Siófok - Siófoki Hírek, 2019 (32. évfolyam, 1-12. szám)
2019-11-01 / 11. szám
11 adatokat tekintve a 7. helyet foglalja el. Országos jelenség, hogy bár csökken a látogatószám az irodákban, ezzel szemben viszont a betérő vendégek egyre jobban igénylik a személyre szabott, egyedi ajánlatokat, melyek átadására személyesen nyílik nagyobb lehetőség. 2019-ben látogatószám-emelkedés mutatkozott február, április, július, augusztus és szeptember hónapokban a korábbi év adataihoz képest, és a legkiemelkedőbb hónap a július volt, amikor 9601 vendég tért be az irodába. Az irodába betérő vendégek elsősorban a városról elérhető információkat, a programlehetőségeket keresik. Jelentős a város látnivalóival való ismerkedés, illetve a rendezvények iránt megmutatkozó érdeklődés. Idén nyáron az MTÜ országos általános iskolásoknak szóló kampánya, a „Kajla kampány" is élénkítette az iroda forgalmát. Az idei évben az MTÜ legfőbb célkitűzései között szerepel a Tourinform irodahálózat megújítása, melynek részeként a siófoki iroda is új külsőt kapott, és a tervek szerint 2020 nyarára már egy teljesen új belsővel várják a betérő vendégeket. A Siófoki Fürdőegylet és a Tourinform iroda a városi marketing keret szakmai felelőse, melynek alapját a turisztikai és marketing trendek adják, illetve a Siófok 2020 turizmusfejlesztési program. A szakmai hátteret a képzett munkatársak jelentik, akik természetesen fontosnak tartják, hogy naprakészek legyenek a turisztikai és városmarketing témákat, trendeket illetően is. Ezért a csapat 2019-ben is olyan eseményeket vett részt, mint a Magyar Marketing Fesztivál konferencia, a Turizmus gála, az Utazás kiállítás szakmai napja vagy épp az országos turisztikai fejlesztésekről szóló workshopok, TDM konferenciák, az MTÜ Digitális Turizmus konferenciája és egyéb képzések. Természetesen különböző delegációkat is fogadott az iroda a külföldi kapcsolatok erősítése érdekében. A Marketing Fővárosa 2018 cím elnyerésének köszönhetően idén Siófokon házigazdaként köszöntöttük az országos városmarketing konferencia résztvevőit is, majd 2019-ben ismét sikeresen elnyertük a városnak a Marketing Fővárosa címet. Az idei évben is részt vettünk a Balatoni Turizmus Szövetség által életre keltett Nyitott Balaton kampányban, mely azt hivatott bizonyítani, hogy a Balaton régió, azon belül is Siófok egy egész évben látogatásra érdemes úti cél. A 2016-ban elfogadásra került siófoki középtávú turisztikai koncepcióban található Siófok 2020 turizmusfejlesztési program koordinálására létrehozott munkacsoport az idei évben is havi rendszerességgel ült össze a város turizmusának érdekében, melyben a Tourinform iroda aktív operatív szerepet vállal. A programban célul kitűzött imázsváltás (Siófok mint családbarát úti cél) sikerének mérésére a Fürdőegylet létrehozott egy kvantitatív kérdőívet, hogy megtudjuk, a tudatos városmarketing kommunikációval, melyet 2016 óta végez a város a Fürdőegylet szakmai kivitelezésével, milyen irányba alakította Siófok város imázsát, és hogy valóban jó irányba tartunk-e a Siófok brand megalkotásához. A Fürdőegylet és a Tourinform iroda szakmai segítségével év elején elkészült Siófok város 2019. évi marketing stratégiája, valamint költség- és ütemterve. A 2018-as Siófok50 kampány után 2019-ben a „siófoki élményígéretekre" került a hangsúly, melyek négy évszakon, négy szezonon át tematikusan vezetik végig a város célcsoportját a turisztikai kínálaton. A kiemelt turisztikai termékek állnak a középpontban, amelyek minőségi tartalomba ágyazva, specifikus csatornákon keresztül jutnak el a célközönséghez. Az aktív és sport-, a gasztro-, a rendezvény-, a kulturális és a családbarát turizmus termékekkel továbbra is a minőségi turizmus fejlesztése a cél, illetve az, hogy Siófok egyre szélesebb körben és egyre nyomatékosabban legyen ismert családbarát úti célként. Mind a saját, mind a fizetett oldalakon történő megjelenést tekintve a legfőbb cél a minőségi tartalom megosztása, hiszen nagyon fontos elemmé vált a tartalom az online marketing világában, középpontba került ezen élményígéretek kommunikálása, a sztorik megosztása. Kiemelt figyelmet kapnak tehát idén a Siófokról megjelenő szöveges, képi és videós tartalmak is, melyek szintén előre meghatározott stratégia mentén készülnek az év során. A városmarketing kommunikáció elemei közé tartoznak a hetente megjelenő PR cikkek is, valamint az országos és SIOFOKHIREK__ NOVEMBER