Gazeta de Transilvania, 1840 (Anul 3, nr. 1-52)

1840-08-25 / nr. 35

(SPREVERN ALPOTA TOIE). prițul acestu Foi din -a cu Foea pentru minte inimă și literatură este pe un jumătate de an cu poșta F. DA AAMIARONCIA. MȘgasnov. 25, Așușșut. 21. 14cr., fără poștă 24. ucr. org. Pentru înștiințări se plătesc pănă la 6 rânduri 8 cr. de aciîncue 1 cr. argint de Un rund.- JMUVG .N A4.34.1), - Transilvannia. Brașov. 22 sug. Lăudata prin jurnale și de publicuri demoasela Augusta cote împ. cântăreață la curtea rusească, sosind aici în 20 lug. are de gând a da în 24 un concert. - Dănțuitorii spaniolești Camprulevi și damele Manuela și Lopes încă poseră la noi; de aici, producânduse mai întâiu în măiestria lor, vor trece la București. - stricaria ce au făcut someșul la Ciumj o au prețuit la 50.000 f. v. v. Nenorociții pănă acum puțin ajutoriu în bani căpătară. 250 F. v. v. dela un bărbat generos necunoscut” veniți, 169 f. ve. dobândiți prin două produceri teatrale. Sânt sumele cunoscute, iar suma ce se va aduna prin colecția ce într'adins pentru ajutoriul nenorociților se face, încă nu e știută. Morile Clujului încă tot nu îmblă; această împregiurare dădu prilej unor sfărnezi fără conștiință sufletească, a ridica prețul unei ferdele (16 cupe) de făină de cucuruz la priț de 2 f. 8 cri v. v. atunci, când ferdela de cucuruz, care măcinată dă cu patru cupe mai mult, se vinde numai cu 1 f. 40 cri, însă astfel cu de sfărnzire nu rămase neprigonită de polițaiul cetății. Țara Româneacă. Relație de lucrările Cinstitului Departament al trebilor din lăuntru, urmate în cursul acestor din următrii ani, și înfățișate Cinstitei Obșteștii adunări. (urmare.) Pentru Maghistraturi. Maghistraturile de prin capitalele julețelor, precum și ale Bucureștinor, îndeplinind îndatoririle puse asuprăle prin Regulamentul orășenesc, o au silit totdauna prin cât mijloacele le au ertat, și la căte privesc spre înfrumustețare, curățenia, și întregimea orașelor, și de a regula articolele de întâia trebuință cu a se vinde în cel mai putin cos scăzut preț, bune la calitate, și cu îndestulă înbilșugare, și mai vârtos în acest după urmă an, când productul grăului priimind un preț foarte însemnat, s'a ecsportat însemnată sumă, și din aceasta și aprovizionare orașelor au întâmpinat greutăți, și prețul păinei a trebuit a se urma după analoghia vânzări lui, aceste, nu mai puțină silință au pus și asupra străngirii veniturilor lor, din care, după ce au săvârșit fiecare în curgerea acestor trei ani feluri de înfrumusițări cu ale lor capitaluri și au întocmit comande de foc, luminarea orașelor, tocminduși cele mai multe și doctori prin orașe pentru căutarea săracilor și a abstanților din închisorile poliției lor, au și rezervă în casele lor suma de lei 462,146, par. 15. lAeemene și conitiile tărgurilor le prin julețe, cu acieși orânduială purtânduse, au și acelea la rezervă în casele lor suma