Heti Budapest, 1990. január-június (2. évfolyam, 1-24. szám)

1990-01-19 / 1. szám

FÓRUM Török István (177-1222):­­ Az éjszakai járatok pluszkiadások, mert mindig üresen járnak. Például a 36- os villamos. Két-három em­ber ül a villamoson napköz­ben is. Válasz: Az éjszakai köz­lekedést nem elsősorban a gazdasági szempontok hatá­rozzák meg, hanem az, hogy a városban legyen ebben az időszakban is bizonyos alapszintű tömegközlekedé­si ellátás. Az éjszakai há­lózat kibővítésére azonban - éppen gazdasági okokból - valóban nem gondolhatunk. (A konkrét példát, tehát a 36-os villamost, a BKV-val külön megvizsgáltatjuk, és amennyiben a térségben más utazási alternatíva adódik, szóba kerülhet az éjszakai forgalmának meg­szüntetése.) A 163-0895-ös telefon­­számról: - A Várban járnak ezek a kicsi buszok, ahol ingyen utaznak a kül- és belföldiek. Olyan jól megy nekünk, hogy nem szedünk pénzt senkitől rá? Válasz: A budapesti tö­megközlekedés díjszabása is­mert a külföldiek előtt is (idegen nyelvű hirdetmények útján), ez vonatkozik a vári kisbuszok használatára is. Az itteni ellenőrzés megszigorí­tásával lehetne eredményt el­érni, a nehézséget az idegen nyelv használata okozza. A BKV jegyellenőrei között nagyon kevés az idegen nyel­ven tudó személy, és ez az esetenként szükséges eljárást megnehezíti. Meggyőződé­sünk azonban, hogy az itt esetleg elmaradó bevétel ki­sebb kárt okoz a városnak, mint a Vár területére kocsi­val behajtó külföldiek által okozott környezeti problé­mák. Ezt is mérlegelni kell ebben az esetben. Nagy János (162-7497): - Úgy gondolom, hogy jobban meg tudnám szer­vezni a tömegközlekedést, mint a BKV. Lenne ötletem arra, hogy a 4-es, 6-os villa­mos mehetne körforgalom­ban, a piros 7-es útvonalát is meg kellene változtatni stb. Válasz: Köszönjük a fő­városi tömegközlekedés szervezéséhez adott ajánla­tát, kérjük, hogy konkrét ja­vaslatait (a telefonon közöt­ieknél kissé részletesebben) juttassa el a BKV közleke­dési főosztályára. A 134-8234-es telefon­számról:­­ Este 9 óra után jönnek­­mennek a teljesen üres 13-as és 28-as villamosok, 2-5 percenként. Nem lehet alud­ni. Ez pazarlás. Meg kell szüntetni. Válasz: A 13-as és 28-as villamosok késő esti sűrű közlekedésével kapcsolatos bejelentését továbbítjuk a BKV-nak, közösen megvizs­gáljuk a bejelentés konkrét hátterét. Más esetekben azonban szeretnénk azt kér­ni, hogy konkrét időpontok és esetleg az úgynevezett járműpályaszámok feltünte­tésével adjon információt, mert így hatékonyabb lehet a kivizsgálás is. Herbert Mátyás (180- 0430): - Nem kell megkérdője­lezni a tömegközlekedést! Válasz: A tömegközle­kedés megkérdőjelezése fel sem merülhet Budapesten, sőt a forgalomszervezési koncepciónk értelmében a tömegközlekedés járművei­nek lehetőség szerint priori­tást kell biztosítanunk. Gera Jánosné (129-1746):­­ Csanády és Váci út sar­kán dolgoznak a gépek és nem lehet rendesen élni mel­lettük. Érdemes lenne meg­nézni! Van úgy, hogy egész nap nem dolgoznak, késő este azonban igen! Ilyenkor kell a munkát végezni? Válasz: Helyszínen meg­vizsgáltuk a bejelentés tar­talmát, mivel e területen (XIII. ker, Váci út-Csanády utca kereszteződése) közle­kedési vagy útépítési mun­kák nem folynak. Kiderült, hogy a Csanády utca egyik lakóépületének alapozása folyik. Nagy Gáborné (V. Mün­­nich F. u.): - Elterelték az utcából a 15-ös buszt, hogy ne legyen nagy zaj. Most hatalmas ke­rülővel jár a busz! Hogy le­het ezt megtenni? Válasz: A 15-ös busz nincs elterelve a Münnich Ferenc utcából. Erre a rövid, néhány napos időre mosta­nában a BM-épület felújítá­sa során végzett daruzások miatt került, sor a busz azonban ma is ott jár. A be­jelentő valószínűleg nem er­re az utcára, hanem a foly­tatásaként korábban használt József nádor téri útvonalra gondol, csak pontatlanul fo­galmaz. Ez a terület azon­ban a belvárosi lezárt zóna része, és úgy gondoljuk, hogy a következetes korlá­tozáshoz az is hozzátartozik, hogy az autóbusznak is csak az átmenő forgalom számá­ra nyitott Apáczai Csere János utcán lehet közleked­ni. Sajnos ez a valóban vi­szonylag nagy kerülővel jár, de itt az autóbusszal sem te­hetünk kivételt. (Villamos üzemű jármű esetében - tro­libusz - valószínűleg nem így jártunk volna el.) Tévénézők kérdezték - a HRP válaszol A főváros közlekedése Budapesti tévénézők tették fel az alábbi kérdéseket az MTV körzeti adásának egyik közelmúltbeli témájához kapcsolódva. A műsor a főváros közlekedésével foglal­kozott. Azokra a kérdésekre, javaslatokra, amelyek megválaszolására akkor nem maradt idő, a Fővárosi Tanács közlekedési és közműfőosztályának munkatársai a Heti Budapesten keresztül válaszolnak. Van, aki jobban meg tudni szervezni... FOTÓ: HARMATI JÁNOS

Next