Inainte, decembrie 1969 (Anul 26, nr. 7699-7724)

1969-12-03 / nr. 7700

Delegația de partid și de stat a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, a plecat la Moscova Marți la amiază a părăsit Capitala, plecînd spre Moscova, delegația de partid și de stat a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, care va participa la întîlnirea conducătorilor de partid și de stat din R. P. Bulgaria, R. S. Cehoslovacă, R. D. Germană, R.P. Polonă, Republica Socialistă România, R. P. Ungară și U.R.S.S. Din delegație fac parte tovarăși: Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Gheorghe Pană, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., și Corneliu Mănescu, membru al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe. La plecare, pe aeroportul Băneasa, erau prezenți tovarășii Emil Bodnaraș, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Manea Mănescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ștefan Voitec, Petre Blajovici, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ioniță, Vasile Patilineț, Dumitru Popa, Ion Stănescu, Mihai Marinescu, Ion Pățan, membri ai CC. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători de instituții centrale și organizații obștești. Erau de față V. S. Tikunov, însărcinatul cu afaceri adinterim al Uniunii Sovietice la București, și membri ai ambasadei. (Agerpres). Sosirea I MOSCOVA 2. Corespondentul Agerpres, L. Duță, transmite : Delegația de partid și de stat a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, care va participa la întîlnirea conducătorilor de partid și de stat din R. P. Bulgaria, R. S. Cehoslovacă, R. D. Germană, R. P. Polonă, Republica Socialistă România, R. P. Ungară și U.R.S.S. a sosit marți seara la Moscova. La aeroportul Șeremetievo, delegația a fost întîmpinată de tovarășii L. I. Brejnev, secretar general al C.C. al P.C.U.S., N. V. Podgornîi, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., președintele Moscova Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., A. N. Kosîghin, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., A. N. Șelepin, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., K. F. Katușev, secretar al C.C. al P.C.U.S., A. A. Gromîko, membru al C.C. al P.C.U.S., ministrul afacerilor externe al U.R.S.S., K. ftusakov, șef de secție la C.C. al P.C.U.S. Pe aeroport se aflau, de asemenea, Teodori Marinescu, ambasador extraordinar și plenipotențiar__aJS__Republicii Socialiste România în Uniunea Sovietică, și membri ai ambasadei. aHnițiüi 1 0 Amplificări în rețeaua telefonică Lucrătorii din unitatea Craiova a întreprinderii „Teleconstrucția“ — București realizează in etapa actuală importante lucrări in vederea dezvoltării rețelei telefonice. Amplificarea capacității cablurilor telefonice se desfășoară cu succes pe străzile Bucovăț și Câmpia Islaz. Totodată, au Început lucrările de cablare a zonei Bulevardul 13 August — Craiova, în vederea extensiei centralei telefonice.  Produse ale cooperației meșteșugărești la contractări In cadrul organizației de desfacere a cooperației meșteșugărești din județ, au avut loc contractările pentru anul 1970 de Îmbrăcăminte, tricotaje și încălțăminte la care au participat cu produsele lor cooperativele „îmbrăcămintea“, „Stăruința“, „Arta încălțămintei“, „Voința“ din Craiova, „Victoria“ — Băilești, „Dunărea“ *— Calafat, „Munca“ — Cetate și „Muncitorul“ — Sadova. Cu acest prilej s-a contractat un fond de marfă în valoare de aproape 30 milioane lei, care se va desface prin rețeaua proprie a cooperației meșteșugărești din județul nostru, la In zilele de 4—8 decembrie, Mangalia Nord vor avea loc contractările de coniecții cu unitățile M.C.I. pentru semestrul I al anului viitor.  