Hajdúsámson - Sámsoni Hírlap, 2017 (23. évfolyam, 1-6. szám)

2017-10-01 / 5. szám

II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI HÍREI A kirándulást előkészítő órák előzték meg, melyeken a tanulók megismerked­hettek Erdély történelmével, Románia magyar lakta vidékeinek életével, a mai magyarság elhelyezkedésével, életmód­jával, lakosainak számával. Az öt napos tanulmányi kirándulás érintette a Székely-, és Csángó-föld legjellegzetesebb vidékeit. Megtekintettük Nagyszalontán az Arany János Emlékmúzeumot, Marosvásárhelyen a várat. Útközben beugrottunk Szovátára, a Medve-tóhoz. A Bucsin-tetőn (1287 m) keresztül elértük Gyergyószentmiklóst. Itt felkerestük a 48-as, és a II. Világhá­borús emlékhelyeket. A Gyimesi-hágón áthaladva a Csángóföld következett. Gyimesbükknél található a Rákóczi-vár, itt található az az emlékhely, ahol a Rá­­kóczi-szabadságharc, az 1848/49-es sza­badságharc, az I. és II. Világháború hőse­ire emlékezhettünk. Este találkoztunk a Hidegségben helyi diákokkal, a gyerekek hamar összebarátkoztak. Kölcsönösen műsorral kedveskedtek egymásnak. Az ismerkedés zárásaként átadtuk itthonról hozott ajándékainkat, melyet a csángó gyerekek nagy örömmel fogadtak. Más­nap az esztena-látogatáson mindenki belekóstolhatott a sajt- és túrókészítés rejtelmeibe, megismerve a csángó embe­rek szokásait, mindennapi életét. Aznap délután elzarándokoltunk Csíksomlyóra, mely a katolikus vallású székelyek híres Mária-kegyhelye, búcsújáróhelye és szellemi életének több évszázados köz­pontja. Minden pünkösdkor itt zajlik a híres csíksomlyói búcsú. A kora esti órák­ban érkeztünk meg Székelyudvarhelyre, ahol a szállás elfoglalása után a városban sétálva, többek között, a Székely támadt várat, a főtéren a szoborparkot, Szent Miklós -hegyi római katolikus templomot, s a mellette álló igen impozáns Tamási Áron Gimnáziumot csodálhattuk meg. Másnap a magyarok egyik szent helyére látogat­tunk a Madarsi-Hargitára. 1801 m magas­ságból tekinthettünk le magyarságunk bölcsőjére. Délután Tamási Áron és Orbán Balázs síremlékét kerestük fel, majd tettünk egy élvezetes sétát Korondon. Hazafelé útba ejtettük Segesvárt. A vár megtekintésén kívül megnéztük azt a helyet, ahol a segesvári­ csatában elesett Petőfi Sándor. A legfontosabb emlékhelye­ken koszorúval és nemzetiszínű szalag elhelyezésével emlékeztünk meg törté­nelmünk, ma már határon túli esemé­nyeiről. Köszönjük a támogatást az Emberi Erőforrások Minisztériumának! Jakubecz Sándor igazgatóhelyettes „Székelyföldi hazajárók a történelem nyomán" HATÁRTALANUL! -program • HAT-17-2017-00115 Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek. HATÁRTALANUL! 2017. SZEPTEMBER 6-ÁN ÉLMÉNYBESZÁMOLÓVAL EGYBEKÖTÖTT ÉRTÉKELŐ ÓRÁVAL ZÁRULT A HAT-17-2017-00115 SZÁMÚ PÁLYÁZATUNK. ENNEK KERETÉBEN ÖT NAPOS ERDÉLYI KIRÁNDULÁSON VEHETETT RÉSZT ISKOLÁNK 40 HETEDIKES TANULÓJA. B3-~ta(^ jr-T11<>17»!»Fii*y-) f.'y-0•■ %'■ ■ ;••?%... BHrffjfflyP?PírípyTyff|y|jj É EMUI KI ERÚEOHRMOR MINISZTÉRIUMA talanul!