de la o specialitate la alta, au loc între 5 și 10 septembrie. D. Școli de specializare postliceală (cursuri de zi și serale). Cursurile școlare se desfășoară în trei etape de muncă — trimestre — astfel: — trimestrul I, de la 15 octombrie (anul I) sau 15 septembrie (anul II) pînă la 20 decembrie, după ultima oră de curs. — trimestrul II, de la 12 ianuarie pînă la 4 aprilie, după ultima oră de curs. — trimestrul III, de la 20 aprilie pînă la 6 iunie (anii terminali — invățămint de zi și seral) și 20 iunie (anii curenți), după ultima oră de curs. Practica de vară (pentru cursurile de zi) de la 22 iunie — 25 iulie. Examen de absolvire: — în perioada 8—20 iunie elevii se pregătesc individual în vederea examenului de absolvire. Conducerile școlilor vor organiza lecții de recapitulare — în perioada 22 iunie—27 iunie și 15—30 septembrie (sesiune de toamnă) se va desfășura examenul de absolvire. Concursul de admitere se desfășoară în perioada 25—30 septembrie și 5—10 octombrie (în cazul necompletării locurilor). Examenele de corigență : între 5—10 septembrie. Sesiune științifică cu tema„Romantismul românesc și romantismul european“ ln zilele de 27 și 28 septembrie a.c. a avut loc la Sibiu, în sala „Astra“, o sesiune științifică pe țară cu tema „Romantismul românesc și romantismul european“, organizată de Societatea de științe filologice. La lucrările sesiunii au participat peste 500 de profesori de limba română, de limbi străine și literatură universală, cercetători și cadre universitare din întreaga țară. Au fost de față prof. univ. Alexandru Malaci, membru corespondent al Academiei, vicepreședinte al Societății de științe filologice, prof. univ. Jean Livescu, membru corespondent al Academiei, rectorul Universității București, prof. univ. Al. Dima, membru corespondent al Academiei, directorul Institutului de istorie și teorie literară „G. Călinescu“, reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat. După cuvintul de deschidere, rostit de prof univ. Alexandru Bălăci și după salutul rostit în numele forurilor locale de către tov. Ioan Prică, secretar al Comitetului județean P.C.R. Sibiu au fost pezentate comunicări care s-au referit atît la problema romantismului românesc și a romantismului european, cit și la tratarea acesteia in lecții și în manualele școlare. Prin valoarea comunicărilor și diversitatea punctelor de vedere, prin prestigiul participanților și prin buna organizare a sesiunii la care și-a adus o contribuție esențială filiala Sibiu, sprijinită de organele locale, aceasta a constituit una dintre cele mai reușite acțiuni inițiate de societate în ultimii ani. Menționăm îndeosebi, pentru înalta lor țintă științifică, lucrările „Clasicismul în romantismul românesc“ de prof. univ. D. Păcurariu, „Romantismul european în trăsăturile lui dominante“ de prof. univ. Al. Dima, „Considerații asupra începuturilor romantismului german“ de prof. univ. Jean Livescu, „Romantismul francez și romantismul românesc“ de prof. univ. N. I. Popa, „Romantismul rus și romantismul românesc" de conf. univ. Tamara Gane, etc., ca și interesantele comunicări privind cuprinderea și tratarea fenomenului romantic în paginile manualelor de română, de limbi literatură străine și de literatură universală, prezentate de prof. Maria Fanache (Sibiu) și prof. univ. I. Brăiescu. De altfel, comunicările sesiunii avea ecou și dincolo vor de momentul acesteia, pentru că ele vor putea fi consultate de profesori într-un volum ce va fi publicat sub egida Societății de științe filologice, cu sprijinul forurilor locale din Sibiu. Programul sesiunii a fost completat printr-un recital de poezie romantică românească și universală prezentat de artistul emerit Dan Nasta, prin vizionarea spectacolului cu piesa „Richard al III lea“, printr-o vizită la muzeul Brukenthal, prin excursii la Rășinari — unde a fost vizitată casa memorială „O. Goga“ și muzeul sătesc — și în Mărginimea Sibiului, unde au fost vizitate obiective de interes folcloric și etnografic. Acordarea diplomei de onoare unor case ale