Pregătiri pentru anul de producție 1970 Ieri, în cadrul Direcției agricole județene a avut loc o ședință de lucru cu participarea inginerilor zootehniști din cooperativele agricole și medicii veterinari de la circumscripțiile comunale. Cu acest prilej, au fost dezbătute probleme privind iernatul animalelor și pregătirea reproducției pentru anii 1970. Totodată, a fost discutată metodologia bonitării clasării animalelor de produciție. § Cu 40 de zile înainte de încheierea anului , ritmul execuției pe marile șantiere din județ—in postura „alergătorului de cursă lungă«... 0 La vremea scadenței „elasticitatea termenelor« devine bumerang... ” Un paradox 7—lipsa forței de lucru in condițiile depășirii numărului mediu de muncitori . Un imperativ, personalul de specialitate să lucreze efectiv pe șantiere, cu răspunderi directe în producție . Eficiența economică este cel mai bun certificat de Combinatul chimic, în sala de comandă a fabricii de oxigen Un bilanț operativ, pe care am încercat să-l conturez la intrarea în ultima decadă a lunii noiembrie, îmi relevă acum, cu 40 de zile înaintea încheierii anului, o situație, în general, nesatisfăcătoare a stadiului îndeplinirii investițiilor. Planul principalelor șantiere din județ (am în vedere un număr de 10 mari șantiere) a fost realizat la 20 noiembrie a.c. în proporție de 82,2 la sută, la total investiții și 91,6 la sută la structura de construcții-montaj. Numai trei șantiere principale (Combinatul chimic, Spitalul de 1000 paturi, Teatrul Național) reușesc să depășească proporția de 89 la sută, realizare ce trebuia atinsă până la această dată. Realizări slabe se mențin pe șantierele : Fabrica de bere — cu planul îndeplinit la total investiții doar în procent de 59 la sută, Fabrica de produse lactate — 62 la sută, dezvoltarea Uzinei „Electroputere — 72 la sută, Hotelul Craiova — 73 la sută. Fabrica de conserve Calafat și electrificarea căii ferate Craiova — Caransebeș — Cîlnic — Reșița — cu cîte 84 la sută, precum și la construcțiile de locuințe din municipiul Craiova, încep un subiect atît de amplu, cum este cel al eficienței în construcții, prin a mă ocupa de stadiile lucrărilor Și, sînt sigur, asemenea orientare va stîrni nedumeriri , cum poate fi însă materializată preocuparea pentru eficiență economică pe șantiere, cînd ritmul normal al execuției, termenele oficiale ale lucrărilor continuă să se „bucure“, în optica constructorilor și celorlalți factori colaboratori, de o interpretare elastică pină la arbitrariu ?... Folosirea judicioasă a utilajelor (să ne fie iertată lipsa de ordonare strictă a materialului, dar nu fie propunem o tratare exhaustivă în acest inepuizabil subiect), în ciuda unor îmbunătățiri relevante față de anii trecuți, continuă să rămînă la faza dezideratului. Tată, de pildă, pe cele trei trimestre expirate din 1969 a scăzut volumul întreruperilor în folosirea utilajelor față de anul precedent. Ne aflăm, totuși, departe de corespondentul valoric pe care îl impune eficiența economică în acest domeniu. La întreprinderea nr. 6 construcții-montaj, în această perioadă, excavatoarele au funcționat, dintr-un volum de 32 530 ore-program de lucru, cu 15 340 ore întreruperi ( !) — adică cu aproape jumătate din potențialul prețioaselor utilaje aflate la dispoziția șantierelor. La buldozere se înregistrează 5367 ore întrerupere, iar la betoniere — 9437 ore. La Trustul de construcții Craiova, aceleași utilaje de primă necesitate, betonierele, nu au funcționat 8741 ore din programul de lucru planificat, în timp ce excavatoarele cumulează 9034 ore întreruperi, malaxoarele 3210 ore, automacaralele 6364 ore. La I.C.S.I.M. — unitate cu serioase rămîneri în urmă față de ter- ADRIAN FULGA (Continuare în pag. a III-a) maturitate Foto : R. Florian Mai mulți salariați din satul Albești, comuna Șimnic, ne-au sesizat numeroase lipsuri privind mersul autobuzelor pe traseul 7 — Craiova _ izvor. In răspunsul primit din partea I.T.C. se specifică că s-a efectuat un control pe acest traseu și s-au luat următoarele măsuri pentru remedierea lipsurilor constatate : autobuzele vor opri în toate stațiile de