Vác - Váci Napló, 2011 (20. évfolyam, 52-104. szám)
2011-11-22 / 93. szám
8 Váci Napló Kitüntették a Tourinform két váci munkatársát Országos Tourinform találkozón jártak a váciak November 14-15. között került megrendezésre az Országos Tourinform Találkozó, melynek idén Gárdony volt a házigazdája. A találkozón a turisztikai szakma jeles képviselői vettek részt, köztük a váciak is. Az eseményen a helyi Tourinform két munkatársát is kitüntették. A találkozó első napja szakmai konferenciával indult, mely keretén belül a köszöntőket követően oklevelek kerültek átadásra a Tourinform hálózat munkatársai részére. A váci Tourinform két munkatársa is - Mészáros Zsuzsanna és Kovács Zita - kimagasló szakmai munkájáért a Magyar Turizmus Zrt elismerésében részesült. Ezt követően a konferencia zártkörűen folytatódott a szakma számára, itt vitatták meg a jövő évi marketingstratégiát, napirenden volt a Tourinform hálózat megújítása és racionalizálása. Fennállásának 30 éve alatt a Tourinform rendszer 142 tagból álló hálózattá nőtte ki magát. A jelenleg közel félszáz irodát számláló Tourinform hálózat felét önkormányzatok, negyedét közalapítványok, negyedét régiós szervezetek tartják fenn. A mai kor kihívásainak megfelelve a további mennyiségi növekedés helyett sokkal inkább a minőségi megújulás igénye került előtérbe. Január elsejétől bevezetésre kerül az új névhasználati kézikönyv, mely fontos újdonsága lesz, hogy a kritériumoknak való megfelelés szerint bevezetik a minősített, illetve átlagos Tourinform iroda kategóriát. Mártonná Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt belföldi igazgatója elmondása szerint a minősített kategóriától elvárt feltételeknek bőven megfelel a hálózatból jelenleg is legalább 40-45 iroda, s hogy a többieket is ösztönözzék a minél színvonalasabb szakmai munkára, a minősített Tourinformok számára további plusz előnyöket kínálnak majd. A találkozó másnapján szakmai kiránduláson vehettek részt a szakemberek, ez alkalomból bemutatásra kerültek a Velenceitó környékének látnivalói. Három busszal és egy 15 fős kerékpáros csoporttal járták végig a következő turisztikai objektumokat: a pályázati forrásból megvalósult Dinnyési Templomkert Hagyományőrző Turisztikai Központot, a megújult Gárdonyi Géza Emlékházat, a Velencei-tavi Galériát, az Agárdi Pálinkafőzde és Látogatóközpontot, az Agárdi Gyógy- és Termálfürdőt, a Simon Panzió és Borászatot, a Velence Resort & Spat, a Pákozdi Katonai Emlékparkot. A váci Tourinform munkatársai sok hasznos szakmai tapasztalattal, új szakmai kapcsolati tőkével tértek haza, melyet beépítve a mindennapi munkájukba a váci regionális turisztikai szervezet és a Tourinform iroda fejlődésének érdekében tudnak hasznosítani. (munkatársunktól) Középen Papp Ildikó, a Tourinform Vác vezetője, jobbra Mészáros Zsuzsanna, balra Kovács Zita látható a képen Újságot olvasni tudó magyarokra számít a karitatív akció A felnőtt magyar lakosság legalább 50 százaléka idén nem olvasott el egyetlen könyvet se. Közel 20 százalékra tehető azok száma, akik egyetlen napilapot sem vettek a kezükbe. Ezeknek az embereknek a segítségére valószínűleg nem számíthat a Mikulásgyár, amely idén a rendszeresen olvasó, tájékozott emberek támogatásával próbálja előteremteni működési feltételei egy részét. Saját termékét, az úgynevezett Kívánságport, valamennyi nagyváros újságárusainál, az Alexandra könyvesboltjaiban és 500 postán is meg lehet vásárolni - olvasható a Mikulásgyár közleményében. Idén hetedik alkalommal rendezik meg Európa egyik legnagyobb jótékonysági akcióját, amely december 9. és 21. között országszerte 14 plázában, minden postán és a főhelyszínen, a budapesti Felvonulási téren várja a tartós élelmiszereket, tisztító- és tisztálkodási szereket, játékokat, könyveket. A rendezvény működési költségeinek előteremtése még nem fejeződött be, ezért a karitatív akció most saját terméket dobott piacra. A Kívánságpor elnevezésű csomagocskát olyan helyeken szerettük volna árusítani, ahol gyakorta megfordulnak a szociálisan érzékeny, "a sorok közt is olvasni tudó" emberek. Ilyen helyek az újságos standok, könyvesboltok és posták - közölte Zsolnai Endre, a rendezvény főszervezője. Hogy ezeken a helyeken beszerezhető legyen a mindössze 250 forintba kerülő kívánságpor, arra is szükség volt, hogy az országban 350 újságos standot üzemeltető LAPKER Kft, a 85 könyvesbolttal rendelkező Alexandra Könyvkiadó és a Magyar Posta egész menedzsmentje fontosnak tartsa azt a fajta társadalmi szerepvállalást, amely ma még sajnos, nagyon kevés hazai vállalkozás vezetőjének természetes - tette hozzá Es Kovács Péter, a Mikulásgyár sajtófőnöke. Mint mondta, 2005 óta minden év decemberében felállítják a Felvonulási téren azt a gigantikus karácsonyi ajándékelosztócentrumot, ami látványos elemekkel és szórakoztató attrakciók közepette fogadja a lakosság adományait és azonnal továbbítja a rászorulóknak. Ebben nagy segítséget nyújt az idén 130 éves Magyar Vöröskereszt és a Magyar Posta, a Mikulásgyár hivatalos szállítója. Az évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Mikulásgyár 2010-ben félmilliárd forintot is meghaladó értékben gyűjtött adományt, ezzel mintegy 161 ezer rászorulónak segített Magyarországon, sőt néhány száz doboz adományt még a szomszédos országok magyarlakta településire is eljuttatott. Az élelmiszer-, tisztítószer-, ruha- és játékadományok 96-97 százalékát magánszemélyek hozták a Mikulásgyárba. A nemzetközi élelmiszerláncok egyike sem hozott nagyobb adományt Európa egyik legnagyobb karitatív akciójára, a hazánkban mélyszegénységben élő, éhező nagycsaládok - ebből adódóan rengeteg gyermek - megsegítésére.