Vác - Váci Napló, 2011 (20. évfolyam, 52-104. szám)

2011-11-22 / 93. szám

8 Váci Napló Kitüntették a Tourinform két váci munkatársát Országos Tourinform találkozón jártak a váciak November 14-15. között ke­rült megrendezésre az Or­szágos Tourinform Találko­zó, melynek idén Gárdony volt a házigazdája. A találko­zón a turisztikai szakma je­les képviselői vettek részt, köztük a váciak is. Az ese­ményen a helyi Tourinform két munkatársát is kitüntet­ték. A találkozó első napja szak­mai konferenciával indult, mely keretén belül a köszöntőket kö­vetően oklevelek kerültek át­adásra a Tourinform hálózat munkatársai részére. A váci Tourinform két munkatársa is - Mészáros Zsuzsanna és Kovács Zita - kimagasló szakmai mun­kájáért a Magyar Turizmus Zrt elismerésében részesült. Ezt követően a konferencia zártkörűen folytatódott a szak­ma számára, itt vitatták meg a jövő évi marketingstratégiát, na­pirenden volt a Tourinform há­lózat megújítása és racionalizá­lása. Fennállásának 30 éve alatt a Tourinform rendszer 142 tag­ból álló hálózattá nőtte ki ma­gát. A jelenleg közel félszáz iro­dát számláló Tourinform háló­zat felét önkormányzatok, ne­gyedét közalapítványok, negye­dét régiós szervezetek tartják fenn. A mai kor kihívásainak meg­felelve a további mennyiségi nö­vekedés helyett sokkal inkább a minőségi megújulás igénye ke­rült előtérbe. Január elsejétől be­vezetésre kerül az új névhasz­nálati kézikönyv, mely fontos új­donsága lesz, hogy a kritériu­moknak való megfelelés szerint bevezetik a minősített, illetve át­lagos Tourinform iroda kategó­riát. Mártonná Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt belföldi igazgatója elmondása szerint a minősített kategóriától elvárt feltételeknek bőven megfelel a hálózatból jelenleg is legalább 40-45 iroda, s hogy a többieket is ösztönözzék a minél színvo­nalasabb szakmai munkára, a minősített Tourinformok számá­ra további plusz előnyöket kí­nálnak majd. A találkozó másnapján szak­mai kiránduláson vehettek részt a szakemberek, ez alkalomból bemutatásra kerültek a Velencei­tó környékének látnivalói. Há­rom busszal és egy 15 fős ke­rékpáros csoporttal járták végig a következő turisztikai objektu­mokat: a pályázati forrásból megvalósult Dinnyési Temp­lomkert Hagyományőrző Tu­risztikai Központot, a megújult Gárdonyi Géza Emlékházat, a Velencei-tavi Galériát, az Agár­di Pálinkafőzde és Látogatóköz­pontot, az Agárdi Gyógy- és Termálfürdőt, a Simon Panzió és Borászatot, a Velence Resort & Spat, a Pákozdi Katonai Em­lékparkot. A váci Tourinform munkatár­sai sok hasznos szakmai tapasz­talattal, új szakmai kapcsolati tőkével tértek haza, melyet be­építve a mindennapi munkájuk­ba a váci regionális turisztikai szervezet és a Tourinform iroda fejlődésének érdekében tudnak hasznosítani. (munkatársunktól) Középen Papp Ildikó, a Tourinform Vác vezetője, jobbra Mészáros Zsuzsanna, balra Kovács Zita látható a képen Újságot olvasni tudó magyarokra számít a karitatív akció A felnőtt magyar lakosság leg­alább 50 százaléka idén nem ol­vasott el egyetlen könyvet se. Közel 20 százalékra tehető azok száma, akik egyetlen napilapot sem vettek a kezükbe. Ezeknek az embereknek a segítségére való­színűleg nem számíthat a Miku­lásgyár, amely idén a rendszere­sen olvasó, tájékozott emberek tá­mogatásával próbálja előteremte­ni működési feltételei egy részét. Saját termékét, az úgynevezett Kívánságport, valamennyi nagy­város újságárusainál, az Alexand­ra könyvesboltjaiban és 500 pos­tán is meg lehet vásárolni - olvas­ható a Mikulásgyár közleményé­ben. Idén hetedik alkalommal ren­dezik meg Európa egyik legna­gyobb jótékonysági akcióját, amely december 9. és 21. között országszerte 14 plázában, minden postán és a főhelyszínen, a buda­pesti Felvonulási téren várja a tar­tós élelmiszereket, tisztító- és tisztálkodási szereket, játékokat, könyveket. A rendezvény műkö­dési költségeinek előteremtése még nem fejeződött be, ezért a karitatív akció most saját termé­ket dobott piacra. A Kívánságpor elnevezésű cso­magocskát olyan helyeken szeret­tük volna árusítani, ahol gyakorta megfordulnak a szociálisan érzé­keny, "a sorok közt is olvasni tudó" emberek. Ilyen helyek az újságos standok, könyvesboltok és posták - közölte Zsolnai Endre, a rendez­vény főszervezője. Hogy ezeken a helyeken be­szerezhető legyen a mindössze 250 forintba kerülő kívánságpor, arra is szükség volt, hogy az or­szágban 350 újságos standot üze­meltető LAPKER Kft, a 85 köny­vesbolttal rendelkező Alexandra Könyvkiadó és a Magyar Posta egész menedzsmentje fontosnak tartsa azt a fajta társadalmi sze­repvállalást, amely ma még saj­nos, nagyon kevés hazai vállalko­zás vezetőjének természetes - tet­te hozzá Es Kovács Péter, a Miku­lásgyár sajtófőnöke. Mint mondta, 2005 óta min­den év decemberében felállítják a Felvonulási téren azt a giganti­kus karácsonyi ajándékelosztó­centrumot, ami látványos elemek­kel és szórakoztató attrakciók közepette fogadja a lakosság adományait és azonnal továbbít­ja a rászorulóknak. Ebben nagy segítséget nyújt az idén 130 éves Magyar Vöröskereszt és a Ma­gyar Posta, a Mikulásgyár hiva­talos szállítója. Az évről évre egy­re nagyobb népszerűségnek ör­vendő Mikulásgyár 2010-ben fél­­milliárd forintot is meghaladó ér­tékben gyűjtött adományt, ezzel mintegy 161 ezer rászorulónak segített Magyarországon, sőt né­hány száz doboz adományt még a szomszédos országok magyar­lakta településire is eljuttatott. Az élelmiszer-, tisztítószer-, ruha- és játék­adományok 96-97 százalé­kát magánszemélyek hozták a Mikulásgyárba. A nemzetközi élelmiszerláncok egyike sem ho­zott nagyobb adományt Európa egyik legnagyobb karitatív akci­ójára, a hazánkban mély­szegény­ségben élő, éhező nagycsaládok - ebből adódóan rengeteg gyer­mek - megsegítésére.

Next