pe traseu ; s-a repartizat numărul de autobuze necesar, în funcție de numărul călătorilor, iar orarul autobuzelor este în concordanță cu programul de lucu al întreprinderilor. Tariful, atît la bilete cît și la abonamente, este fixat conform normelor legale și nu poate fi modificat. La sesizarea cetățenilor de pe străzile Corcova, Olteniței și Eroului, cartierul Romanești, întreprinderea de rețele electrice Craiova răspunde : „Acolo unde becurile au fost arse s-au înlocuit. In ceea ce privește străzile Eroului și Corcova, unde în prezent nu există rețele de iluminat public, vom studia posibilitatea introducerii lucrărilor în planul pe anul 1970“. Tovarășul Ilie Zamfir, șeful depozitului de la Spitalul cu 1000 paturi, ne-a sesizat că pe șantierul acestui edificiu sanitar sosesc utilaje, aparatură și mobilier ce valorează multe milioane lei și nu există spațiu de depozitare. In răspunsul primit din partea Direcției sanitare județene se precizează că, într-o ședință comună a beneficiarului și constructorului, s-a hotărît să se amenajeze grabnic o magazie demontabilă pentru depozitarea provizorie a utilajelor, aparaturii și mobilierului, până la finisarea magaziilor definitive. Locatarilor blocului A 4 (proprietate personală) din Calea București le răspundem că, în acest an, serviciul de gospodărie comunală și locativă nu dispune de fonduri pentru a putea construi o nouă alee care să facă legătura cu cea existentă în partea de sud a clădirii. In prezent, locatarii blocului au acces la aleea carosabilă din partea de nord a acestuia. Aspect de la întîlnirea poeților cu membrii cercurilor de creație pionierești din Craiova în cadrul manifestării culturale „Toamnă literară “ Proletari din toate țările. uniti-vă! $ In pag. a IV-a Actualitatea internațională Mitroavancronică fotbalistică Acum e-acum!„. Mușchetarii lui Coidum și Frînculescu primesc azi vizita unei Stele care de un timp încoace și-a recăpătat strălucirea. Spectaculoasele ei rezultate din ultimul timp emoționează prin adevărul lor sonor. Pe noi, cei care respirăm alături de alb albaștrii din Bănie, întîlnirea ne pune pe gînduri, ne aduce altfel de griji decit pină acum. Grijile acestea ale noastre nu se stîlnesc, însă, în legătură cu soarta celor două puncte puse în joc. Deasupra calculelor de clasament, de data aceasta avem în vedere alt atribut, care se cheamă Prestigiu. Azi, alături de cei unsprezece, dorim ca, după meci, să putem spune că am confirmat infirmat. Am dori, prin și am... urmare, ca, la sfîrșitul celor 90 de minute, să putem spune că echipa noastră confirmă prestigiul de care se bucură și, totodată, să infirmăm nefavorabilele pronosticuri care ne sîcrie iritant, asemenea unei ploi luna lui Cuptor, în care, nici nu ne gîndim, cumva, că prima vioară va fi alta, decit. Universitatea. Nu va lipsi, firește, nici prudența, pentru că steliștii au destule dovezi să-i considere pe studenți, spre deosebire de alții, o barieră a ascensiunii și vor încerca — suntem convinși — să speculeze orice... greșeală. Și, de ce să n-o recunoaștem, nici alb-albaștrii nu vor greși neglijînd explozia din ultimul timp a celei mai incisive înaintări. Ceea ce înseamnă că autorul victoriei va fi, înainte de toate, gîndirea tactică. In această partidă, tactica șovăielnică, peticile cu improvizații e sortită, fără îndoială, falimentului. Comportarea de la Cluj și atmosfera din cantonamentul studenților atestă că fotbaliștii craioveni se pregătesc să plon C. GHEORGHE (Continuare în pag. a II-a) violente în fereastră, tocmai cînd alergăm după liniște... Cum va fi după-amiază ?! In ciuda timpului mohorît, potrivnic fotbalului, va fi cu siguranță un meci fierbinte ca Un imperativ al agriculturii moderne Diversificarea mecanizării lucrărilor agricole Ing. GHEORGHE MANCIU Direcția agricolă județeană Dolj Mecanizarea alături de irigații , și chimizare, reprezintă cheia de boltă a succeselor in agricultură. Extinderea