Graiul Sălajului, septembrie 2020 (Anul 31, nr. 7147-7169)

2020-09-11 / nr. 7156

ACTUALITATE | | ____ Vineri -11 septembrie 2020 r) www.graialsanjalai.ro GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro | | ^ Florin Florian și Ionel Ciunt și-au prezentat proiectele pentru județ și municipiu l. Alina Rad în cadrul unei conferințe de presă pe care au susținut-o joi, 10 septembrie, candidatul PSD la președinția Consiliului Județean, Florin Florian, și candidatul PSD la Primăria Zalău, Ionel Ciunt, și-au prezentat programele și principalele obiective pe care le au, în cazul în care vor câștiga competiția electorală din 27 septembrie. Sănătate, drumuri mai bune, educație, viață mai sigură Florin Florian, candidatul PSD pentru funcția de președinte al Consiliului Județean, spune că pornește la drum cu obictive clare, precise, realizabile, cuprinse într-un program coerent, și bazându-se pe o echipă capabilă și profesionistă. Prioritatea la numărul unu o reprezintă sănătatea, spune Florin Florian, motiv pentru care în planurile sale figurează, printre altele, continuarea investițiilor la Spitalul Județean de Urgență Zalău, dotarea acestuia cu un centru medical mobil care să se deplaseze cu prioritate în comunele fără medic de familie, atragerea de cadre medicale pentru specializările deficitare, înființarea unei structuri de paliație în cadrul unității spitalicești, dar și crearea unui serviciu destinat consultării online a rezultatelor analizelor medicale de laborator. O altă prioritate o reprezintă dezvoltarea și îmbunătățirea rețelei de drumuri a județului, spune Florin Florian. Sunt cuprinse aici modernizări pentru o serie de drumuri aflate în administrarea Consiliului Județean, transformarea unor drumuri comunale în drumuri județene tocmai pentru a putea fi reabilitate, creșterea gradului de conectivitate între localitățile din județ, prin utilizarea de fonduri europene, guvernamentale sau fonduri proprii. Educația este o altă prioritate a mandatului său, dacă va ajunge președinte al Consiliului Județean, a afirmat candidatul PSD. Un accent deosebit se va pune, a explicat Florin Florian, pe îmbunătățirea condițiilor și a programelor pentru învățământul special, continuarea și dezvoltarea parteneriatelor cu agenții economici pentru învățământul dual, sprijinirea și finanțarea proiectelor inițiate de Consiliul Județean al Elevilor, asigurarea accesului la internet în unitățile de învățământ din zonele unde această facilitate nu există. Sprijin va fi acordat și fermierilor sălăjeni, spune Florin Florian. Pentru a veni în ajutorul lor, candidatul propune crearea unui centru pentru colectare și depozitare intermediară și valorificare produse agricole și non -agricole ale fermierilor sălăjeni, în scopul de a ușura interacțiunea acestora cu potențialii cumpărători, dar și pentru a elimina intermediarii. Candidatul spune că a identificat deja locația, pe raza localității Sărmășag. Va fi înființat, de asemenea, susține Florin Florian, un departament cu personal specializat care să se ocupe de nevoile fermierilor din județ, în contextul în care, de multe ori, informații care le-ar putea fi extrem de utile ajung la aceștia cu întârziere sau chiar deloc. O administrație județeană transparentă, digitalizată și cu birocrație mai puțină figurează, de asemenea, în programul candidatului PSD, alături de proiecte care vizează protejarea mediului, sisteme moderne de monitorizare a traficului, accesarea de fonduri europene pentru utilizarea energiilor regenerabile, realizarea unui sistem antigrindină în județ, sprijinirea proiectului de aducțiune a apei de la Gilău în 42 de comune sălăjene, conservarea patrimoniului cultural, dezvoltarea de activități care să încurajeze o viață sănătoasă. «Decidem împreună pentru Sălaj”, spune Florin Florian, care promite să consulte sălăjenii în stabilirea priorităților privind proiectele finanțate din bugetul județului. Parcare supraetajată in spatele Primăriei Zalău Candidatul PSD la funcția de primar al Zalăului, Ionel Ciunt, spune că va insista, dacă va mai câștiga un mandat, pe dezvoltarea orașului cu fonduri europene. Pe lângă continuarea proiectelor demarate, Ionel Ciunt spune că administrația pe care o va conduce va atrage bani europeni pentru organizarea transportului public la nivel periurban (Zalău și comunele Meseșeni, Hereclean, Mirșid și Crișeni) pentru a veni în sprijinul agenților economici care au nevoie de forță de muncă, dar și al celor care sunt nevoiți să facă naveta pentru a ajunge la serviciu, pentru sisteme inteligente în transportul public și managementul parcărilor, managementul inteligent al energiei în clădirile publice, renovarea clădirilor în vederea îmbunătățirii eficienței energetice, sisteme smart în gestionarea activității de relații cu publcul în Primăria Zalău și alte servicii subordonate. Pe lista proiectelor apare și smart economy - o hartă interactivă cu terenuri pentru investiții, incubator de