Gazeta Transilvaniei, 1858 (Anul 21, nr. 1-76)

1858-09-18 / nr. 61

Mo. Ga. Brasiovu, Gazeta ese de doe ori pe sertemana, adesa: Mercurea si Sambeta, Edea candu se va rpte. Poetiulu loru este pe 1 anu 10 fi. pe diumetate anu 5 f. m. e. inlaintrulu Monarehiei. Hi Pentru tieri straine 7 f. pe 1 sem., si pe anulu intregu-14 f. Se prenumera la toate postele s. g. cum si la toti cunoscutii nostri DD. corespondinti. Pentru serie „petit“ So sul a 5 si. mc. 3.48. TRANSSILVANII. Inș 538 si Monageria Austriaca. Ragrea ofisioasa. Nr. 20746/3092. 4858. ESCRIERE DE CONCURSU. Prin decisiunea împărătească a Maiestatei Sale c. p. apostolice din 26. Augustu a. c. se fundară pentru Marele Principatu alu Ardealului patru locuri noue de fundăciune de statu în academia teresiană, cu o dotațiune anuale de cinci sute fiorini, și una sută fiorini mon. convent, ca adausu la îmbrăcăminte. Spre a concure pentru aceste locuri de fundăciune sunt competinți toți tinerii ce se ținu de Ardealu. Peziciunile în privința aceastea au a se stlica cătră înnaltulu ministeriu c. r. de interne, exe însă au a ce așterne celu multu pănă în 15. Optombre a.c. au acestu gubernământu, mi trebue să fiă instruite cu atestatulu de botezu, de altuire și de sănătate, apoi cu toate atestatele școlastice, pe lăngă aceasta au să cuprindă și dechiărarea, cum că competitorii sunt în stare, și voru a purta spesele secundari de peste anu cam dela 190 fr. pănă la 200 fr. m. c. din propria avere. Dreptu vârstă normale pentru concurenți este determinatu anulu alu optulea împlinitu, eari alu patrusprezecelea netrecutu. Sibiiu, pn 17. Septembre 1858. Dela gubernământulu c.r. din Ardealu, tâmplare de a căștiga unu stipendiu Halerianu, se lapădă de prlea fundăciune; cari pentru scăderi trupești sunt nedarnice de a presta aa unu servitu, seu de ași însăma trebuinciosulu nutremântu cu lucrulu măneloru. Vârsta competitoareloru ape ci ce dovedească prin atestatulu de botezu, moralitatea prin atestate dela parohii locali, ocăderile trupului cu atestate doftoricești, celelalte recerute seu motive ale peticiunei au să fiă documântate cu corespunzătorele documinte legali. Peticiunile au să dis stilisate cătră înaltulu ministeriu c. p. de interne, imi celu multu pănă la 15. Optombre a. c. așternute la acestu gubernământu. Sibiiu, în 16. Septembre 1858. Dela gubernământului. Nr 1 din Ardealu. K amp Nr. 2074413090 eh 1858. ESCRIERE DE CONCURSU, pentru cuprinderea celoru patru etipendie de provisiune Haleriane, ce se fundară din nou pentru candidate (parte femeiescă) din Marele Principatu alu Ardealului. Maiestatea Sa c. r. apostolică cu prea 'nalta decisiune din 26. Augustu a. c. cu scopul de a ce împărtăși firele remase de amploiați și militari meritați și în Marele Principatu alu Ardealului de binefacerea stipendieloru de provisiune Haleriane, ce costă pentru celelalte țeri ale împerăției, ca înduratu prea grațiosu a funda patru stipendie de aceste de provisiune, căte cu doze cgre fiorini m. c., pentru candidatele din Marele Principatu alu Ardealului, și a demănda, ca în ceea ce privește la condițiunile pentru căștigarea acestoru stipendie de proviziune, a căroru concesiune ș'a reservat'o Maiestatea Ca, să remănă în tăriă normele de fundăciune, ce costă în privința aceasta. După aceste sunt chiămate la aceasta uiele acele ale amploiațiloru de statu din Marele Principatu alu Ardealului, ce se află fără de mijloace, și sunt cu merite, fiă ei nobili au nenobili, cari fiie 1) au trecutu de 24 de ani; 2) au nume bunu în privința purtărei; 3) cari se tragu din părinți lipsiți de averi, seu cu puțină stare, și ele încă se află de asemenea în stare de peavere; 4) Carins ce folosescu de altă fundăciune, seu au în L.26. Augustu ECKPIEPE DE CONCURSU, pentru Răspinderea a celoru patru prebende (premende) de fundăciune Haleriane, we ce fundară din nou de pentru candidate din Marele Principatu alu Ardealului. Maiestatea Sa c. r. apostolică cu prea 'nalta decisiune din a se împărtăși fiele remase de amploiați și militari meritați și în Marele Principatu alu Ardealului de binefacerea prebendeloru de fundăciune Haleriane, ce costă pentru celelalte țeri prea grațiosu bani ce privește la căștigarea acestoru prebende, de s'au înduratu de patru sute fior. m. c, pentru candidatele din Marele Principatu alu Ardealului, și a demănda, ca în ceea pentru a căroru concesiune s'a reservat'o Maiestatea Ca, ce rămănă în tăriă normele de fundăciune, ce costă în privința aceasta. După aceste sunt chiămate la căștigarea unoru notoelu de premânde fiiele acele părinți nobili (nemeși) din Marele Principatu alu Ardealului, ai căroru părinți aflatu, op ce află în servire civili c. r. celu puținu în categoriă au n'au fostu ofițeri de statulu majoru, să fiă, celu puținu căpitani cu o escelente prestare de servițu. Deupă precizatele calități de nobilitate și de categoriele servitului părintescu suplicanta, spre Haleriană: - întâmplarea Rugămințile pentru căștigarea de a fi a unora calificată pentru căștigarea unei prebende Haleriane, trebue 1) să fie trecută de optsprezece ani; 2) să fie cunoscută, că are o purtare bună, morale; 3) să fiă de părinți fără de avere, seau numai cu puține mijloace înzestrați, mi ea însași ci fiă fără de avere; 1) cs pu ce afle în folosirea altei fundăciuni, sau să ce lapede de aceea, în căștiga o prebendă astfelu de prebende, au să cuprindă documintele legali despre referințele de mai susu, mi spre luarea pu mai d'aprope considerăcu ne a peziciuniloru, trebue să se înșire în acele chiaru și deosebitele merite ale tatălui și împregiurările, dacă părinții se mai află încă în vieță, ve foloase tragu aceia, au candidatu dela statu, au dela alte fundăciuni, cătu de mare este numerulu frăținiloru, Nr. 2074413090 ex 1858, c. a. c., p. aptuali, cu scopu ale împerăției, s'a afunda patru prebende căte condițiunile de consimi pn servnțele c.r. militari, de cumva nu'su au să fiă fostu