Siófok - Siófoki Hírek, 2019 (32. évfolyam, 1-12. szám)

2019-11-01 / 11. szám

11 adatokat tekintve a 7. helyet foglalja el. Országos jelenség, hogy bár csökken a látogatószám az irodákban, ezzel szemben viszont a betérő vendégek egyre jobban igény­lik a személyre szabott, egyedi ajánlatokat, melyek átadá­sára személyesen nyílik nagyobb lehetőség. 2019-ben látogatószám-emelkedés mutatkozott február, április, július, augusztus és szeptember hónapokban a korábbi év adataihoz képest, és a legkiemelkedőbb hónap a július volt, amikor 9601 vendég tért be az irodába. Az irodába betérő vendégek elsősorban a városról elérhető informá­ciókat, a programlehetőségeket keresik. Jelentős a város látnivalóival való ismerkedés, illetve a rendezvények iránt megmutatkozó érdeklődés. Idén nyáron az MTÜ orszá­gos általános iskolásoknak szóló kampánya, a „Kajla kam­pány" is élénkítette az iroda forgalmát. Az idei évben az MTÜ legfőbb célkitűzései között szerepel a Tourinform iroda­hálózat megújítása, melynek részeként a siófoki iro­da is új külsőt kapott, és a tervek szerint 2020 nyarára már egy teljesen új belsővel várják a betérő vendégeket. A Siófoki Fürdőegylet és a Tourinform iroda a városi mar­keting keret szakmai felelőse, melynek alapját a turisztikai és marketing trendek adják, illetve a Siófok 2020 turizmus­fejlesztési program. A szakmai hátteret a képzett munka­­társak jelentik, akik természetesen fontosnak tartják, hogy naprakészek legyenek a turisztikai és városmarketing té­mákat, trendeket illetően is. Ezért a csapat 2019-ben is olyan eseményeket vett részt, mint a Magyar Marketing Fesztivál konferencia, a Turizmus gála, az Utazás kiállítás szakmai napja vagy épp az országos turisztikai fejlesz­tésekről szóló workshopok, TDM konferenciák, az MTÜ Digitális Turizmus konferenciája és egyéb képzések. Ter­mészetesen különböző delegációkat is fogadott az iroda a külföldi kapcsolatok erősítése érdekében. A Marketing Fővárosa 2018 cím elnyerésének köszönhetően idén Sió­fokon házigazdaként köszöntöttük az országos városmar­keting konferencia résztvevőit is, majd 2019-ben ismét sikeresen elnyertük a városnak a Marketing Fővárosa címet. Az idei évben is részt vettünk a Balatoni Turizmus Szövetség által életre keltett Nyitott Balaton kampány­ban, mely azt hivatott bizonyítani, hogy a Balaton régió, azon belül is Siófok egy egész évben látogatásra érdemes úti cél. A 2016-ban elfogadásra került siófoki középtávú turiszti­kai koncepcióban található Siófok 2020 turizmusfejlesz­tési program koordinálására létrehozott munkacsoport az idei évben is havi rendszerességgel ült össze a város turizmusának érdekében, melyben a Tourinform iroda aktív operatív szerepet vállal. A programban célul kitű­zött imázsváltás (Siófok mint családbarát úti cél) sikeré­nek mérésére a Fürdőegylet létrehozott egy kvantitatív kérdőívet, hogy megtudjuk, a tudatos városmarketing kommunikációval, melyet 2016 óta végez a város a Fürdő­egylet szakmai kivitelezésével, milyen irányba alakította Siófok város imázsát, és hogy valóban jó irányba tartunk-e a Siófok brand megalkotásához. A Fürdőegylet és a Tourinform iroda szakmai segítségével év elején elkészült Siófok város 2019. évi marketing straté­giája, valamint költség- és ütemterve. A 2018-as Siófok50 kampány után 2019-ben a „siófoki élményígéretekre" került a hangsúly, melyek négy évszakon, négy szezo­non át tematikusan vezetik végig a város célcsoportját a turisztikai kínálaton. A kiemelt turisztikai termékek állnak a középpontban, amelyek minőségi tartalomba ágyazva, specifikus csatornákon keresztül jutnak el a célközönség­hez. Az aktív és sport-, a gasztro-, a rendezvény-, a kultu­rális és a családbarát turizmus termékekkel továbbra is a minőségi turizmus fejlesztése a cél, illetve az, hogy Siófok egyre szélesebb körben és egyre nyomatékosabban le­gyen ismert családbarát úti célként. Mind a saját, mind a fizetett oldalakon történő megje­lenést tekintve a legfőbb cél a minőségi tartalom meg­osztása, hiszen nagyon fontos elemmé vált a tartalom az online marketing világában, középpontba került ezen élményígéretek kommunikálása, a sztorik megosztása. Ki­emelt figyelmet kapnak tehát idén a Siófokról megjelenő szöveges, képi és videós tartalmak is, melyek szintén előre meghatározott stratégia mentén készülnek az év során. A városmarketing kommunikáció elemei közé tartoznak a hetente megjelenő PR cikkek is, valamint az országos és SIOFOKHIREK__ NOVEMBER

Next