pionierilor Cu prilejul primei consfătuiri organizate de Consiliul Național al Organizației Pionierilor cu directorii caselor pionierilor din țară, pentru merite deosebite in activitatea de educare și instruire a pionierilor și școlarilor s-a acordat diploma de onoare a Consiliului Național al Organizației Pionierilor caselor pionierilor din Bistrița, Brașov, Cîmpulung Moldovenesc, Cîmpulung (Argeș), Cluj, Craiova, Constanța, Galați, Iași, Medgidia, Sibiu, Timișoara și Tg. Mureș. Expoziție școlară cu tema „Evoluția scrisului românesc“ Recent, cadrele didactice ale Liceului nr. 2 din Dej au organizat o expoziție care, prin tematica și conținutul ei, a trezit un interes deosebit nu numai în rîndurile oamenilor școlii, ci și ale altor locuitori din localitate. Titlul expoziției este „Evoluția scrisului românesc“. In vitrine special confecționate sînt prezentate, în original sau în fotocopii, tipărituri din secolele XVI, XVII, XVIII și XIX, manuscrise, acte originale, reviste și ziare. Printre lucrările de deosebită valoare prezentate în expoziție se numără o tipăritură a lui Coresi, Cazania lui Varlaam, Predicile lui Petru Maior, Lexiconul de la Buda, Biblia lui Inocențiu Micu Klein, Evanghelia de la Rîmnic, un poem de 245 de versuri al lui Ștefan Ilarion Grămăticul, tipărituri din Dej, Rîmnic, Buzău, Horezu, Sibiu etc. Prof. PETRU SAPLACAN Dej Reintîlnire cu școala și satul Legăturile de nezdruncinat care îl fac pe om să nu uite niciodată locul natal i-au chemat, după 25 de ani, pe cei plecați din comuna Șutești, județul Brăila, să se întâlnească din nou in satul și la școala lor. Fostul lor coleg Aurel Maltin, azi directorul școlii din comună, le-a urat bun venit, iar învățătorul pensionar George Ivănescu (care cu două zile in urmă împlinise 70 de ani), a urcat la catedră și a strigat catalogul. Apoi „elevul“ Gheorghe Bozoi, în prezent economist, a fost „ascultat“ la matematică. Răspunsul lui a cuprins cifre care ilustrează limpede dezvoltarea satului. De la 1200 de case, acesta a crescut la 2000 de case, mărindu-se cu 4 ulițe. Școala de astăzi are 52 de cadre didactice în loc de 6, care erau în trecut. Numărul elevilor a trecut de 1000, ceea ce impune să se construiască și un al patrulea corp de școală, lângă cele trei existente. Au apărut în sat profesii necunoscute altădată : zootehnician, brigadier, tehnician, inginer, economist merceolog. Locuitorii lui posedă peste 1800 aparate de radio și peste 100 de televizoare. După amiază, absolvenții de acum un sfert de veac s-au întîlnit cu locuitorii satului în sala căminului cultural, povestindu-le drumul pe care l-au parcurs în viață. TRAIAN BADULESCU Corul sindicatului invățămint din Iași la televiziune In seara zilei de 6 octombrie, corul Sindicatului invățămint din Iași a prezentat la Televiziune un reușit spectacol coral. A impresionat în mod deosebit măiestria cu care au fost interpretate o serie de piese, în special „Sara pe deal“ și „Voința neamului“. Ne bucură noua performanță a ieșenilor, îi felicităm și așteptăm ca și alte coruri ale sindicatelor din invățămint să le urmeze exemplul. N.R.L. — Sesiune de lichidare Ministerul învățămîntului aduce la cunoștința celor interesați că profesorii, învățătorii și educatoarele în funcție la data de 15 martie 1969 care nu au obținut definitivarea în invățămint — fie că au fost respinși de 3 ori la acest examen, fie că din diferite motive nu s-au prezentat la el și au pierdut astfel dreptul să-l mai dea — se vor putea prezenta, în mod excepțional, la sesiunea de lichidare, organizată în acest scop în vacanța de primăvară a elevilor din anul școlar 1969/1970; înscrierile pentru această sesiune urmează să se facă prin direcțiunile școlilor, la inspectoratele școlare județene. Inspectoratele școlare județene (municipiul București), după verificarea dosarelor candidaților înscriși vor efectua inspecțiile speciale în trimestrele I și II ale anului școlar 1969—1970 Examenul se va desfășura după programele în vigoare pentru examenul de definitivare în invățămint.