lucrărilor mecanizate și, mai ales, diversificarea acestora în toate compartimentele agriculturii devine cu atît mai necesară cu cit, în perioada de avînt a economiei noastre naționale, trebuie să se înregistreze de la an la an producții de cereale, legume și fructe la un nivel tot mai sporit. Cele 12 întreprinderi pentru mecanizarea agriculturii din județul Dolj dispun la ora actuală de suficiente forțe pentru a lucra mecanizat toate cele 330.000 hectare proprietate obștească a cooperativelor agricole. Cu mașinile existente în dotarea întreprinderilor noastre s-a putut asigura pină acum mecanizarea integrală a lucrărilor la culturile păioase, precum și a lucrărilor de arat, pregătirea terenului, însămînțatul și întreținerea culturilor prășitoare. Față de posibilitățile ce le avem, materializate în forțe mecanice și potențial uman, putem spune că în unele compartimente, mecanizarea a pătruns într-o mai mică măsură. Așa de exemplu, recoltatul mecanic la culturile prășitoare a fost introdus într-o mai mică măsură în unitățile agricole cooperatiste și aceasta în mod cu totul sporadic. In anul acesta s-au putut recolta mecanic abia 373 ha cultivate cu floarea-soarelui, 1336 ha cu sfeclă de zahăr și 1518 ha cu porumb. O privire retrospectivă asupra modului cum au fost efectuate lucrările și în alte sectoare de producție, cum (Continuare în pag. a IlI-a) Interviu publicitar „Luna cadourilor ediția 1969 După cum se știe, luna decembrie este — prin tradiție — „luna cadourilor“; încă în perioada premergătoare acestei acțiuni de mare amploare, organizațiile comerciale locale și unitățile de alimentație publică din orașul Craiova au făcut intense pregătiri. Despre aceste pregătiri, ca și despre desfășurarea întregii acțiuni, ne-a vorbit deunăzitov. Nicolae Cioroianu, economist principal la Direcția comercială județeană— Dolj. — Experiența anilor precedenți, îmbinată cu o mai atentă studiere a cererii de consum a determinat Direcția comercială județeană, cât și conducerile organizațiilor comerciale din orașul Craiova, să treacă din timp la luarea unor măsuri organizatorice, menite să asigure fondul de marfă mult solicitat de către cumpărători. Astfel, s-a extins numărul unităților pregătite special pentru desfacerea mărfurilor specifice „lunii cadourilor“, luîndu-se măsuri pentru organizarea unui număr de 18 expoziții permanente cu vînzare in sectoarele confecții, tricotaje, galanterie și marecchinărie, încălțăminte, jucării, podoabe pentru pomul de iarnă, echipament sportiv, produse de cofetărie, zaharoase-dulciuri, ciocolaterie etc. Pentru atenție deosebită față de cei dragi —■ fie ei mici sau mari — 22 de unități alimentare, nealimentare și de alimentație publică au pregătit pachete cu cadouri in sortimente variate, la prețuri accesibile și ambalate cît mai atrăgător De pildă, in sectorul alimentar, 12 unități situate pe arterele principale comerciale și în cartierele ora șului vor oferi cumpărătorilor cadourile preferate. în sectorul de alimentație publică unitățile interviu consemnat de C. ION (Continuare în pag. a II-a) ea,--Hani- I ',«i «s * t-JPAS»,: Concursul nostru ■ cu premii „STIrtt * RARII TURISTICE“ ■ Din veștile sosite la re ■dacție, după numărul de deosebit de mare al abona ■mentelor făcute pentru această lună, ca și după ■ solicitările de ziare de la I chioșcuri, ne dăm seama … că la startul concursului nostru s-au prezentat ® mii și mii de concurenți — elevi și pionieri, oameni de toate vîrstele și “ profesiile. Urîndu-vă succes la concurs, dragi cititori, vag transmitem cea de-a doua întrebare . Cu prilejul turului Cragiovei, ați constatat cu sacr disfacție că la mai toate porțile orașului se află adevărate cetăți industriale. Vi se cere să precizați c j trei dintre cele mai imam portante întreprinderi industriale ridicate la infitrările in oraș, ca un sim- ■bol de trainică putere e ■conomică. ■ Talon de participare nr. 2 * ■