afaceri inovatoare și industrii creative. Ionel Ciunt spune că, pentru o viață sănătoasă în municipiu, dar și pentru o comunitate sănătoasă, per ansamblu, va continua înființarea de cabinete medicale școlare moderne, va dezvolta sistemul de asistență medicală la domiciliu, va oferi sprijin familiilor tinere, va ajuta mediul de afaceri pentru crearea de noi locuri de muncă. Candidatul PSD afirmă că are în plan să asfalteze toate străzile din municipiu, acest proiect urmând a fi derulat după ce, pe străzile unde va fi introdusă canalizarea sau modernizată rețeaua prin proiectul derulat de Compania de Apă, vor fi finalizate lucrările. Vor fi amenajate, de asemenea, noi culoare de mobilitate urbană. Ionel Ciunt și-a luat angajamentul ca, în cazul în care ajunge din nou primar, să invite în fața Consiliului Local următorii doi clasați în alegeri pentru ca aceștia să prezinte câte un proiect pe care îl consideră important pentru comunitate, iar dacă vor trece de votul consilierilor, municipalitatea le va finanța. Un alt proiect al candidatului PSD îl reprezintă amenajarea unei parcări supraterane în spatele clădirii primăriei. Strada Unirii va fi pietonizată, deci locurile de parcare de aici vor dispărea, în contextul în care, oricum, în zona centrală sunt insuficiente. Ionel Ciunt spune că parcarea supraetajată din spatele primăriei ar urma să fie amenajată înainte de începerea lucrărilor pe strada Unirii, tocmai pentru a oferi o alternativă celor care sunt nevoiți să parcheze în centrul orașului. (p) Măeriște în care se poate Vasile Lazăr și echipa PNL continuă proiectele pentru dezvoltarea comunei Vasile Lazăr, alături de echipa PNL Măeriște a reușit, în ultimii ani, să ducă la bun sfârșit o serie de proiecte importante pentru comunitate, proiecte realizate cu finanțare europeană, prin programe guvernamentale sau din bugetul propriu, în privința infrastructurii de transport, au fost asfaltate drumurile DC 98 Criștelec (4 km), DC 99 Mălădia (3,5 km), DC 105 Giurtelecu Șimleului (1,5 km) și străzile din comună în proporție de 86%. Totodată, s-a lucrat la două poduri rutiere peste râul Crasna, în localitatea Măeriște și Giurtelecu Șimleului. Nici domeniul cultural-educativ, sportiv și recreativ nu a fost ignorat de edilul liberal. Astfel, a fost construită o grădinița în Giurtelecu Șimleului, au fost reabilitate școlile din comuna Măeriște, s-a construit căminul cultural în Giurtelecu Șimleului, iar cele din Măeriște, Uileacu Șimleului, Criștelec și Doh au fost reabilitate. O sală de sport în Măeriște, precum și terenuri de sport în Giurtelecu Șimleului, Uileacu Șimleului și Criștelec au fost, de asemenea, amenajate. Pentru cei mici, administrația locală a construit spații de joacă în Măeriște, Giurtelecu Șimleului, Uileacu Șimleului și Criștelec, iar în Măeriște a fost construit sediul Centrului de Informare Turistică. Iluminatul public a fost modernizat prin implementarea tehnologiei LED, iar pentru locuitorii din Doh au fost executate patru foraje la mare adâncime. De asemenea, cu finanțare europeană, au fost achiziționate un buldoexavator și lama de deszăpezire. Actualmente, sunt în curs de implementare o serie de alte proiecte deosebit de importante pentru locuitorii comunei precum alimentare cu apă în comuna Măeriște și rețele de distribuție în satele Măeriște, Giurtelecu Șimleului, Criștelec, Uileacu Șimleului , Doh, Mălădia (fază de licitație pentru execuție), urmând, firesc, rețeaua de canalizare în comuna Măeriște. S-au făcut demersuri pentru modernizare străzi, iar finanțarea este deja aprobată prin Ordinul Ministrului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației. în satul Mălădia este modernizat și extins Căminul Cultural (lucrare în execuție), iar prin finanțare europeană va fi implementat proiectul Wi-Fi pentru accesul gratuit la internet. Pe termen mediu, Vasile Lazăr și echipa PNL, își mai propun să implementeze proiectul de alimentare cu gaz în satele comunei Măeriște (în cadrul Asociației A.D.I. Barcăul, care cuprinde comunele Nușfalău, Marca, Valcău de Jos, Boghiș, Plopiș, Bănișor, Ip, Camăr, Carastelec, Măeriște), precum și asfaltarea drumurilor de exploatație agricolă în toate satele aparținătoare comunei Măeriște. Pentru aceste proiecte există deja depuse solicitări de finanțare. “Le sunt profund recunoscător locuitorilor comunei Măeriște pentru sprijinul și încrederea de până acum! Am realizat împreună lucruri frumoase în toate satele comunei și îmi doresc ca acest parteneriat onest să-l continuăm și în perioada următoare ! Le mulțumesc anticipat acelora care, la alegerile din 27 septembrie, mă vor mandata, prin vot, pentru a rămâne în serviciul lor, la primărie! Continuăm împreună!’’, declară Vasile Lazăr, primarul comunei Măeriște. Comandat de PARTIDUL NAȚIONAL LIBERAL, filiala Sălaj Executat de: SC World Wide Bitcom SRL Cod Unic de Identificare AEP: 21200012 Dinu Ianeu Salajanu PReșEDINTELE CONSIUUUJI , JUDEȚEAN SĂLAJ jgj